Aprilia-tråden.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Keihin skrev:
Lill-Sivert,

Förvänta dig ingen förståelse från Aprilia-åkarna. De verkar totalt insnöade på "sitt" märke å vägrar prata om nåt annat. De flesta är dessutom dryga 08:eek:r vad jag kan se...
Kolla runt om det inte finns lite goa gubbar från Götet nånstans på forumet som kan hjälpa dig.

Personligen så tror jag du lugnt kan köra 1000 milaintervall utan å köra sönder något. Ta det lite lugnt med wheelies och stoppies bara så lär det funka.
Kör du bana så blir det en annan femma. Kolla racing-forumet kanske. Där finns det en del kunskap om sånt här...

:hihi

såja, på de dryga jälarna bara! :fatta! :näsblod
Speciellt mikcar är en såndär dryg jäla 08... KaZ är ju helt klart insnöad... och twinner kan ju ingen ta på allvar.

:rofl :lol :D

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
J-Bone skrev:
:hihi

såja, på de dryga jälarna bara! :fatta! :näsblod
Speciellt mikcar är en såndär dryg jäla 08... KaZ är ju helt klart insnöad... och twinner kan ju ingen ta på allvar.

:rofl :lol :D
Mr. Bling himself has spoken!

:fyllisar

KaZ

Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
Vad tror ni:

röda dekaler eller vita/Guld?

Bifogat

• mc5.jpg
    mc5.jpg
    50 KB · Visningar: 87
  • mc5_light.jpg
    mc5_light.jpg
    50.6 KB · Visningar: 72

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
Keihin skrev:
Lill-Sivert,

Förvänta dig ingen förståelse från Aprilia-åkarna. De verkar totalt insnöade på "sitt" märke å vägrar prata om nåt annat. De flesta är dessutom dryga 08:eek:r vad jag kan se...
Kolla runt om det inte finns lite goa gubbar från Götet nånstans på forumet som kan hjälpa dig.

Personligen så tror jag du lugnt kan köra 1000 milaintervall utan å köra sönder något. Ta det lite lugnt med wheelies och stoppies bara så lär det funka.
Kör du bana så blir det en annan femma. Kolla racing-forumet kanske. Där finns det en del kunskap om sånt här...

Häpp!!!

Jag tycker vi är rätt snälla jämfört med Ducatisterna:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=59124&page=4&pp=20

Angående goda råd om Virago borde det väl säkert finnas någon Viragoklubb eller liknande.

Räser-Klas

Duc-lover
Gick med
23 Sep 2004
Hoj
Ducce 916 Senna
HAHAHA!!! Fick ni ta hand om den där jävla Virago-muppen nu :banana :banana

Vikket JÄVLA STOLPSKOTT!!!!

Last edited:

Lill-Sivert

Älskar V-twin
Gick med
23 Sep 2004
Hoj
Virago
Måste man vara så jäkla omogen bara för att man har sporthoj?
Jag ville ju bara ta reda på lite tips och eftersom vi alla här älskar våra v-twinnar så verkade det som ett kul forum!

Ni verkar ju mycket mer kunniga än dom där ducatisterna, dom följer ju till och med efter mig och säger en massa elaka saker...tror dom bara är avis för att jag har en modernare hoj än deras gamla traktorer!?

Jag funderar på att bänka min hoj till vintern, det var nån som sa att man får 10 hästar direkt bara man monterar en PC på Hojen...är det nån som vet?

/L-S

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
Lill-Sivert skrev:
Måste man vara så jäkla omogen bara för att man har sporthoj?
Jag ville ju bara ta reda på lite tips och eftersom vi alla här älskar våra v-twinnar så verkade det som ett kul forum!

Ni verkar ju mycket mer kunniga än dom där ducatisterna, dom följer ju till och med efter mig och säger en massa elaka saker...tror dom bara är avis för att jag har en modernare hoj än deras gamla traktorer!?

Jag funderar på att bänka min hoj till vintern, det var nån som sa att man får 10 hästar direkt bara man monterar en PC på Hojen...är det nån som vet?

/L-S

L-S, det är ingen som vill dig nåt illa här... bara det att som det står på första sidan på det här forumet; "Sporthoj.com - här snackas det sporthoj" är ju liksom ett forum för sporhojsälskare så det kan nog lätt bli lite ironi när någon ställer frågor om en specifik glidarhoj som ingen vet nåt om. En Virago går liksom inte in i kategorin "sporthoj". Självklart kan ju vem som helst vara med och diskutera generella spörsmål. I den här tråden diskuterar vi allt som rör Aprilia. Han som har en japs har haft en Aprilia.

