Tjaba tjaba...
efter första riktiga meckarkvällen har jag eg. inget annat att berätta än att man MÅSTE släppa ner motorn för att kunna ta bort topparna... morr försökte att slippa det men eftersom appe har bestämt sig för att sätta alla jevla skruvar så oåtkomliga som möjligt så gav jag till slut upp...
asså maken till dumt fastsatta toppar har jag aldrig skådat...jaja...
euhm... insugsventiler till -00 är 36 mm. från -01 och nyare är dem 38 mm.
Rappare kammar? har du bytt kammar? eller menar du att de nyare modellerna har bättre kammar? =) säkert så...
Har nu bestämt mig för att jag skiter i att sätta i större ventiler nu.
Tar det i nästa vända.. dvs nästa vinter
måste ju ha nåt att göra då med!! hehe... skall även då i med ett störe trottelhus så... blir ett 54 mm... MINST! =) insåg att kostnaden för att bara byta 4 ventiler va lite väl hög just nu... det går på 3600:- minimum. lägger stålisarna på ett helsystem nu istället.
Ja ja, ska dit å mecka igen på fredag... då åker motorn av och topparna skall slitas av ... dock sååå jevla dumt att man måste av med cylindern oxå... helt cp faktiskt... jaja
tjo... lite sur nu... :kocko
efter första riktiga meckarkvällen har jag eg. inget annat att berätta än att man MÅSTE släppa ner motorn för att kunna ta bort topparna... morr försökte att slippa det men eftersom appe har bestämt sig för att sätta alla jevla skruvar så oåtkomliga som möjligt så gav jag till slut upp...
asså maken till dumt fastsatta toppar har jag aldrig skådat...jaja...
euhm... insugsventiler till -00 är 36 mm. från -01 och nyare är dem 38 mm.
Rappare kammar? har du bytt kammar? eller menar du att de nyare modellerna har bättre kammar? =) säkert så...
Har nu bestämt mig för att jag skiter i att sätta i större ventiler nu.
Tar det i nästa vända.. dvs nästa vinter
![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)
Ja ja, ska dit å mecka igen på fredag... då åker motorn av och topparna skall slitas av ... dock sååå jevla dumt att man måste av med cylindern oxå... helt cp faktiskt... jaja
tjo... lite sur nu... :kocko
![Död :död :död](/img/smilies/nya/dead.gif)
wasa skrev:Raabbaaa KAZ!!!
Det börjar hända saker ser jag. Men mina saker är ca 1 mån sena så skynda skynda om du vill ha dem innan midsommar.
Ska få minna denna vecka om det stämmer.
Rappare kammar, insuget ska va lika under alla årsmodeller vad jag vet men avgas fick lite mer duration från -03 tror jag?? Någon kanske vet mer!!
I slutet februari vet vi vad det blir på hjulet.
Fotpackningar måste du ha oxå. Fot, topp, avgas= 1150:- inte dyrt tyker jag i alla fall.
En förstärkt t-packning till turbo bmw kostar ca 4000:- ( det är dyrt)
Lycka till!!!!!!!!!!!!!!
WASA