Aprilia SXV

Richazz

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 Adventure R -10
Hejhopp!
Tänkte bara kolla om ni vet vad skruven Vänster bak, på luftburken gör?
har haft av luftfilter och försökt titta, men ser bara att det går en slang till skruven? den går förnärvarande fett verkar det som. kan denna skruven ha påverkat? o_O eller är det bara att mappa om?

/Richazz
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Hejhopp!
Tänkte bara kolla om ni vet vad skruven Vänster bak, på luftburken gör?
har haft av luftfilter och försökt titta, men ser bara att det går en slang till skruven? den går förnärvarande fett verkar det som. kan denna skruven ha påverkat? o_O eller är det bara att mappa om?

/Richazz

Tomgången.

\Masonit
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Masonit: Tackar, måste försöka hitta ett normal läge nu dock.
Styr den Soppa/luft blandning på tomgång, eller fungerar den som vajersträckare?

/RichazZ

Den påverkar hur öppet spjället är

Jag är en sån som inte vill ha så mycket motorbroms, jag brukar ställa upp den ganska mycket. Du kan sitta på hojen och justera tomgången så vill du ställa upp den kan du rulla me cykeln och skruva in tills den börjar dra själv, då börjar man, enligt min åsikt, att vara ungefär rätt =)

Fast det är för bankörning det!
 

Richazz

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 Adventure R -10
Den påverkar hur öppet spjället är

Jag är en sån som inte vill ha så mycket motorbroms, jag brukar ställa upp den ganska mycket. Du kan sitta på hojen och justera tomgången så vill du ställa upp den kan du rulla me cykeln och skruva in tills den börjar dra själv, då börjar man, enligt min åsikt, att vara ungefär rätt =)

Fast det är för bankörning det!

Kalas, tack!
får springa ner i garaget och pilla vidare :)
 

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Sxv 550 -07
Japp nu får vi se hur det går.... Har kikat lite i din tråd och svänghjulet kan bli lite krångligt om jag inte får tag på en avdragare....
 

Team Stiff Bike

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
TM 450 SMX 2011
Hejhopp!
Tänkte bara kolla om ni vet vad skruven Vänster bak, på luftburken gör?
har haft av luftfilter och försökt titta, men ser bara att det går en slang till skruven? den går förnärvarande fett verkar det som. kan denna skruven ha påverkat? o_O eller är det bara att mappa om?

/Richazz

Den sjall skruvas in 4 1/2 var från utskruvat lägé, se upp med att skruva ut för mycket så att den gängar ut sig. Då får du ta loss allt för att få tillbaks den...
 

freddanw

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Ort
söderhamn
Hoj
Street triple R -2011 --- Aprilia Sxv 550 -2007
någon som vet om det är funktionellt och ofarligt att använda tex Wynns kylartätnings spenat?

ska ju vara smörjande för pump, gummin och tätningar. och ej sätta igen slangar och dylikt. men vet inte om jag litar på det.
känns som en smidigare lösning än att löda på lite lod/köpa ny kylare.

men det står att man ska varmköra motorn och hälla i medan motorn är igång. vågar man ha kylarlocket av medan den är igång?
 

Richazz

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 Adventure R -10
Tjupp!

Någon som sitter på en smidig LEDbaklampa?
har kollat igenom tråden och sätt ett par fina lösningar, men hittar ingen vettig återförsäljare, Tips? eller vill någon av er kränga eran? :rolleyes:
Gärna skylthållare också om ni har!

/RichazZ
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Tjupp!

Någon som sitter på en smidig LEDbaklampa?
har kollat igenom tråden och sätt ett par fina lösningar, men hittar ingen vettig återförsäljare, Tips? eller vill någon av er kränga eran? :rolleyes:
Gärna skylthållare också om ni har!

/RichazZ

Biltema
 

freddanw

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Ort
söderhamn
Hoj
Street triple R -2011 --- Aprilia Sxv 550 -2007
en morgon när jag skulle ta hojjen iväg till jobbet så startade den helt plötsligt inte. startmotorn drar runt, jag har kollat tändstiften och de såg bra ut. så vad fan är de för fel? låter ändå som att den inte riktigt tänder. ibland hör man att den är på väg och det kan komma någon enstaka avgasknall. batteriet blev ju urdraget pga detta, och jag funderar på om det är batteriet som är boven, har laddat det och jag tycker ju den borde starta då, men ingen lycka.

någon som har nå tips eller dylikt omgående?!
rullstarta är ingen idé för det verkar inte gå på dessa hojjar. händer inte så mycket mer än att den låser bakdäcket (oavsett växel)
tacksam för snabba svar
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Har du gnista?

Springa igång hojen är inga problem, har gjort många gånger, eller någon annan springer, jag sitter på. ;)
 

freddanw

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Ort
söderhamn
Hoj
Street triple R -2011 --- Aprilia Sxv 550 -2007
japp har gnista på båda stiften och de såg fina ut (thank god. kostade ju bara 250kr/st...) springa igång verkar omöjligt, fick hjälp att knuffa bakom i nerförsbacke. men den låser bara. prova på 2an 3an å 4an för att få hjulet att rulla,
jag blir tokig, hur kan den bara låta bli att starta dagen efter. det jag gjorde dagen före var att byta en kylarslang. och det ska ju inte göra någon skillnad?


Har du gnista?

Springa igång hojen är inga problem, har gjort många gånger, eller någon annan springer, jag sitter på. ;)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top