Aprilia-tråden.

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
Triggerhappy skrev:
Kanske skulle ta å testa din morrmoppe....har ju inte testat nån -04 ännu.

Det kan vi absolut ordna!

Enda problemet är väl att jag förmodligen får slita dig av henne, ty du lär inte vara villig att kliva av! :hihi

tjing

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Sådär ja! Nu har man övertygat tjejen att det är en Mille man ska köra..... Första båge turen någonsin för henne... eller rättare sagt, första turen på någonting överhuvudtaget.

Men det gick bra! Både hoj och flicka är hel. Bilder kommer sen med en :tuttar på en :squid i hisknande farter!! Och även en posör bild....

Lutar åt en ny Tysklands resa för att hämta Mille nr:2... Hon ska ABSOLUT ha en silver färgad 02:a...

Bra första hoj enligt mej.. :yoparty :gnissla

Blitt nå båge åka för er då? :7peta

Bifogat

• 1liten.jpg
    1liten.jpg
    107 KB · Visningar: 85
  • 2liten.jpg
    2liten.jpg
    127.6 KB · Visningar: 93
Last edited:

KaZ

Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
Triggerhappy skrev:
Oj då...nu vart man nervös :confused: :Bugar

hehe, ja det va juh snicker om att det skulle åkas på söndag.. dvs idag!
Så... om du törs är det bara att rasta henne ett slag då! :hihi

:fyllisar

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Viss tusan her det det !
det har varit resor till moto gp i tjecko mc träffar i norge
o massor av annat skoj,, dedan i mitten på juli så har det blitt ganska mycket åkande faktiskt,snart 1200 mil :tummenupp

bara en banträff o den skapade en liten lucka i min kalender så det blev inget åkande under ca:12 veckor :näsblod .

RSV_R skrev:
Sådär ja! Nu har man övertygat tjejen att det är en Mille man ska köra..... Första båge turen någonsin för henne... eller rättare sagt, första turen på någonting överhuvudtaget.

Men det gick bra! Både hoj och flicka är hel. Bilder kommer sen med en :tuttar på en :squid i hisknande farter!! Och även en posör bild....

Lutar åt en ny Tysklands resa för att hämta Mille nr:2... Hon ska ABSOLUT ha en silver färgad 02:a...

Bra första hoj enligt mej.. :yoparty :gnissla

Blitt nå båge åka för er då? :7peta

mr_Pink

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
Aprilia
Ny

Tjena, är en hyfsat nybliven Aprilia-ägare, har en -99:ans Mille, kört första sommaren och bara blivit mer frälst!
Tänkte höra om nån har lust att hjälpa mig reda ut lite i chip/trim-djungeln?
Har ett Akra-slipon, övrigt original..

Om jag skulle chipa, vad är värt att sikta på?

Vad gör dom egentligen vid en dynojet-kitning?

Har följt tråden och läst lite om kopplingen att den ofta på 99orna börjar krångla runt 1500, min passerade just det nu innan jag ställde av den, har inte märkt några problem, hur stor är risken att det kommer nästa sommar, bör jag redan nu beställa och byta i vinter för att inte missa kvalitetstid?

Skulle va tacksam om nån orkar ta sig lite tid med en rookie!

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Tjenis !
skaffa ett öppnare luftfilter o kolla så inte strypningen sitter kvar i luftburken,en plastbricka i botten på luftburken,,enkel o hitta.
dynojet,, Hmm det bästa du kan göra är väl o skaffa en Powercommander
o montera dit,om det kan du pm:a mig för lite mera info ang pris på sådan.
powercommandern är bra att justera bort svackor i effektregistret med,inte mera i toppeffekt kanske men en jämnare effektkurva o bättre = mera vrid.
kopplingsproblemen är tyvärr en del drabbade av,jag hade en 99:a förut o den fungerade klockrent,kompisen med en falco fick problem med sin koppling på sin 99:a ,, han skaffade nya/sterkare kopplingsfjädrar + blästrade av stålskivorna så fungerade perfekt efteråt trots att han har ca:120Nm i vrid nu efter lite modefieringar.
chip är en djungel ,, men tror buster här på forumet vet mera om det,, men chippar du ska du använda powercommander åxå för bästa resultat,
bor du väster om stan så kan jag rekommendera en firma i e-tuna som har bänkat ett antal millar o falco´s med bra resultat.
mvh: Jocke :tummenupp

mr_Pink skrev:
Tjena, är en hyfsat nybliven Aprilia-ägare, har en -99:ans Mille, kört första sommaren och bara blivit mer frälst!

Har följt tråden och läst lite om kopplingen att den ofta på 99orna börjar krångla runt 1500, min passerade just det nu innan jag ställde av den, har inte märkt några problem, hur stor är risken att det kommer nästa sommar, bör jag redan nu beställa och byta i vinter för att inte missa kvalitetstid?

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
jocke i köping skrev:
bara en banträff o den skapade en liten lucka i min kalender så det blev inget åkande under ca:12 veckor :näsblod .

Jodå, jag vet! Låg ju i röven på dej när du valde den lite snabbare vägen genom gräset.... :va

Gött att det ordnade sej iaf.

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Aha ,,, det var du det :)
den dagen är lite dimmig fortfarande :rolleyes:
blev det något mera banåkande då ?

RSV_R skrev:
Jodå, jag vet! Låg ju i röven på dej när du valde den lite snabbare vägen genom gräset.... :va

Gött att det ordnade sej iaf.

KaZ

Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
mr_Pink skrev:
Det är en Djungel. Men den tar du dig bäst genom på så sätt att du PM:ar Buster och köper/testar chip hos honom. På min fungerade Termignoni-chippet bäst. Dock så tror jag att Renegade chippet är bäst då det är framtaget för en Rotax med öppen luftburkslösning. Men som sagt "Buster" is the man. (skall du skaffa PC- läs nedan då om Just Powercommander.)

mr_Pink skrev:
På din hoj blir det inte aktuellt med en sådan sak då du har insprutning.
Dynojet är för förgasarmotorer! :tummenupp

mr_Pink skrev:
Har följt tråden och läst lite om kopplingen.
Den bör du byta, förmodligen kommer den börja strula och slira när du gör mods på hojen som höjer effekten. Beställ en "Barnett Koppling". Finns lite överallt på nätet. Nu har du juh tid att vänta så kolla om du hittar nån i USA, där bör det bli billigast. Alla andra lösningar där man blästrar eller liknande är mer utav en "way to get you home" lösning. På min gamla mille så hade jag gjort en herrans massa mods och höjt effekten rejält i botten och mellanregistret, lite på toppen. Och med en Barnett så fungerade det mycket bra. Jag säger, byt nu och åk hela sommaren!! :tummenupp

mr_Pink skrev:
Har alltid tid för en Rookie!

Övrigt som du kan kika på:
Luftburksmod:
Skaffa ett Renegade airkit. En lösning där din hoj får andas fritt och det ger en helt annan körbarhet. Grymt bra drag över hela registret. Defenetivt bättre i botten och mellan, dvs det registret du oftast använder.
Powercommander:
Det absolut Bästa sättet att få exakt blandning av luft och bensin till din motor är att skaffa en PC. Då kommer du kunna få en jämn och fin effekt-kurva, men viktigast av allt är att du får rätt blandning. När man gör olika mods på millen så sker detta att du tunnar ut blandningen. (detta om du skaffar en "open airbox solution" såsom ett renegade. Enda sättet att fixa detta då med rätt blandning blir en PC. Detta är nästan ett måste då du inte vill att din motor skall gå med en för tunn blandning, brända ventiler blir då risken. Men med PC eleminerar du det. Dessutom behöver du då inte skaffa nåt chip. PC'n kan monteras med orginalchippet och fungerar ändå. Den ändrar på allt efter boxen vilket gör att det inte spelar nån roll vad för chip som sitter i.

Här finns saker att hitta! :tummenupp
http://www.rsvr.net/
http://www.renegade-products.com/renegade/index.html
(klicka på: UK prices / Aprilia)
http://www.af1racing.com/

finns några fler oxå...

Fråga på om det är nåt annat du vill veta.
Har som sagt synat millen i sömmarna, hade min isärplockad i atomer! :tummenupp

tjing

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
jocke i köping skrev:
Aha ,,, det var du det :)
den dagen är lite dimmig fortfarande :rolleyes:
blev det något mera banåkande då ?

Dåligt med det... En enda gång i år är lite klent. Men får se om man kan locka tjejen ut på banan nästa sommar....

KaZ

Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
RSV_R skrev:
Dåligt med det... En enda gång i år är lite klent. Men får se om man kan locka tjejen ut på banan nästa sommar....

Vad säger du? skall du locka tjejen med en banan nästa år!?! :va
Är din egen för klen eller? :hihi :7peta

:rofl

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
RSV_R skrev:

locka tjejen ut på en BANA din tölp! :arsele

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
KaZ skrev:

Hmmm... Tokholmare.... som verkar ha lika tråkigt på jobbet som jag....

Tjejen>> :arsele :tuttar :whip <<Jag
På en bana dessutom! Då du KaZ leker du nog jordfräs i Ejes!! :hihi

KaZ

Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
RSV_R skrev:
Hmmm... Tokholmare.... som verkar ha lika tråkigt på jobbet som jag....

Tjejen>> :arsele :tuttar :whip <<Jag
På en bana dessutom! Då du KaZ leker du nog jordfräs i Ejes!! :hihi

hehe, ne jag renoverar mest badrum nu för tiden... tid tar det oxå :fyllisar

Annars slöar jag bara på kontoret... fnular på vad man kan göra som får dagen att gå saktare just nu...! :yoparty

:hihi

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...