Aprilia SXV

im_lucifer

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2010
Hoj
04,honda,vtr sp2 Aprilia rxv 450
Plast

Tja jag har en RXV 450.
Någon som vet var jag får tag i plast till den(helst vit)

Tacksam för svar ocg god fortsättning:banana

SXVracing

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2010
Hoj
Aprilia SXV
Någon som har koll på vem som är duktig på att bygga om framgaffeln och vad det kostar ungefär?

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Hoj
570FS -11
Någon som har instruktionen på hur man ska montera kylarskydden (OEM Aprilia Water cooler protection Alu -#851120???)

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Hoj
570FS -11
Jag har fått erbjudande att få köpa en Axone. Nån som har ett hum om vad en sådan kan vara värd?? OBS inget stöldgods...

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Jag har fått erbjudande att få köpa en Axone. Nån som har ett hum om vad en sådan kan vara värd?? OBS inget stöldgods...

Är det endast Axone som det gäller, eller är det diagnos väskan också?
Tror diagnosväskan ink alla moduler ligger på 11-12k minns inte vad man får ge för axone, men 30k skulle jag tippa ink moms

Dock måste du tänka på att det kommer en hel del uppdateringar från Aprilia. Du måste alltså få tillgång till ÅF sidorna på service aprilia sidan. Sen vet jag inte om vår är låst mor vårt ÅF nummer också:va

Men har du tillgång till åf sidan eller funderar på starta eget så är den ju värd en hel del för dig. Men som privatperson skulle jag nog inte ge mer än 5-8k, den kommer vara gammal i drivrutiner och mjukvaror relativt snabbt.

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Hoj
570FS -11
Är det endast Axone som det gäller, eller är det diagnos väskan också?
Tror diagnosväskan ink alla moduler ligger på 11-12k minns inte vad man får ge för axone, men 30k skulle jag tippa ink moms

Dock måste du tänka på att det kommer en hel del uppdateringar från Aprilia. Du måste alltså få tillgång till ÅF sidorna på service aprilia sidan. Sen vet jag inte om vår är låst mor vårt ÅF nummer också:va

Men har du tillgång till åf sidan eller funderar på starta eget så är den ju värd en hel del för dig. Men som privatperson skulle jag nog inte ge mer än 5-8k, den kommer vara gammal i drivrutiner och mjukvaror relativt snabbt.

Det är en axone som ligger i en grå plastväska med lite kablar. Den är helt ny och han påstår sig ha get runt 30k för den.

Han tyckte jag fick den för 5k... Dock så ska jag kolla detta med ÅF inlogg.

Har man tillgång till mappar utan ÅF inlogg? Går det att anväda tuneboys mappar till axone??

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Det är en axone som ligger i en grå plastväska med lite kablar. Den är helt ny och han påstår sig ha get runt 30k för den.

Han tyckte jag fick den för 5k... Dock så ska jag kolla detta med ÅF inlogg.

Har man tillgång till mappar utan ÅF inlogg? Går det att anväda tuneboys mappar till axone??

stämmer med 30k för en axone. Du har tillgång till de mappar som tillhör den aktuella programvara som ligger i. Den senaste rr 7.0.5. Med denna så har du tillgång till alla SXV/RXV och MXV mappar fram till dagens datum (och övriga modeller). Men ifall Aprilia ändrar ex silmoto mappen så kommer du ju inte få det senaste. Sen kommer ju inte åm 10 och framåt inte att fungera.

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Hoj
570FS -11
Någon som har instruktionen på hur man ska montera kylarskydden (OEM Aprilia Water cooler protection Alu -#851120???)

Finns det inte någon som har koll på detta??? Det ska ju följa med en instruktion när man köper dom nya, nån borde väl ligga på en hemma? Jag är inte människa till att förstå hur jag ska få dit dom... :huvet

meckis

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Hoj
sxv550 - 450crf
hej å hopp - eftersom denna tråd verkar vara någon allmän samlingsplats för alla sxv/rxv människor så postar jag här.

Har nämnligen genomlevt en helt problemfri sommar på min sxv550 - 07 :tummenupp mycket nöjd och för att vara min första motard eftersom jag bara kört sporthoj och cross senaste 10 åren så är jag sjukt överraskad.

Men nu kittas det över vintern och då undrar jag:

ska köpa gpr system - varför? jo jag tycker det är snyggt, jag gillar det brutala ljudet. har någon haft ett sånt på? bra o dåligt?

drevning: lite rappare vill jag ha den. Någon erfarenhet? 2 upp bak 1 ner fram - bara bak.. eller. såklart det är svårt att svara eftersom ni inte vet exakt köregenskaper jag är ute efter men någon har alltid nått vist att säga.

Byta framskärm: Till vad? hittar inget bra.

förslag på luftfilter?

Sen väntas det svart plast o massa eloxering (om jag nu hittar någon som kan göra det - firmorna är lite småsinta tycker jag.

Tack i alla fall//Meckis

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Moriwaki
hej å hopp - eftersom denna tråd verkar vara någon allmän samlingsplats för alla sxv/rxv människor så postar jag här.

Har nämnligen genomlevt en helt problemfri sommar på min sxv550 - 07 :tummenupp mycket nöjd och för att vara min första motard eftersom jag bara kört sporthoj och cross senaste 10 åren så är jag sjukt överraskad.

