Aprilia-tråden.

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Ort
Såtenäs
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
Ehh jo. Jag tror jag e me asså. Eller? Men i nästa läge växla du ner o bromsa me fullgas :va Har man ingen drivning så lär det ju inte acca så ini... Skickligt av dig att hålla hojen på hjulen :Bugar Vete fasen hur man själv hade reagerat o agerat...men menar du att indragen koppling inte hade nån effekt?

Inte gå i taket nu Kaz..vill ju bara ha en "beredskapsplan" ifall de skulle hända igen... :)
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
KaZ skrev:
/citat:
Jag ligger i vänster fil... gör ungefär 130kmh, Micke ligger bakom, Helt plötsligt känner jag att gasen hakar upp sig på ett ganska lågt varv... tänker... jaha INTE NU IGEN! men men... provar att gasa å släppa å så för att få¨den att "släppa" och bli normal igen... men till min förskräckelse blir det värre. Nu fastnar den på full gas, och en viss panikkänsla infinner sig... har bilar framför, på sidan och micke med bilar bakom, kan inte bara döda motorn utan måste ta mig in i h-fil först...
/slut citat.

Äsch!!! Du skulle växlat ner och kört på bakan mellan bilarna :banana


Närå..Tur att det gick bra,obehagligt låter det som.Mekandet var däremot ett sant nöja att läsa om:) :hihi
 

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Vilket äventyr..... :D

Kan även säga att den som letar Mille R 02 och 03 bör kolla in på mobile.de nu. Köparnas marknad!! En 03:ans R med radial bromsar bla för 62K....

:7peta <Trigger
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Don Tomaso skrev:
Ehh jo. Jag tror jag e me asså. Eller? Men i nästa läge växla du ner o bromsa me fullgas :va Har man ingen drivning så lär det ju inte acca så ini... Skickligt av dig att hålla hojen på hjulen :Bugar Vete fasen hur man själv hade reagerat o agerat...men menar du att indragen koppling inte hade nån effekt?

Inte gå i taket nu Kaz..vill ju bara ha en "beredskapsplan" ifall de skulle hända igen... :)

Det är vid tillfället TÄT trafik, jag ligger i 130-140 kmh, i VÄNSTER fil! Det är fullt i höger fil, bil framför bilar bakom... skulle skapat kaos om jag dödat motorn... va tvungen att ta mig in i H-fil först! get it?

:fyllisar
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
RSV_R skrev:
Vilket äventyr..... :D

Kan även säga att den som letar Mille R 02 och 03 bör kolla in på mobile.de nu. Köparnas marknad!! En 03:ans R med radial bromsar bla för 62K....

:7peta <Trigger

Oj då :va :gnissla Nån som vill handla R1´a ???
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
KaZ skrev:
Det är vid tillfället TÄT trafik, jag ligger i 130-140 kmh, i VÄNSTER fil! Det är fullt i höger fil, bil framför bilar bakom... skulle skapat kaos om jag dödat motorn... va tvungen att ta mig in i H-fil först! get it?

:fyllisar

Jag hajjar inte...varför slog du inte bara till dödarknappen å stannade ???
:tomten

TWINNER, han håller ju på å kör in hojjen...kan ju inte wheela då ju, annars är ju din lösning given :hihi
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Triggerhappy skrev:
Oj då :va :gnissla Nån som vill handla R1´a ???

:rofl sälja en retta här!! :rofl :rofl

hahaha, ja du!
Jag bjuder 5 spänn å en badboll! ok? :hihi

Ne, se till å kräng den nun å handla en riktig hoj igen! :tummenupp

tjing
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
KaZ skrev:
:rofl sälja en retta här!! :rofl :rofl

hahaha, ja du!
Jag bjuder 5 spänn å en badboll! ok? :hihi

Ne, se till å kräng den nun å handla en riktig hoj igen! :tummenupp

tjing

Nån rik jävel kanske visar sin barmhärtighet... :huvet
Skall fundera på ditt bud.... :arsele
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Triggerhappy skrev:
Nån rik jävel kanske visar sin barmhärtighet... :huvet
Skall fundera på ditt bud.... :arsele

hehe, hoppas du får den såld... om du nu ska sälja den vill säga... :tummenupp

Jag skall f.ö. kika på hund nu i veckan.
gissar att jag inte kommer lyckas låta bli att ta hem den... fick bild på den lilla idag. Det är en Cane Corso, en gammal Italiensk vakthundsras! otroligt bra hundar, en hane som jag är intresserad av kommer bli ganska maffig. Brukar väga runt 50-60 kilo som fullvuxen. :gnissla Snälla hundar men verkligen beskyddande... drar med en bild på en fullvuxen hane... han heter Cesar och väger 58 kilo! :hihi (ni får 1 gissning på vad min lilla valp skall heta... om jag nu bestämmer mig för att ta han! :hihi ).
 

Bifogat

  • ruu_kudde.jpg
    ruu_kudde.jpg
    23.5 KB · Visningar: 46
  • ruu_gos.jpg
    ruu_gos.jpg
    19.3 KB · Visningar: 49
  • Cesar.jpg
    Cesar.jpg
    37.8 KB · Visningar: 70
  • Cesar & Fiora.jpg
    Cesar & Fiora.jpg
    54.6 KB · Visningar: 50

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Namngissningar / Förslag:
- Maximus
- Mille
- ÄrrSV Facktåry
- Barbie
- Tofflan
- Slayer
- "the sign"
- R1killer
- Spunk

Villket var rätt....vad vann jag ?

(Ser ut att vara coola jyckar det där) :tummenupp
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Triggerhappy skrev:
Namngissningar / Förslag:
- Maximus
- Mille
- ÄrrSV Facktåry
- Barbie
- Tofflan
- Slayer
- "the sign"
- R1killer
- Spunk

Villket var rätt....vad vann jag ?

(Ser ut att vara coola jyckar det där) :tummenupp

1 gissning vare! :fatta!
men namnet va med bland dina förlsag... :hihi

Mille så klart! :banana

AA, dom e riktigt coola och mysiga!
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
Han va fin... jag kan lova att du är en hund rikare ikväll... :D

här e en bild på min alldeles för könsmogna 1,5 åring...

Rhodesian Ridgeback - Mankhöjd 70cm vikt 45 kilo (lite tunn just nu... könsmognadsfasen gör att de "torkar ut" lite)

Hundar e förbannat skoj ... speciellt på vintern när det är brist på annat skoj...

Lycka till :tummenupp

ps. Det är bra mycket mer jobb än man tror.. speciellt med en hane som har mycket vakt i sig... men värt mödan... .ds
 

Bifogat

  • 2003_0601_065115AA.jpg
    2003_0601_065115AA.jpg
    23.1 KB · Visningar: 50

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Ort
Såtenäs
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
Jo jag har förstått DET men sen följer detta:

/citat: petar ner till 4:an och när jag gör det så rister det till i hojen och jag trycker då liiite för hårt på frambromsen varpå hjulet låses... glider en bit (micke sa att det rök som fan) men släpper naturligt vis bromsen... hojjen håller på att glida ikull men jag lyckas räta upp den igen, förmodligen hjälpt av att när jag släpper bromsen så gasar den juh max och på så sätt så blev den stadig igen... PUH! nära att klota.. och sen hade det nog blitt en lagom seriekrock bakom då alla måste börja väja och nita... TUR.. /citat.

Fattade som att det var nära att accelera in i framförvarande bilar så du fick bromsa så hårt att du låser framhjulet..kopplar man ur blir det lite mindre dramatiskt.....suck..å du ska skaffa vakthund..lugnande medel :ätapiller o en pudel kanske vore bättre för hälsan :D

Voff! Dio cane.. Italiensk svordom me hund inblandat..
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Don Tomaso skrev:
Jo jag har förstått DET men sen följer detta:

/citat: petar ner till 4:an och när jag gör det så rister det till i hojen och jag trycker då liiite för hårt på frambromsen varpå hjulet låses... glider en bit (micke sa att det rök som fan) men släpper naturligt vis bromsen... hojjen håller på att glida ikull men jag lyckas räta upp den igen, förmodligen hjälpt av att när jag släpper bromsen så gasar den juh max och på så sätt så blev den stadig igen... PUH! nära att klota.. och sen hade det nog blitt en lagom seriekrock bakom då alla måste börja väja och nita... TUR.. /citat.

Fattade som att det var nära att accelera in i framförvarande bilar så du fick bromsa så hårt att du låser framhjulet..kopplar man ur blir det lite mindre dramatiskt.....suck..å du ska skaffa vakthund..lugnande medel :ätapiller o en pudel kanske vore bättre för hälsan :D

Voff! Dio cane.. Italiensk svordom me hund inblandat..

hur som helst... koppla = fulla varv, om jag inte dödar motorn... vilket jag inte ville göra då vi körde fort och jag hade ingen stans att ta vägen just då... ville över i h-fil innan jag döda motorn! Nu svarar jag inge mer om detta ämne! :hihi
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
här kommer min nya lilla Mille!

Så kommer hon se ut när hon ser vårens solstrålar! =) (Ungefär)
 

Bifogat

  • mc5_light.jpg
    mc5_light.jpg
    50.6 KB · Visningar: 78

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
bikerwoman skrev:
Var sitter den där metallbygeln då? Blev lite orolig när jag läste om din panikfärd!! Förklara så ska jag kolla min.

Bikerwoman!

Under filtret. Ta loss filtret och vänd upp och ned på det så ser du direkt
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top