Aprilia-tråden.

seas

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Honda NSR250SP-89 Projekt, Honda CBR1000RR -08
Precis inköpt Aprilia rsv mille -00

Hallå alla mille åkare!
Jag har precis sålt min cbr och köpt mej en Aprilia rsv mille -00!
Efter att ha läst lite i detta forumet så förstår jag att det finns lite justerinar som man kan göra på hojen?
De snackas om strypning i luftboxen, samt en "blå kabel"
eftersom jag är precis 0:ad när de gäller sånt här.. så får någon gärna berätta var t.ex kabeln sitter på min hoj? Samt hur mkt effekt de ger?

Är samtidigt på jakt efter ett slip on.. så har ni någon modell som ni kan rekommendera så vore de klockrent!
Behöver inte vara acra lr yoshi... bara de låter åta helvete!
Tack på förhand!
 

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Om strypning, kolla på föregående sida eller i början på denna tråden. Kan även rekomendera att läsa hela tråden som "kvällslektyr" då den innehåller allt och lite till som en Appe ägare bör veta.

Och välkommen i gänget! :tummenupp
 

MC Doktorn

Guest
seas skrev:
Hallå alla mille åkare!
Jag har precis sålt min cbr och köpt mej en Aprilia rsv mille -00!
Efter att ha läst lite i detta forumet så förstår jag att det finns lite justerinar som man kan göra på hojen?
De snackas om strypning i luftboxen, samt en "blå kabel"
eftersom jag är precis 0:ad när de gäller sånt här.. så får någon gärna berätta var t.ex kabeln sitter på min hoj? Samt hur mkt effekt de ger?

Är samtidigt på jakt efter ett slip on.. så har ni någon modell som ni kan rekommendera så vore de klockrent!
Behöver inte vara acra lr yoshi... bara de låter åta helvete!
Tack på förhand!
Feel the V-TWIN Power Grattis och välkommen
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
ec2bme skrev:
Kom igen nu aprilister, och beställ kläder från www.famiglia-aprilia.se.
Jag har snart kommit upp till de antal plagg som var ett krav för dom utsatta priserna.

Än så länge så är de bara t-shirtarna som jag har kommit upp till 25 st, med min egen beställning medräknad.
Men eftersom dom som redan har beställt, har beställt lite av varje, så blir de lite dumt att bara lägga in ordern på t-shirtarna, med tanke på frakten och betalningen.

Men vi är snart där med även dom andra plaggen. Så passa på nu och beställ, så att våran egen "collezione" kan bli verklighet snart.

MVH
L.L.


PS. Ni som inte är medlemmar i aprilia-klubben än, borde defenitivt gå med. De är ett otroligt trevligt gäng. Som hjälper varandra med tips och annat. Nu kommer de dessutom att arrangeras ban-träffar och annat trevligt, där man kan träffa likasinnade och utbyta åsikter. De är helt gratis att gå med, och man behöver inte ens ha en aprilia för att gå med. De räcker att man gillar dom. Så vänta inte. DS.




har du bilder på plagg?? om ja kan du maila mej på johan@bikemail.se
sidan verkar ligga nere just nu
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
seas skrev:
Hallå alla mille åkare!
Jag har precis sålt min cbr och köpt mej en Aprilia rsv mille -00!
Efter att ha läst lite i detta forumet så förstår jag att det finns lite justerinar som man kan göra på hojen?
De snackas om strypning i luftboxen, samt en "blå kabel"
eftersom jag är precis 0:ad när de gäller sånt här.. så får någon gärna berätta var t.ex kabeln sitter på min hoj? Samt hur mkt effekt de ger?

Är samtidigt på jakt efter ett slip on.. så har ni någon modell som ni kan rekommendera så vore de klockrent!
Behöver inte vara acra lr yoshi... bara de låter åta helvete!
Tack på förhand!

Kabeln är inte blå... den är blågrön! Vill inte att du klipper fel kabel.

Ett slipon?? hmmm ja om du vill att det skall låta utav bara fan så
rekommenderar jag ett stuprör. :hihi
Annars tycker jag att du skall köpa ett Leo Vince.
Det är billigt i jämförelse med andra märken och håller samma kvalité.

Andra saker som du bör kika på är:
Luftburks mod. Hitta en "openair" lösning. ger ett jämnare register och mer pulver i mitten.
Drevning 17/42 är org. Byt till 16/44.
Chip (Prata med Buster här på forumet)
Gällande den blågröna kabeln så föreslår jag att du kapar den och sen sätter dit en switch... dvs så du kan slå av och på. Detta för att när du sen sätter i ett annat chip så måste du testa dig fram om vad som fungerar bäst. Kabel på eller av. :) Iofs... enklast blir det om du köper en PCIII direkt.

Sen när du gjort allt detta så kan du fråga igen om det finns mer skoj man kan hitta på! :banana pssssst: det finns! :hihi


Mina 5 cent!

Välkommen :tummenupp
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
TERMINATOR skrev:
har du bilder på plagg?? om ja kan du maila mej på johan@bikemail.se
sidan verkar ligga nere just nu
När första omgången kläder är klar så kommer vi att fixa bilder och lägga ut på "familjens" hemsida.

Ska även höra med Peter (som äger hemsidan) om inte han kan hjälpa mig att få till nåt beställningsformulär. Så att det blir både lättare att beställa och även lättare för mig att läsa av beställningen.
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
seas skrev:
Hallå alla mille åkare!
Jag har precis sålt min cbr och köpt mej en Aprilia rsv mille -00!
Efter att ha läst lite i detta forumet så förstår jag att det finns lite justerinar som man kan göra på hojen?
De snackas om strypning i luftboxen, samt en "blå kabel"
eftersom jag är precis 0:ad när de gäller sånt här.. så får någon gärna berätta var t.ex kabeln sitter på min hoj? Samt hur mkt effekt de ger?

Är samtidigt på jakt efter ett slip on.. så har ni någon modell som ni kan rekommendera så vore de klockrent!
Behöver inte vara acra lr yoshi... bara de låter åta helvete!
Tack på förhand!



Foa Välkommen...

Om du ska beställa från rsvr.net eller af1 så säg till innan så kan vi splitta frakten.. :tummenupp



Ni andra.... vilket e att föredra... af1 eller rsvr??? :va
 
Last edited:

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 748 SPS
DaLorD skrev:
Foa Välkommen...

Om du ska beställa från rsvr.net eller af1 så säg till innan så kan vi splitta frakten.. :tummenupp



Ni andra.... vilket e att föredra... af1 eller rsvr??? :va


Hojta till om du ska beställa, jag behöver ett barnett lamell kit, finns på Af1 för 149$ . Ser att du bor i Linköping :tummenupp vilket underlättar då jag oxå gör det.
//Christer
 

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Ort
helsingborg
Hoj
Hyosung GT650R
om ni ska beställa från af1 får ni gärna hiva ett PM till mig..
Har en polare i lkpg som kan dona pengar mot prylar biten
me för smidighetens skull :tummenupp
 

nuke_proof

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia Mille R-02 mattsvart, akka burk, evo luftkit, chip
seas skrev:
Hallå alla mille åkare!
Jag har precis sålt min cbr och köpt mej en Aprilia rsv mille -00!
Efter att ha läst lite i detta forumet så förstår jag att det finns lite justerinar som man kan göra på hojen?
De snackas om strypning i luftboxen, samt en "blå kabel"
eftersom jag är precis 0:ad när de gäller sånt här.. så får någon gärna berätta var t.ex kabeln sitter på min hoj? Samt hur mkt effekt de ger?

Är samtidigt på jakt efter ett slip on.. så har ni någon modell som ni kan rekommendera så vore de klockrent!
Behöver inte vara acra lr yoshi... bara de låter åta helvete!
Tack på förhand!


Välkommen och framförallt GRATTIS till en underbar båge :D :tummenupp

Som "RSV_R" sa: Rota runt lite på denna tråd så kommer du hitta mkt matnyttigt och intressant läsning :tummenupp

Åter igen...VÄLKOMMEN :banana
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
ec2bme skrev:
När första omgången kläder är klar så kommer vi att fixa bilder och lägga ut på "familjens" hemsida.

Ska även höra med Peter (som äger hemsidan) om inte han kan hjälpa mig att få till nåt beställningsformulär. Så att det blir både lättare att beställa och även lättare för mig att läsa av beställningen.

Jag vill ha en APRILIA munktröja, en stålblå med röd brodyr på ryggen, kollade nu på familjen´s sida och ser att det bara finns XL och det är för litet åt mej eller rättare sagt så är jag för fet för den, maila mej om det dyker upp XXL kläder
 
Last edited:

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
TERMINATOR skrev:
Jag vill ha en APRILIA munktröja, en stålblå med röd brodyr på ryggen, kollade nu på familjen´s sida och ser att det bara finns XL och det är för litet åt mej eller rättare sagt så är jag för fet för den, maila mej om det dyker upp XXL kläder
Dom kläderna som finns i nuläget är keps, t-shirt, piké-tröja, collage-tröja och fleece-jacka, och dom finns i färgerna vit, svart och röd. Förutom kepsen och fleece-jackan som enbart finns i röd eller svart. Storlekarna finns mellan xs till xxl.

Håll till godo, och lägg in din beställning på min mail l.lamarca@home.se.

Lägger in beställning nr 2 idag, men kan förmodligen komplettera den beställningen fram till måndag 14/2-05.
 

Lallarn

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2005
Ort
sthlm
Hoj
bimota SB6
För det första. Italienare gör inga tröjor i xxl å passar inte xl-tröjan på dig är det nog dax å byta till HD :yoparty
 

Greenblood

http://ninjaz.kicks-ass.net/greenblood/
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Kalix
Hoj
Mitsubishi Evolution IX -06 (vässad)...:o)
Nu har jag inhandlat en Tuono och jag har nu funderingar kring modifiering och då i första hand drevning.
Vad har Tuonon för "ärlig" toppfart vid varvstopp...??? :confused:
Jag brukar utgå från den och sen räkna nedåt till vilken toppfart jag behöver...
 

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Vet bara att millens mätare ljög 3 km/h på toppfart enligt tidningen BIKE:s test. Dom testade en Mille R 01:a mot ducce 996 och Honda SP1. Samtliga ljög betydligt mer än millens 3 km/h.... (millen piskade ju även dessa hojar i samtliga tester) :tungan

Om man nu kan lita på det testet så kanske denna exel fil kan hjälpa? Bara att sätta antal kuggar bak/fram och se skillnaden på de olika växlarna. (hoppas den stämmer bara)

Grattis till hojen! :tummenupp

Edit: gick ej ladda upp exelfiler... Men kolla i filarkivet på familjesidan.

/bra att ha filer/sid 2/Kul å ha om man ska dreva om.
 

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Fagersta
Hoj
KTM RC8-08
seas skrev:
Hallå alla mille åkare!
Jag har precis sålt min cbr och köpt mej en Aprilia rsv mille -00!
Efter att ha läst lite i detta forumet så förstår jag att det finns lite justerinar som man kan göra på hojen?
De snackas om strypning i luftboxen, samt en "blå kabel"
eftersom jag är precis 0:ad när de gäller sånt här.. så får någon gärna berätta var t.ex kabeln sitter på min hoj? Samt hur mkt effekt de ger?

Är samtidigt på jakt efter ett slip on.. så har ni någon modell som ni kan rekommendera så vore de klockrent!
Behöver inte vara acra lr yoshi... bara de låter åta helvete!
Tack på förhand!
Haloj...
Jag har ett Aprilia RSV Titanium slip-on liggandes om du är intresserad.
Priset är överkommligt. Hör av dej via p.m.
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Jättekul ,,
välkommen i klubben ,,
fråga ? inte är väl du en av 3 som brukar åka till
Deltaträffen ? brukar vara bundisar på 3 kavvor där
jag tältat..


Greenblood skrev:
Nu har jag inhandlat en Tuono och jag har nu funderingar kring modifiering och då i första hand drevning.
Vad har Tuonon för "ärlig" toppfart vid varvstopp...??? :confused:
Jag brukar utgå från den och sen räkna nedåt till vilken toppfart jag behöver...
 

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Malmberget
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
Greenblood skrev:
Nu har jag inhandlat en Tuono och jag har nu funderingar kring modifiering och då i första hand drevning.
Vad har Tuonon för "ärlig" toppfart vid varvstopp...??? :confused:
Jag brukar utgå från den och sen räkna nedåt till vilken toppfart jag behöver...

Tjäna! Min mille gjorde 267 på varvstoppet med en kugge mindre fram. (uppmätt med radarpistol). Med originaldrevning tror jag den har poblem å komma till varvstoppet... Tounon går väl lite saktare kan jag tänka mig.

Lycka till med traktorn! :yoparty :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top