Aprilia-tråden.

Mr P

Guest
Kevorkian skrev:
Borde inte 6w fram o bak funka ok? Kanske blinkfrekvensen ökar något?

Ska åka på AVA och kolla om dom har 10watts-lampor.

Det borde fungera!!!! Men på min gjorde det inte det. :huvet

10 fram och 23 bak på min fungerar :banana

Kan nog bero på relät........ :va
 

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
Mr P skrev:
Det borde fungera!!!! Men på min gjorde det inte det. :huvet

10 fram och 23 bak på min fungerar :banana

Kan nog bero på relät........ :va


Åker på AVA och snackar med dom! Återkommer med info om utfallet :gnissla
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Fick mitt första wobbel med millen idag, men det gick bra som tur va. Millen värkar vara ganska stadig när den wobblar också det var över på någon mili sekund, om man jämför med cbr600f som jag hade innan så var det små saker jämfört med den, ändå så körde jag 40 km fortare med millen. Har ingen styr dämpare på millen sen så körde jag väll ganska fort också kom till en raka och drog på lite och så kom det ett gup och en kast vind(blåste ganska mycket idag) så då fick millen en lätt wobbel. Men stadigare hoj får man nog leta efter tycker mer och mer om millen :tummenupp

Är det någon fler som funderar på att beställa renagde airkit lite senare i sommar eller till hösten?
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Lam-Kaka skrev:
Har ingen styr dämpare på millen

??? Varför har du tagit bort den då? sitter på orginal!! :va

Lam-Kaka skrev:
Är det någon fler som funderar på att beställa renagde airkit lite senare i sommar eller till hösten?

Jag vet var det finns ett sådant till salu! :tummenupp
Gissar att du kan få det för runt 2500:- !
Skicka PM om du är intresserad!

:fyllisar
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
KaZ skrev:
??? Varför har du tagit bort den då? sitter på orginal!! :va



Jag vet var det finns ett sådant till salu! :tummenupp
Gissar att du kan få det för runt 2500:- !
Skicka PM om du är intresserad!

:fyllisar

Nope sitter ingen orginal på vanliga millen bara på "R" och på vissa impoterade vad jag vet.

Du har PM(Snart)
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Hejsan !
jodå styrdämpare sitter det på alla millar oavsett det är R versionen eller inte,, förutom om det är en 04:a då sitter det bara på Factory`n
sitter det ingen styrdämpare på så är det någon som tagit bort den,,,,,,, och på detta e jag 100% säker.

bra att det gick bra iallafall,,,,, kör hårt o akta dig för strören :tungan

Lam-Kaka skrev:
Nope sitter ingen orginal på vanliga millen bara på "R" och på vissa impoterade vad jag vet.

Du har PM(Snart)
 

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
jocke i köping skrev:
Hejsan !
jodå styrdämpare sitter det på alla millar oavsett det är R versionen eller inte,, förutom om det är en 04:a då sitter det bara på Factory`n
sitter det ingen styrdämpare på så är det någon som tagit bort den,,,,,,, och på detta e jag 100% säker.

bra att det gick bra iallafall,,,,, kör hårt o akta dig för strören :tungan


På min 02a sitter ingen styrdämpare :va

Kevin på AVA sa att det var den enda årsmodellen det inte sitter på som original.
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Kevorkian skrev:
På min 02a sitter ingen styrdämpare :va

Kevin på AVA sa att det var den enda årsmodellen det inte sitter på som original.

På min 01a så fans det ingen orginal om inte de som satte ihop hojen glömde att sätta ditt den.. :va
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Jag brukar inte misstro Kevin men i detta fall så tror jag att det han säger inte stämmer,,,,,,,.
mvh:jocke.

Kevorkian skrev:
På min 02a sitter ingen styrdämpare :va

Kevin på AVA sa att det var den enda årsmodellen det inte sitter på som original.
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Lam-Kaka skrev:
På min 01a så fans det ingen orginal om inte de som satte ihop hojen glömde att sätta ditt den.. :va

Jag är nästan helt dyngsäker att det skall sitta styrdämpare på alla millar i orginalutförande...

vore konstigt om det inte gjorde det!

/KaZ
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
DaLorD skrev:
:kocko du e bra knepig...

Okej... nu slutar jag jobbet... ska ut o köra lite :rock sen e det FOTBOLL & Bärs :fyllisar :Rockbanan

Yup... inte en skruv som sitter fast eller på rätt ställe på mig! :tomten
 

Groovy

Boys don´t cry
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Stolt ägare till en ny Aprilia RSV Mille -03
KaZ skrev:
Jag är nästan helt dyngsäker att det skall sitta styrdämpare på alla millar i orginalutförande...

vore konstigt om det inte gjorde det!

/KaZ

Låter mycket konstigt detta med styrdämparen........... :va
Jag har en Mille -03 och sett en massa "vanliga" mille innan jag bestämmde mig för den jag köpte (Vilket blev en helt ny 03) och jag har inte sett skymten av en styrdämpare på de 03'er eller 02'er jag sett. :confused:

Jag kanske hinner med en fråga oxå...........
Har satt på slipon och race filter kittet från kämna, vilket blev oootroligt bra.
Funderar nu på att byta ut framdrevet till 16 kuggar istället........frågan är nu om det blir nån stor skillnad, nåt man bör veta innan man gör ändringen????

Mullra på så HÖRS vi i sommar

/Groovy
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Groovy skrev:
Låter mycket konstigt detta med styrdämparen........... :va
Jag har en Mille -03 och sett en massa "vanliga" mille innan jag bestämmde mig för den jag köpte (Vilket blev en helt ny 03) och jag har inte sett skymten av en styrdämpare på de 03'er eller 02'er jag sett. :confused:

Jag kanske hinner med en fråga oxå...........
Har satt på slipon och race filter kittet från kämna, vilket blev oootroligt bra.
Funderar nu på att byta ut framdrevet till 16 kuggar istället........frågan är nu om det blir nån stor skillnad, nåt man bör veta innan man gör ändringen????

Mullra på så HÖRS vi i sommar

/Groovy

Dumt påpekande kanske... Men hoppas att alla vet var den sitter. Dvs. styrdämparen. Den kan vara svår att hitta/se om man inte vet var man skall titta. så ta en titt till ni som e osäkra. Den sitter under styrkronan, ned en liten bit. onödig info gissar jag men man kan aldrig va säker! :D

Gällande drevning.. jag har 16/44 på. orginal är 17/42.
Kan bara referera till vad mickar sa om sin mille när han böt till 16 fram och hade kvar 42 bak... "inte så stor skillnad".
Jag kan däremot rekomndera 16/44 å det varmaste.. grymt skön drevning när man tex kör lite slingrigare vägar och def. för bana. På bana är det bra för att man inte nån gång behöver använda 1:an.. man kan gå genom de knivskarpaste kurvor på 2:an och då kunna dra på ut ur kurvorna utan att behöva växla tidigt. Detta enligt mig ger en stabilare utgång ur kurvor och man kommer upp i hastighet snabbare och utan risk att det släpper bak.
Ett lysande exempel på det va gotland ring. pådraget efter första riktigt skarpa högern va grymt skönt, ut på 2:an man låg en del genom hela 2:a växeln då högern följdes upp av en svagare h-kurva där man kunde gå på fullt mos upp på 3:ans vxl. mycke skoj.

det man tappar är toppfart.. men hur ofta kör man fortare än 255 kmh?

tjing
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top