Kan med liiite reservans säga att jag tror (*hoppas*) att jag löst borttagandet av toppar på ett ganska smart sätt.
Då det helt klart har gått upp för mig att man måste ta ut motorn för att kunna demontera topparna på min mille så blev man ju tvungen att slita sitt hår och gnugga sina grå till max för att om kanske kunna slippa.
Fördelen med att ta ur motorn är att man inte behöver ta bort cylinderhusen.
Men har nu gnuggat till ett sätt som skall fungera... Om man gör så att man tar bort bakre cylinder och topp helt, dvs hela paketet, då kan man enkelt sen skruva av toppen från cylindern. dvs. Bakra klar och avtagen.
Det är sedan inte möjligt att få bort den främre medans motorn sitter kvar. Man kan skruva lös allt men ramen är ivägen för ett borttagande. Vad man gör då är att man lossar båda motorfästena fram (de övra fram måste ändå lossa då de sitter i toppen) och det övre bak, kan man luta fram motorn och på så sätt kunna ta bort toppen framåt! Har inte gjort det än men stått å kikat ett tag på detta och jag tycker själv att det ser ut som det skall fungera.då behöver man inte fram ta bort cylindern. Eller så gör man det... (demontering av kylarna är ett måste, självklart... men det är ganska enkelt att få bort dem... och vattnet måste man ur med iaf då man monterar isär cylider och top! ). Det är ju upp till en själv om man vill byta packningar. 1 måste jag byta iaf.
Dock fick jag höra att det va slut på cylinderfotspackningar till 00:an... till och med slut i Italien,,,
![Slå huvet på vägg :huvet :huvet](/img/smilies/banghead.gif)
![Död :död :död](/img/smilies/nya/dead.gif)
Jaja... det va min lilla brainstorming för idag! =)
haha, det bästa med detta jobb är att man lär sig en jevla massa om hojjen!
Har full koll på elektroniken och kylning nu... kan varenda jevla liten sladd och slang! man blir :kocko
![Rofl :rofl :rofl](/img/smilies/rofl.gif)
![Rofl :rofl :rofl](/img/smilies/rofl.gif)
tjo