För övrigt är Ducatiägare oftast entusiaster för sina hojar och mer eller mindre mycket kunniga. Jag känner ganska många i Ducceklubben och de allra flesta är reko... sen att de också har sinne för sjuk humor är väl lite olika hur man uppskattar. Jag tycker det är rätt kul. Dom håller på så precis likadant med varandra.... så du kan va lugn! Omoget eller inte, det ligger nog i betraktarens uppfattning...

Tror att du kanske hittar mer likasinnade som gillar glidare på ett annat forum. Sök på nätet så hittar du säkert ett forum eller en klubb där du kan få massor av ehhh... säkrare tips och råd!

Har du inte fått en servicebok där det står exakt vad som ska göras på servicen eller blivit informerad på annat sätt av din återförsäljare, tycker jag det är riktigt dåligt!
Generellt sett så har alla hojar första service vid 100 mil. Hoppas du inte kört 400 mil utan att serva den.
Jag vet att Yamaha har gått från 600 mils service till 1000 mila intervaller. Och det är säkert en anpassning till att dagens oljor blivit så pass mycket bättre. Kör du med mineralolja i hojen skulle jag byta var 500:e mil.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Räser-Klas skrev:
HAHAHA!!! Fick ni ta hand om den där jävla Virago-muppen nu :banana :banana

Vikket JÄVLA STOLPSKOTT!!!!

Men snäll! :kocko

Ut ur aprilia tråden om du ska prata skit om andra och deras hojar :fatta! du är en skam för italienska hojar :fatta! . Tapar snart all respekt för de som kör ducati :7peta

Alla är välkomen bara man inte pratar masa dynga om andra och andras hojar.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Lill-Sivert skrev:
Sen går det bra att köra så fort så man åker fast på en Virago med!!!

"Köra så fort som man åker"

Det jag skrev hade ingenting med fart att göra,bara att jag tycker Viragor/moppar inte hör hemma på ett sporthojsforum och en tråd där det snackas Aprilia:) Finns jättemånga forum för customhojar.

Menade inte att vara dryg.

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
är du här åxå o rotar,,,,, om du med dina mått mätt är seriös med dina inlägg jag tagit del av på ducce tråden o övriga ställen så inser jag att du e en liten rackans provokatör bara,,,,,, kul kille :huvet

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
100% rätt,,,,,,,,

Lam-Kaka skrev:
Men snäll! :kocko

Ut ur aprilia tråden om du ska prata skit om andra och deras hojar :fatta! du är en skam för italienska hojar :fatta! . Tapar snart all respekt för de som kör ducati :7peta

Alla är välkomen bara man inte pratar masa dynga om andra och andras hojar.

KaZ

Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
TLRR skrev:
KAZ: :hördu Nej nej det ska vara blåa dekaler och absolut inget annat.

i alla fall 2 som svarat på min fråga! :kocko
om än att båda svarat fel! :7peta :hihi

andra bara drevlar med nån blyslädesåkare!

TILLBAKA TILL ÄMNET NU!

Dvs, vi skall bestämma hur min hoj skall designas! :fatta!

hahaha :hihi :banana

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
J-Bone skrev:
LOL! undrar vem som egentligen döljer sig bakom nicket Lill-Sivert... :D :tomten

Ja!! inte fan kan det vara på riktigt iaf:p

Samma sak med pojkfan som skrev att vi är (ni 08or) är dryga:)
Som föreslog att man ska ta det lungt med weelies och stopies på Viragon :D

"Personligen så tror jag du lugnt kan köra 1000 milaintervall utan å köra sönder något. Ta det lite lugnt med wheelies och stoppies bara så lär det funka.
Kör du bana så blir det en annan femma. Kolla racing-forumet kanske. Där finns det en del kunskap om sånt här...">Keihin.

Om det skulle vara så att det är 100% på riktigt så ber jag om ursäkt..samt hänvisar till ett forum för Viragos (jag vet att det finns) där kan dom nog svara på alla sorters frågor gällandes glidare.

"Sen går det bra att köra så fort så man åker"..Jasså :D

///0155'an

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
KaZ skrev:
Vad tror ni:

röda dekaler eller vita/Guld?

Guld...Men varför i helvete börja pilla på en så fin hoj (ganska fin iaf :)
Rött har du redan haft och det förde väl mest otur med sig,testa guld i stället>>(INTE I SKINSTÄLLET).

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Röda fälgar, Röda dekaler, Lite vita detaljer i dekalerna !
Så det så ! :tummenupp

Röda Aprilia dekaler på huggern bak (som på Edwards hojen)
Svart sving, bakram !

f-n svarta fälgar med röd rand som GP hojarna.....hmmmm :)

Lagom med dekaler på rätt ställe....Pjuuuuuuur räjsing :Bugar

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Keihin skrev:
Lill-Sivert,

vafan snackar du om?????? :mad: :mad:
wheelies med en virago?? är du snygg eller :kocko

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM