Tokas
Hoj hänger i garagetak, dags att skruva?
Ja, men filmerna är nya!twinner666 skrev:Haha!! det där är ju gammalt >(fanta-göraegnafilmerna
Om det nu är så gammalt, var är då dina bidrag?
Ja, men filmerna är nya!twinner666 skrev:Haha!! det där är ju gammalt >(fanta-göraegnafilmerna
J-Bone skrev:Hörrni, enligt en lirare på TLplanet så är Aprilias racing-line avgassystem gjorda av Akra, stämmer det?
"Im pretty sure that the aprillia racing exhaust is made by Akra, I know that is the case on the new mille R and tuono R as well."
RSV_R skrev:Stämmer bra d! Sitter bla på Haga replikan och d nya från Aprilia!
twinner666 skrev:Tror jag har postat en fantafilm i denna tråden..
men tokas! sköna var dom iaf
Du får köpa en Nera om du ska ha det som original...J-Bone skrev:Men är 04 factory original ett sånt? Ser inte ut som det...
mikcar skrev:Du får köpa en Nera om du ska ha det som original...
mikcar skrev:Du får köpa en Nera om du ska ha det som original...
Edit: Den testen har jag redan sammanfattat tidigare.J-Bone skrev:Tack Micke, som jag trodde då... har ni förresten läst decembers PB? De kör ban&gat test mellan 03 RSV-R och 04 Factory.
Ahh.. du får trolla litemikcar skrev:Får inte dom där länkarna att funka!
Tokas skrev:Edit: Den testen har jag redan sammanfattat tidigare.
I det nya numret testas Factoryn mot Ducati 999S:
Jag läste just denna idag lite snabbt på Pressbyrån. Av tilteln lät det som om Factory dominerade stort över Ducati 999S, men de tyckte att Ducatin var starkare och med mycket mer bottenvrid och därmed acc, Aprilian hängde man mer på framhjulet och hade mer kontroll in i kurvorna men att detta också var lite nervöst på gata där ducen var lugnare. Ducen var snabbare ur kurvorna och vid roll on tester. Båda mättes till samma maxfart och varvtider, men de trodde att Factoryn troligen skulle slå 999S vid hård bankörning.
Factoryn hade skönare sadel och kåpan skyddar bättre.
Nya millen jämfört med gamla var mindre och mer snabbstyrd, bättre på det mesta men den gamla var bekvämare för långa och med bättre bottenvrid.
Triggerhappy skrev:Skönt att se att det spenderas seriöst med tid och pengar på bettan !
Betr fjädringsinställning finns det grundläggande lathundar betr statisk "sag" med och utan passagerare. Ladda ned :http://www.ohlins.com/pdf/ultimate_tuning_bike.pdf
Och : http://www.ohlins.com/pdf/07241-02.pdf
Så hittar du lite matnyttig info.
/Trigger
Jag har läst om att dom som trimmat Mille också brukar byta bränsletrycksregulatorn till en justerbar. Kan kanske vara värt att kolla upp det också.KaZ skrev::kocko
lite småsur nu... vet dock inte än om jag skall va det men anar det värsta..
Nu efter ett halvårs jiddrande med Jorge på renegade så, kommer han med de fina uppgifterna om att på 00:an så måste man köpa nya insugsventiler till topparna när man portar dem... skillnaden från 00-01 är just storöeken på insugs-ventilerna... mao, kommer för modligen kosta mer... MORR!
Man tycker ju att eftersom jag redan sagt att det e en 00:a och erfter alla de samtal vi haft så borde jag vetat detta tidigare... fan...
jaja, väntar på samtal från honom...
då blire då or die! och kanske marklunds... here i come!
hepp
mikcar skrev:Jag har läst om att dom som trimmat Mille också brukar byta bränsletrycksregulatorn till en justerbar. Kan kanske vara värt att kolla upp det också.
Det stämmer nog det där med insugsventilerna. Har för mig att de gjorde så på Ducati-Kämnas trimmade Aprilia. Det var nog där jag läste om bränsletrycksregulatorn. RSVR säljer ju bränsletrycksregulator och dom håller ju på med racing så det kanske är en viktig detalj. Kostar att ligga på topp!
KaZ skrev:Får väl lägga till den på min lilla lista då...
va inte så dyr... typ en tusing!
KaZ
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy