sner0
pytt i pannan!
RSV_R skrev:Japp. Om det är den i rostfritt du tänker på?
Precis den ja!
RSV_R skrev:Japp. Om det är den i rostfritt du tänker på?
RSV_R skrev:På bilden syns: polerad ram/sving, omvänt växlingslänkage, quickshift, justerbara fotpinnar, FET kit kylare och Akrapovic helsyst i titan...
nuke_proof skrev:Coolt bygge!!
Blir nog super när det blir klart
Har du polerat ramen själv?
Har gått i tankar om att polera ram/sving. Men vill prova själv...
Läste någonstans här på SH om "polering for dummies". Mkt intressant
jocke i köping skrev:Hmm !
har du polerat bort anodiseringen ?
Grattis ,,,
du vet att aluminium oxiderar med blixtens fart ?
om du tvättar den med ett alkaliskt tvättmedel exempelvis
så kommer du få ränder i matrealet,
det är skitsnyggt men det kräver 100% omvårdnad om det ska vara blankt hela tiden.
jag har "lite" erfarenhet av aluminiumpolering ,, en av mina hojjar har en blankpolerad motor och sving som MÅSTE hållas efter 7-kt mycket om det ska se bra ut.
mvh: Jocke
nuke_proof skrev:Jag har inte gjort något alls ännu.
Just av den anledningen att jag vet inte om jag "orkar" sköta om/polera ramen.
Antar att jag skulle sköta den supernoga ett tag sen tröttnar jag säkert och så får man ett oxid lager på den som du säger och så ser den bara ugly ut
Ska man anv nån sorts vax på ramen då för att den inte ska oxidera eller??
jocke i köping skrev:Hmm !
har du polerat bort anodiseringen ?
Grattis ,,,
du vet att aluminium oxiderar med blixtens fart ?
mvh: Jocke
Ante_tokrace skrev:Jag har nu öppnat ECU å kikat där. Den var plomberad med röd märkning, fast det ser ut som den varit plomberad med vitt på en annan skruv. På mit e-prom sitter en gul lapp (dymo-typ) med märkning "A 36" ska försöka bifoga en suddig bild (kin kamera är kass). Någon som vet vad detta är för prom? Tror inte det är orginal då det sitter fastsatt med silicon, av annan typ än på övriga kretskortet.
Angående den blå kanbeln (http://www.geocities.com/sl_mille/derestrict.html) så finns det en som är klippt, fast det sitter samtidigt en blå kabel i sockeln, sitter det två där ska kika närmre på detta....
Ante_tokrace skrev:Plockade bort luftfiltret. Funderade på strypringen, det ser ut som på bilden http://www.geocities.com/sl_mille/derestrict.html rätt så? eller ska mer bort? ser ju ut att vara i sin ordning...
flugan skrev:En trimfirma här i Byn sade att minimera viktskillnaden mellan cylindrarna skulle göra stor skillnad på effekten för en twin. Ngt som hört ngt liknande förut?
TERMINATOR skrev:Är det någon som hört eller vet om det har varit problem med sidostödet på Falco -00, tycker min lutar mer nu än förr
bikerwoman skrev:Min e likadan, det är ett jävla skitstöd!! Man får alltid tänka efter var man parkerar så den inte välter! Det sitter helt enkelt för långt in under hojen och är för kort, millens stöd är likadant. Har funderat på om man kan modifiera det på nåt sätt.....
PS. Det är det enda som verkligen är skit på min älskade lilla italienare
Taz skrev:Inte nog med det... vid varma dagar så klämmer den lilla plattan längst ner på stödet sig genom asfalten och hojen välter... det hände mig. Annars är ju Falcon världens bästa hoj...
//D
Hallo...TERMINATOR skrev:Är det någon som hört eller vet om det har varit problem med sidostödet på Falco -00, tycker min lutar mer nu än förr
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|