Mr San skrev:Men farsan har ingen A-kort .. gör det nått??
Eftersom de frågar hur länge man haft kort så gör det nog nått...
Mr San skrev:Men farsan har ingen A-kort .. gör det nått??
DaLorD skrev:Eftersom de frågar hur länge man haft kort så gör det nog nått...
Mr San skrev:Det gjorde det inte förra året..hade If..
KaZ skrev:Saken är den att om det vid skada framkommer att din far inte har A-kort, och därav omöjligen inte kan vara främste framförare av fordonet så kommer du nekas ersättning! dvs. då är du rökt!
Och det kan kosta dig och din familj hela din framtid beroende på om det då är personskador inblandade...
Som sagt det man har skall man äga och oclkså försäkra själv.
Har man inte råd så får man jobba hårdare och se till att man får råd!
mina 5-cent
KaZ
flugan skrev:Hur mycket extra och vad kan en PCIII göra utöver de modifikationer med luftburkar å slipon som redan finns (1hk, 2hk, 5hk, 10hk, bättre mellanregister)?
RSV_R skrev:I nya BIKE som kom igår är det med en av redaktörernas mille 04. Den monterade dom på ett luftfilter, slipon och en pc3 och ställde sedan in den i bänk. Kurvorna med och utan trim skilljer en hel del. Som mest gav det 20 hk i mellanregistret, och 10 hk på topp! Alla svackor försvann också...
flugan skrev:Alltså 10hk-20hk mer med PCIII än bara med slipon å luftfilter?
RSV_R skrev:Nop, sammanlagt. Själv tror jag inte PC:n ger något vidare med kräm.
Av alla de tester jag läst och hittat om PC så verkar det possitiva endast vara att den justerar in motorn bättre än ECU:n. Värt pengarna? Vet faktiskt inte.... Kostar ju en slant att justera den i bänk också. Gör man inte det kan det ju kvitta helt, och man glatt kör vidare gissandes med ett chip....
Frågar man trim gurusarna här på forumet så säger dom "våga vägra PC". Att om man lägger dom pengarna på ett topp jobb eller något annat skulle ge betydligt mer.
Men det är ju ett mycket bra sätt att få sin älskiling att må så bra som möjligt!
jocke i köping skrev:Kolla i senaste Bike så får du se vad den ger ,, en 04:a med pc på o det ger rejäl skillnad för billiga pengar.
RSV_R skrev:Slippisarna och filtret gör nog den stora skinnaden skulle iaf jag tro.
RSV_R skrev:Ok, jag får nog anse mig överbevisad.... Synd bara att det ska behöva kosta 1000 kr/hkr...
(vilken tur att man redan har PC3 monterat)
Edit: min hoj gick inte att gasa upp på 2:an med originaldämp. Men med akra slipon så försvann det problemet.... Då ville framhjulet börja studsa även på 3:an!
2ono skrev:De finns dom som tycker och dom som vet, men enl ducati kämna e det helsystemet som ger mest, ett PCIII på en 04 ger 3-5hp beroende på system.
Vad exakt gör en PC mängden bränsle/Luft? och får en bättre effekt kurva ett anpassat eprom gör väl samma sak med givna förutsättingar.
#Olsson# skrev:En PC ger runt -50 till +50 hästar beroende på förutsättningarna och inställningar. (hoppas du ser ironin men trots det en sanning i denna mening
Jag tror vaxtrimning ger mycket
2ono skrev:Som Olsson sade.... bara slip-on nästan ingen skillnad, med ny mapp märkbar skillnad.
Eh... jaha, förstår inte riktigt varför du skrev sådär...? Bara för att förtydliga så menar jag inte självklart att ommappning med slip-on är det bästa alternativet...2ono skrev:De finns dom som tycker och dom som vet...
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |