#Olsson# skrev:Radialbromsar, när kom det? Jag trodde det var 04 o senare men såg på bilden nedan att det var visst tidigare.
bild
2003.
#Olsson# skrev:Radialbromsar, när kom det? Jag trodde det var 04 o senare men såg på bilden nedan att det var visst tidigare.
bild
bild
putteb skrev:Tjo. då var frågvissa farbrorn igång igen..
är mille-R annorlunda drevad än vanliga millen?
och jag funderar ju på att köpa ett "Aprilia RSV Titanium"måste man eller bör man även chippa om hojen? och i sånna fall var köper jag det?
om man skulle chippa om hur gör man då med den klippta strypkabeln från styrboxen?
Mvh.putte
2ono skrev:Enl manualen skall man ej klippa utan montera anpassat EPROM
citat " The RSVTitanium EVO silencer must be assembled only with the RSVTitanium EVO eprom.
The use of any other kind of eprom(eg standard) damages the engine.
Lämpligtvis köper du det som ett kit med slip on eller gör som de flesta ett PC.
I monterings manualen RSVTitanium EVO nämns inget om att klippa kablar.
Klippa kabeln kom som en info fom 99 ramnr ZD4ME0000XS****** hade dubbla program och rek klippa blågrön kabeln i komb med att ta bort plattan som satt under luftfiltret och ta bort reduktionen i form av hylsa .ljuddämparen med denna reduktion är märkta med ett "R" på insidan av fästet
Burken är skruvad så in´t behöver du bryta heller , garanti !! hur gammal är din hoj ?
det du behöver för att få ut det sista av din annars så härliga hoj är :
putteb skrev:jag menar styrboxen(sorry om jag skrev otydligt) och öppnar jag den rycker väl garantin.
det är en 03'a uttagen 04'a så ett år kvar på garantin"hoppas jag"
det var ju du som tipsade om ett slip-on hos wasa (tack för det) . var inne på att köpa den men om jag måste bryta garantin för att det måste chipas så vet jag inte...
lite osäker. jagmenar om det skulle bli något skit.
putteb skrev:okej tack för svaret. men var kan man köpa chipet och vad ligger det på för priser ungefär?? grejen med chipet är juatt man måste bryta upp styrboxen och därmed går garantin åt skogen.. kanske får se mig om efter nån annan burk.
putteb skrev:jag menar styrboxen(sorry om jag skrev otydligt) och öppnar jag den rycker väl garantin.
det är en 03'a uttagen 04'a så ett år kvar på garantin"hoppas jag"
det var ju du som tipsade om ett slip-on hos wasa (tack för det) . var inne på att köpa den men om jag måste bryta garantin för att det måste chipas så vet jag inte...
lite osäker. jagmenar om det skulle bli något skit.
Kevorkian skrev:På tal om garanti. Är det någon som vet om det är kört med garantin om man slarvar bort serviceboken?
#Olsson# skrev:Pista är schnygg. Eller?
Greenblood skrev:Har det nån betydelse vilket chip man har om man har en PC installerad..???
Den styr ju bränslet men hur är det med tändningen...???
Så vitt jag vet så styr inte PCIII tändningen. Vet inte hur mycket skillnad det är i tändkurvan på de olika chipen. Men lite skillnad borde det vara.Greenblood skrev:Har det nån betydelse vilket chip man har om man har en PC installerad..???
Den styr ju bränslet men hur är det med tändningen...???
Har du kvar mapparna till PCn på din gamla moppe?KaZ skrev:Nope det har ingen betydelse alls...
Tändningen kan du inte göra mycke åt om du inte skaffar ställbara kamdrev!
Buster skrev:Har du kvar mapparna till PCn på din gamla moppe?
Buster skrev:Så vitt jag vet så styr inte PCIII tändningen. Vet inte hur mycket skillnad det är i tändkurvan på de olika chipen. Men lite skillnad borde det vara.
PCn är väl bara kopplad till trottelpositionen och till injektorerna.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|