Aprilia-tråden.

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
jocke i köping skrev:
+ vevstakar i titan
+ Sp´ns (min egna teori efterssom det är 1 T-stift o stor likhet med sp-topparna TMP har i sitt "show room" nere i DK )
+ en ny styrning på insprutningen. (siemens)
+ lite magnesium kåpor såsom ventilkåpor o kopplingskåpa.

// Jocke

Den TMP snubben jag snackade med prata med gröten i halsen, OCH hade fel....

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
RSV_R skrev:
Har tidningen. Men det tråkiga är ju att man inte får se vad enbart PC:n gjorde

Jag köpte tidningen idag. Tycker resultatet ser ut som de flesta andras resultat, inklusive mig själv, som enbart switchat till den interna "map2". Varför gör de inte en artikel om detta istället? Men allt har väl sina förklaringar :)

putteb

Live hard, die young.
Gick med
25 Mar 2004
Hoj
Ingen just nu.
AF1 Racing..?

tjena grabbar. hade tänkt att beställa lite från Af1 racing, nu när dollarn står rätt i kurs. men hur är det egentligen att beställa från Usa? kommer jag att åka på svensk moms? kollade på en nummer skyltshåller för att rensa upp baken lite. ligger på ungefär 255 svenska kr, ungefär 200 biligare än att beställa från rsvr.net. är det någon som beställt från detta ställe som kan berätta hur det funkar och hur lång tid det tar att få grejorna osv..

P.s någon som sitter inne på ett 16drev till en mille -03??

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
putteb skrev:
tjena grabbar. hade tänkt att beställa lite från Af1 racing, nu när dollarn står rätt i kurs. men hur är det egentligen att beställa från Usa? kommer jag att åka på svensk moms? kollade på en nummer skyltshåller för att rensa upp baken lite. ligger på ungefär 255 svenska kr, ungefär 200 biligare än att beställa från rsvr.net. är det någon som beställt från detta ställe som kan berätta hur det funkar och hur lång tid det tar att få grejorna osv..

Hej

Jag har också sneglat på att beställa från den firman och hade samma frågor som du gällande svensk moms. Så jag drog iväg ett mail :)

Hello

I´m interesting in buying some parts from you for my Aprilia SL1000 Falco modellyear 2001.
The parts that I´m interested in are:
-Ohlins rear shockabsorber
-Crashprotectors, low and high mounted
-And maybe some other things

My question now is if it is possible for you to send a package as a gift with a private sender to Sweden.
Of course after that I have completed the transaction of money.

Svaret jag fick var:

We can put that on there, but it is no guarantee of tax-free entry into your country. We insure our packages for full value. They see a $1000 package marked as "gift"....they may wonder.

Order online and in the comments box tell what you'd like done. We will do all we can.

Thanks
Ed

Paketen försäkras alltså till fullt värde vilket kan väcka lite misstankar hos tullen. Har ingen erfarenhet av att beställa från denna firma dock.

/BW

MC Doktorn

Guest
putteb skrev:

Har importerat därifrån utan moms men jag e ju så ärlig så jag ringde myndigheten och sa att jag ville betala moms ...... bra alla tror mig :)
Funkade bra tog 2-3v fick de jag beställde svarar alltid på mailen.

Men som sagt bara provat en gång

putteb

Live hard, die young.
Gick med
25 Mar 2004
Hoj
Ingen just nu.
Black-Wolf skrev:
Hej

Jag har också sneglat på att beställa från den firman och hade samma frågor som du gällande svensk moms. Så jag drog iväg ett mail :)

Hello

I´m interesting in buying some parts from you for my Aprilia SL1000 Falco modellyear 2001.
The parts that I´m interested in are:
-Ohlins rear shockabsorber
-Crashprotectors, low and high mounted
-And maybe some other things

My question now is if it is possible for you to send a package as a gift with a private sender to Sweden.
Of course after that I have completed the transaction of money.

Svaret jag fick var:

We can put that on there, but it is no guarantee of tax-free entry into your country. We insure our packages for full value. They see a $1000 package marked as "gift"....they may wonder.

Order online and in the comments box tell what you'd like done. We will do all we can.

Thanks
Ed

Paketen försäkras alltså till fullt värde vilket kan väcka lite misstankar hos tullen. Har ingen erfarenhet av att beställa från denna firma dock.

/BW

okej, jag har för mig att man kan göra beställningar på upp till 500:- och därmed slippa momsen. fick du nå grepp på vad frackten hamnar på?

Har importerat därifrån utan moms men jag e ju så ärlig så jag ringde myndigheten och sa att jag ville betala moms ...... bra alla tror mig

Funkade bra tog 2-3v fick de jag beställde svarar alltid på mailen.

Men som sagt bara provat en gång

upp till 3v liter lite mycket för att få hem grejorna, men iofs kanske det brukar ta sån tid att få hem prylarna.

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
#Olsson# skrev:
Jag köpte tidningen idag. Tycker resultatet ser ut som de flesta andras resultat, inklusive mig själv, som enbart switchat till den interna "map2". Varför gör de inte en artikel om detta istället? Men allt har väl sina förklaringar :)

Fäen man e ju inblandad i allt :D

Tobbe ville inte chansa utan hade i egenskap av anställd på Bike tidningen förmånen att handla mycket förmånligt å därför tog han hela kitet.
Så jag tycket bara att det e kul att han fått ett så bra resultat på sin hoj.

Dessutom är inte artikeln tänkt som en fullödigt teknisk redogörelse utan mer som ett kåseri.

Anledningen till att Map 2 behövdes hade nått med att ECU´n då slutar läsa av Lamdan å justera för den...så att PCIII an kan regera fullt ut ! (Hmm...är 98% säker på att det var så iallfall)

/Trigger

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Är du inblandad? Konspirationsteorier? Var är Tobbe? Är du Tobbe kanske? Jag vet bara att efter ha läst RSV_R's inlägg om att det bänkades en 04 så sprang jag till Statoil. Men tidningen kom ut först den 8e sa dem. Den 8e sprang jag en gång till. Nu till Pressbyrån. Javisst, kåseri är alltid bättre än inget alls. :D

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
#Olsson# skrev:
Är du inblandad? Konspirationsteorier? Var är Tobbe? Är du Tobbe kanske? Jag vet bara att efter ha läst RSV_R's inlägg om att det bänkades en 04 så sprang jag till Statoil. Men tidningen kom ut först den 8e sa dem. Den 8e sprang jag en gång till. Nu till Pressbyrån. Javisst, kåseri är alltid bättre än inget alls. :D

Ha ha...näe jag e inte Tobbe, han e sig själv (tror jag). Men han tillhör kretsen av vänner å därför la jag mig i.
Sluta skriva "Sprang" hela tiden...jag har MotoGP feber å då ser det ut som det står Sepang å jag blir sketalycklig...

Föresten här e hans riktiga kurva..direkt från bänken...hoppas han inte misstycker...

Bifogat

• TobbeRSV.bmp
    113.5 KB · Visningar: 59
Last edited:

Greenblood

http://ninjaz.kicks-ass.net/greenblood/
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Mitsubishi Evolution IX -06 (vässad)...:o)
Är jag dum i huvudet eller...??? :kocko

Var är kurvan...??? :va

Triggerhappy skrev:
Föresten här e hans riktiga kurva..direkt från bänken...hoppas han inte misstycker...

putteb

Live hard, die young.
Gick med
25 Mar 2004
Hoj
Ingen just nu.
slip-on??

eftersom jag känner mig så frågvis idag så fortsätter jag med en ny fråga anngånde slip-on(den som inte frågar får alldrig något veta). har kollat runt lite och hittat ett biligt slip-on med namnet ART <---är detta något att ha?? tänkte isånna fall sätta det på min mille -03.
det är ju ganska skonsamt för plånboken. någon som har några erfarenheter?

ps. nån som har ett 16 drev till salu?

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
kolla med wasa här på forumet ,, han har ett slipon ligger till din hoj ,,
mvh: Jocke

putteb skrev:
eftersom jag känner mig så frågvis idag så fortsätter jag med en ny fråga anngånde slip-on(den som inte frågar får alldrig något veta). har kollat runt lite och hittat ett biligt slip-on med namnet ART <---är detta något att ha?? tänkte isånna fall sätta det på min mille -03.
det är ju ganska skonsamt för plånboken. någon som har några erfarenheter?

ps. nån som har ett 16 drev till salu?

RSV_Ante

Fort är kul...
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Varadero -99, Tengai -91, Pegaso -05
slip on

Hoj!

Jag har ett slip on av fabrikat arrow om jag inte missminner mej. Kabeln är klippt å strypningen i luftburken borta. Borde väl skaffa ett chip åxå antar jag, bara slip on gör väl inte så mkt.. Några rekomendationer?? Kanske rent av är någon som har nått liggande i byrålådan...

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring