Lill-Sivert skrev:
Måste man vara så jäkla omogen bara för att man har sporthoj?
Jag ville ju bara ta reda på lite tips och eftersom vi alla här älskar våra v-twinnar så verkade det som ett kul forum!
Ni verkar ju mycket mer kunniga än dom där ducatisterna, dom följer ju till och med efter mig och säger en massa elaka saker...tror dom bara är avis för att jag har en modernare hoj än deras gamla traktorer!?
Jag funderar på att bänka min hoj till vintern, det var nån som sa att man får 10 hästar direkt bara man monterar en PC på Hojen...är det nån som vet?
/L-S
L-S, det är ingen som vill dig nåt illa här... bara det att som det står på första sidan på det här forumet; "Sporthoj.com - här snackas det sporthoj" är ju liksom ett forum för sporhojsälskare så det kan nog lätt bli lite ironi när någon ställer frågor om en specifik glidarhoj som ingen vet nåt om. En Virago går liksom inte in i kategorin "sporthoj". Självklart kan ju vem som helst vara med och diskutera generella spörsmål. I den här tråden diskuterar vi allt som rör Aprilia. Han som har en japs har haft en Aprilia.
För övrigt är Ducatiägare oftast entusiaster för sina hojar och mer eller mindre mycket kunniga. Jag känner ganska många i Ducceklubben och de allra flesta är reko... sen att de också har sinne för sjuk humor är väl lite olika hur man uppskattar. Jag tycker det är rätt kul. Dom håller på så precis likadant med varandra.... så du kan va lugn! Omoget eller inte, det ligger nog i betraktarens uppfattning...
Tror att du kanske hittar mer likasinnade som gillar glidare på ett annat forum. Sök på nätet så hittar du säkert ett forum eller en klubb där du kan få massor av ehhh... säkrare tips och råd!
Har du inte fått en servicebok där det står exakt vad som ska göras på servicen eller blivit informerad på annat sätt av din återförsäljare, tycker jag det är riktigt dåligt!
Generellt sett så har alla hojar första service vid 100 mil. Hoppas du inte kört 400 mil utan att serva den.
Jag vet att Yamaha har gått från 600 mils service till 1000 mila intervaller. Och det är säkert en anpassning till att dagens oljor blivit så pass mycket bättre. Kör du med mineralolja i hojen skulle jag byta var 500:e mil.