Men nu kittas det över vintern och då undrar jag:

ska köpa gpr system - varför? jo jag tycker det är snyggt, jag gillar det brutala ljudet. har någon haft ett sånt på? bra o dåligt?

drevning: lite rappare vill jag ha den. Någon erfarenhet? 2 upp bak 1 ner fram - bara bak.. eller. såklart det är svårt att svara eftersom ni inte vet exakt köregenskaper jag är ute efter men någon har alltid nått vist att säga.

Byta framskärm: Till vad? hittar inget bra.

förslag på luftfilter?

Sen väntas det svart plast o massa eloxering (om jag nu hittar någon som kan göra det - firmorna är lite småsinta tycker jag.

Tack i alla fall//Meckis

AP851370 filter
http://www.ultimateparts.net/shop/category.php?id=19107
150 kr det är nytt

1 kugg fram är nästan som 3 bak

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Finns det inte någon som har koll på detta??? Det ska ju följa med en instruktion när man köper dom nya, nån borde väl ligga på en hemma? Jag är inte människa till att förstå hur jag ska få dit dom... :huvet

Vad är det som är problemet? Jag tog en gängstång eftersom original skruvarna väll inte funkade och satte låsmuttrar i båda ändar (den ena svetsades också om ja mins rätt) Lite fick man kanske fila på någon fläns på kylet också. Kolla i min projekttråd så finns där säkert några bilder på hur de ska se ut monterat.

förslag på luftfilter?

Minska fram för mycket så har folk fått problem med slitage på plastskenan har jag bara läst. Men själv har jag en kugg mindre fram och ett par större bak.

Original RXV filter är klart de bäste jag haft. Samma som han hänvisar till ovan, men det kräver väll att man köper nr 2 också så man får med det filtret ska sättas fast på? Har testat KN & AF1´s filter. I alla fall för att stilla min oro över att de stjäl hk med ribbor över insugstrattarna eller KN´s filter som inte känns bra då man kör offroad.

Last edited:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Jag kör 13-drev fram och visst slets plasten fort i början men det är bara till en viss gräns sen går det hur bra som helst, har fortfarande inte bytt min trots att jag har en extra ligger.

Inte provat GPR själv men om jag fattat rätt låter det alldeles för mycket och ger ingen mer effekt, köp Silmoto eller nåt liknande, lovar att du inte blir besviken på det ljudet heller. :)

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Original RXV filter är klart de bäste jag haft. Samma som han hänvisar till ovan, men det kräver väll att man köper nr 2 också så man får med det filtret ska sättas fast på? Har testat KN & AF1´s filter. I alla fall för att stilla min oro över att de stjäl hk med ribbor över insugstrattarna eller KN´s filter som inte känns bra då man kör offroad.

Håller med till fullo. Aprilias egna skumfilter är klart bäst om man både kör i lite dammrök från grus och på torra fina vägar.
Är rabatt på kittet ink stålram på speedgear också :) Finns nämligen ett för stort antal i lager:rolleyes:

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Hoj
570FS -11
Vad är det som är problemet? Jag tog en gängstång eftersom original skruvarna väll inte funkade och satte låsmuttrar i båda ändar (den ena svetsades också om ja mins rätt) Lite fick man kanske fila på någon fläns på kylet också. Kolla i min projekttråd så finns där säkert några bilder på hur de ska se ut monterat.

Jag såg på en bild att kylarskydden ska sitta på baksidan om kylaren... Jag trodde i min enfald att dom skulle sitta på framsidan... :mad:Hur funkar detta ihop med fläkten??

Jag ska hem och testa dom ikväll så får vi se... :va

Vaporize

#111 Supermoto
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
CRF450-09 SM edition XR600R -86 Triumph Tiger 955i
Inte provat GPR själv men om jag fattat rätt låter det alldeles för mycket och ger ingen mer effekt, köp Silmoto eller nåt liknande, lovar att du inte blir besviken på det ljudet heller. :)

Håller med dig Markus.
Jag har läst ett flertal inlägg från folk som köpt GPR men ångrat sig och genast sålt när de fått på systemet då det är alldeles för högljutt och inte ger ngn nämnvärd effektökning.

meckis

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Hoj
sxv550 - 450crf
fint som snus :) tack för svaren!
som slutsats blir då att det blir ett skumfilter från speedgear.

Så blir det nog 1 kugg fram och 2 upp bak till att börja med för då har jag lite att experimentera med utifrån originalutväxlingen.

GPR blir det oavsett, jag gillar när det låter - körde kortade slipon på sporthojarna med. ingen annan gillar det speciellt inte de som åker med mig men men.. Jag vill ha gpr osså för det ser bra ut och alla andra kör silmoto - jag är lite motvals av naturen :tungan Jag kan banta 5 kg till sommaren så vinner jag effekt på det viset :tummenupp

Har precis snackat med en firma i närheten som kan eloxera lite men min plan är att eloxera ekrar och nipplar röda medan jag ska göra fälgbanor och nav svarta, så nu sitter jag och försöker avgöra om jag kommer orka med det innan våren kommer... kanske blir nästa vinter - fast det vore ju snyggt tror jag.

Och faen va dyrt det ska va med svart plast.......

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln