Aprilia-tråden.

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Kevorkian skrev:
Jadu, det hände mig. :huvet Som tur var skulle jag in med en del kåpdelar på lack så det var bara att skicka med en till.

Största risken med att ta bort dekaler och använda varmluft är att du mjukar upp lacken oxå.. dvs den är otroligt lätt att skada då.
Sen kan det vara så att det är klarlackat över dekalerna... och då e man hajmat. Dock gör inte Aprilia just det orginal. Gäller att vara lätt på handen och ha lite tur! :tummenupp
 

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
Tjenna alla Aprilia Freaks! :gnissla


Det är nu såhär att min syrras pojkvän ska sälja sin aprilia RSV mille -02 som jag funderar på att köpa.. nån som kan rekomendera den eller? för och nackdelar .. tips tack..

vill juh vara med i gänget.. :D

mvh robb
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
robb skrev:
Tjenna alla Aprilia Freaks! :gnissla


Det är nu såhär att min syrras pojkvän ska sälja sin aprilia RSV mille -02 som jag funderar på att köpa.. nån som kan rekomendera den eller? för och nackdelar .. tips tack..

vill juh vara med i gänget.. :D

mvh robb

Frågor:

hur långt har den gått?
Vilken modell av RSV är det? R eller vanliga?
Vilken Extrautrustning följer med?
Vilka mods har han gjort på den, Chip, avgassystem, luftburks-mod? mm. mm.
Vad vill han ha för den?
Och slutligen! Va noga med att kolla försäkringen, dvs vad du får för premie på den! Hur gammal är du?

tjing

KaZ
 

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
KaZ skrev:
Frågor:

hur långt har den gått?
Vilken modell av RSV är det? R eller vanliga?
Vilken Extrautrustning följer med?
Vilka mods har han gjort på den, Chip, avgassystem, luftburks-mod? mm. mm.
Vad vill han ha för den?
Och slutligen! Va noga med att kolla försäkringen, dvs vad du får för premie på den! Hur gammal är du?

tjing

KaZ


kul med svar så fort..

den har gått ca 1300,, det är den vanlinga.. alltså ingen R.. chip o trim är inget som är gjort.. inget avgassystem heller..
priset han begär är 70.000
sen det där med försäkringer ä juh lite lurigt.. eftersom jag fyller 21 i april så kan det bli lite dyrt.. men den är juh såå jävla snygg o skön o köra.. har dock inte kört den långt.. men det lilla jag provkörde den i våras förra året så var det guld..

mvh robb
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
robb skrev:
kul med svar så fort..

den har gått ca 1300,, det är den vanlinga.. alltså ingen R.. chip o trim är inget som är gjort.. inget avgassystem heller..
priset han begär är 70.000
sen det där med försäkringer ä juh lite lurigt.. eftersom jag fyller 21 i april så kan det bli lite dyrt.. men den är juh såå jävla snygg o skön o köra.. har dock inte kört den långt.. men det lilla jag provkörde den i våras förra året så var det guld..

mvh robb

OK, låter som ett ganska vettigt pris, kanske liiiite dyrt då det inte finns nåt extra godis på... det är ändå en sak som du kommer vilja hålla på med... speciellt om du kommer vara här å kika på vad alla gör med sina appes! :D
Men jag råder dig att kolla det där med försäkringen först...
Och om det inte blir för dyrt för dig så tycker jag att du skall kika runt på blocket och andra ställen för att jämföra med andra Aprilia.
Du får ganska snabbt en bild av vad den är värd å de.
Tror faktiskt att du kommer hitta bättre alternativ... :tummenupp

KaZ
 

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
KaZ skrev:
OK, låter som ett ganska vettigt pris, kanske liiiite dyrt då det inte finns nåt extra godis på... det är ändå en sak som du kommer vilja hålla på med... speciellt om du kommer vara här å kika på vad alla gör med sina appes! :D
Men jag råder dig att kolla det där med försäkringen först...
Och om det inte blir för dyrt för dig så tycker jag att du skall kika runt på blocket och andra ställen för att jämföra med andra Aprilia.
Du får ganska snabbt en bild av vad den är värd å de.
Tror faktiskt att du kommer hitta bättre alternativ... :tummenupp

KaZ


jaa.. jag har kikar mycket på blocket.. finns dåck inte så mycket nu.. men dom ligger runt 65-75.. men då kan vissa vara nån årsmodell äldre..
måste på möta nu.. men jag återkommer.. tack så mycket för hjälpen soo far..

mvh robb
 

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Klart vi ska bli 2 aprilia ägare här i Borås!!!! KÖP! Och framför allt om du köper så kolla av med folket här innan du tänker göra någon modd. Håller med dig att det är en jävulskt skön hoj! :tummenupp

Om du reggar dig på http://www.famiglia-aprilia.se/ så hittar du även: Rotax 990 handbok, Workshop manual, sprängskisser, reservdels nr och i princip allt om hela hojen! Jag har nyss skrivit ut ca:1000 sidor dokument på *host* jobbet... :gnissla
 

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Just det jaaa...
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
robb skrev:
kul med svar så fort..

den har gått ca 1300,, det är den vanlinga.. alltså ingen R.. chip o trim är inget som är gjort.. inget avgassystem heller..
priset han begär är 70.000
sen det där med försäkringer ä juh lite lurigt.. eftersom jag fyller 21 i april så kan det bli lite dyrt.. men den är juh såå jävla snygg o skön o köra.. har dock inte kört den långt.. men det lilla jag provkörde den i våras förra året så var det guld..

mvh robb

Klart du ska ha den .. ser du inte sambandet .. du fyller i April o klart du ska ha en Aprilia.... :fatta! :D :yoparty
 

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Just det jaaa...
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
Förresten .. finns det nån som vet bra premie på Mille? Har folksam nu .. finns det nån bättre tro ?? :va
 

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Mr San skrev:
Förresten .. finns det nån som vet bra premie på Mille? Har folksam nu .. finns det nån bättre tro ?? :va

Hört att TH ska ha en bra premie sedan förra året, då dom lanserade 17 klasser. Appen ligger ju inte i topp effektmässigt så den blev tydligen nerklassad en del. Värt att prova!


Edit: IF va billigast för mig innan på halv iaf. Betalade 3 lapp mer om året hos Folksam....
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
HÅLL I ER!!! :tuttar

Kan vara så att jag nu har en 00:a R på g igen, dvs byte med min 04:a.
Kan vara så att om det blir ett sånt byte så kommer det moddas en del... Och man kan nog oxå säga att jag har några idéer om vad som kommer göras! :D :D

hehe
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
KaZ skrev:
HÅLL I ER!!! :tuttar

Kan vara så att jag nu har en 00:a R på g igen, dvs byte med min 04:a.
Kan vara så att om det blir ett sånt byte så kommer det moddas en del... Och man kan nog oxå säga att jag har några idéer om vad som kommer göras! :D :D

hehe

Inte jätteförvånad :D

Ring din tölp, skaru ha stället eller....snabba bud nu..jag tjackade ett nytt med lite längre ben igår !! (man e ju långstånk).
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
RSV_R skrev:
Hört att TH ska ha en bra premie sedan förra året, då dom lanserade 17 klasser. Appen ligger ju inte i topp effektmässigt så den blev tydligen nerklassad en del. Värt att prova!


Edit: IF va billigast för mig innan på halv iaf. Betalade 3 lapp mer om året hos Folksam....



Joo... jag fick 14400:- Hel / Hel på TH med följande vilkor.

Bor: Linköping (storstad)
Ålder: 26
KK: 0 år (hade inget när jag köpte hojen)
skydd: JA
Garage: JA

tyckte det var billigt...

Nu lägger ju TH en stor del av summan på sommaren så jag betalade 1900:-/mån maj - sep sen 900:-/mån...

i garageförs. 36:-/mån :yoparty
 

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
RSV_R skrev:
Hört att TH ska ha en bra premie sedan förra året, då dom lanserade 17 klasser. Appen ligger ju inte i topp effektmässigt så den blev tydligen nerklassad en del. Värt att prova!


Edit: IF va billigast för mig innan på halv iaf. Betalade 3 lapp mer om året hos Folksam....


För mig blev det dyrare med TH. Har Folksam nu och betalar 736:-/mån för en halvförsäkring.
 

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
RSV_R skrev:
Klart vi ska bli 2 aprilia ägare här i Borås!!!! KÖP! Och framför allt om du köper så kolla av med folket här innan du tänker göra någon modd. Håller med dig att det är en jävulskt skön hoj! :tummenupp

Om du reggar dig på http://www.famiglia-aprilia.se/ så hittar du även: Rotax 990 handbok, Workshop manual, sprängskisser, reservdels nr och i princip allt om hela hojen! Jag har nyss skrivit ut ca:1000 sidor dokument på *host* jobbet... :gnissla


ja.. jag har börjat att fundera skarp på att köpa nu alltså.. det som är synd att det inte är så mycket tillbehör som kan kosta lite granna.. slipon o grejer.. eller det kanske inte är såå dyrt.. vet inte..

vore skitkul om o vara lika tuffa som er andra apriliaåkare.. :lol
 

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
Mr San skrev:
Klart du ska ha den .. ser du inte sambandet .. du fyller i April o klart du ska ha en Aprilia.... :fatta! :D :yoparty



just det.. har jag inte tänkt på... såå måste det juh vara..! :hihi
 

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
DaLorD skrev:
Joo... jag fick 14400:- Hel / Hel på TH med följande vilkor.

Bor: Linköping (storstad)
Ålder: 26
KK: 0 år (hade inget när jag köpte hojen)
skydd: JA
Garage: JA

tyckte det var billigt...

Nu lägger ju TH en stor del av summan på sommaren så jag betalade 1900:-/mån maj - sep sen 900:-/mån...

i garageförs. 36:-/mån :yoparty

Låter Billigt :tummenupp

Skulle få ge 17 000 för min Falco och då är jag snart 29 och körkort i 5 år.
Storstan suger ju när det gäller försäkring :död

/BW
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
Black-Wolf skrev:
Låter Billigt :tummenupp

Skulle få ge 17 000 för min Falco och då är jag snart 29 och körkort i 5 år.
Storstan suger ju när det gäller försäkring :död

/BW


Mjoo...

Frågan e om inte nån gjorde en supermiss på TH o nu får jag min livs chock när nya beskedet kommer... :död

Kommer i dag tror jag... nervössssssss.... :3freak
 

Greenblood

http://ninjaz.kicks-ass.net/greenblood/
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Kalix
Hoj
Mitsubishi Evolution IX -06 (vässad)...:o)
Stackars fjollträskare.... :D (...allt söder om dalälven är fjollträsk...)

Själv betalar jag 400:- i månaden (halv) på min Tuono... :arsele

Ojojojoj va dyrt...huuuur ska jag ha råd... :confused:

:D :D :D :D :D
 

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Just det jaaa...
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
E det fel o försäkra den på farsan denna året...kollade lite o då skulle det kosta ca 12 000 hel/hel hos folksam.. och halv ca nånting på 4000:-..

ge mig lite åsikter /råd nu... :Bugar
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top