Aprilia-tråden.

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
jocke i köping skrev:
Kan ju vara bra för mig o veta ,, det e ju bara 40 mil dit ,,,,,,
verkar ju vara stört omöjligt för någon annan firma o köpa så det är väl lika bra o gynna dom som köper ,, 40= 3 timmar ,, inkl fikapaus.

Om man går in till sin lokala ÅF och säger Hej, jag vill boka ett Axone-jobb. Då bör väl handlaren lyfta på luren och beställa hem låne-Axone från TMP. Eller? Så gjorde AVA förra året när de inte hadde sitt eget och jag hajade som så att det var vad rutinen som gällde för samtliga. Jag tänkte bara så att du slipper åka så långt.

edit: Eller så är det tvärt om. TMP vägrar låna ut det. Det är därför alla verkar köpa det numera. :hihi

Last edited:

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
#Olsson# skrev:
Ja du borde. Sannolikheten är ju rätt stor att det var låneinstrumentet som användes. Och isåfall var det samma instrument AVA använde på min hoj och det hadde senaste programvaran laddat. (Jag läste själv av det) Men om du inte var närvarande så vet man tyvärr inte om det skett. Kanske ringa och fråga vilket program han laddade upp?

139hk låter extremt högt om den f ö är orginal. Om man får se all information och t ex kurvor på orginal att jämföra med och innan justeringar gjordes - då tror jag på det. Men bara då.

Nej, de hade fått en alldeles egen och dom ingår ju i aprilias servicenät så det ska nog blivit rätt. Den gick dessutom bättre efteråt och tomgångsproblemet försvann. Dom är också ett auktoriserat Dynojetcenter och gav ett bra intryck tycker jag.
139 hk... ja du... den kurvan skulle jag velat se... kanske var på kopplingen och STD corrected... vad vet jag. Han har dessutom byggt om avgassystemet till 2-1.

putteb

Live hard, die young.
Gick med
25 Mar 2004
Hoj
Ingen just nu.
wasa skrev:
Halloj...

98-03 behövs det inget sådant för vi har ju gamla grejorna.
Vad heter firman i Sundsvall?

hehe okej.. som sagt inte så hajj på sånna där saker.
'
men butiken heter ivarjefall Maskin & Skotershopen.

http://www.skotershopen.com/

Maskin & Skotershopen
Bergsgatan 126
853 50 Sundsvall
Tfn: 060-20450
Försäljning: Tony Göransson 070-5124317
Verkstad : Nils Ström 070-6922530

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Problemet med Axeone var ju att de flesta hade beställt men Aprilia kunde inte leverera. Tror det hängde ihop med den dåvarande finansiella situationen.
Skulle tro att de flesta har den nu.

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
mikcar skrev:
Nej, de hade fått en alldeles egen och dom ingår ju i aprilias servicenät så det ska nog blivit rätt. Den gick dessutom bättre efteråt och tomgångsproblemet försvann. Dom är också ett auktoriserat Dynojetcenter och gav ett bra intryck tycker jag.
139 hk... ja du... den kurvan skulle jag velat se... kanske var på kopplingen och STD corrected... vad vet jag. Han har dessutom byggt om avgassystemet till 2-1.

Ja, och speciellt om de har sitt egna Axone och dessutom tar bra betalt för det så verkar det som att de är genomseriösa. Tomgångs-fixet antyder även det att det gjorts rätt. Vad är det för pipor du har?

+10hästar verkar inte så väldans svårt att få fram. (bhp) Men +20bhp skulle motsvara i trakterna runt 160 på veven. Har man dessutom reducerat från 2-1-2 till 2-1 (som jag antar rätt eller fel att det kanske försämrar något) så blir alla fall jag skeptisk tills man får se resten.

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
#Olsson# skrev:
Ja, och speciellt om de har sitt egna Axone och dessutom tar bra betalt för det så verkar det som att de är genomseriösa. Tomgångs-fixet antyder även det att det gjorts rätt. Vad är det för pipor du har?

+10hästar verkar inte så väldans svårt att få fram. (bhp) Men +20bhp skulle motsvara i trakterna runt 160 på veven. Har man dessutom reducerat från 2-1-2 till 2-1 (som jag antar rätt eller fel att det kanske försämrar något) så blir alla fall jag skeptisk tills man får se resten.

Jo, dom är bra att ha å göra med tycker jag.

Jag har Akrapovic SP-serien.

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Och jag har precis fått min order på Akrapovic renoverings kit skickat från Italien och Caprimoto! Weeee!!!

Nu blir helsystemet sig likt igen med en ny burk i extra lätt titan. :D

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
KTM RC8-08
RSV_R skrev:
Och jag har precis fått min order på Akrapovic renoverings kit skickat från Italien och Caprimoto! Weeee!!!

Nu blir helsystemet sig likt igen med en ny burk i extra lätt titan. :D
Extra lätt titan?
Vad är det för nått?
Aldrig hört talas om!
Extra tunt isåfall typ 0,4mm.

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
wasa skrev:
Extra lätt titan?
Vad är det för nått?
Aldrig hört talas om!
Extra tunt isåfall typ 0,4mm.

:rolleyes: Ja ja... Det är väl bara vanlig sketen titan då... Men ja blev lite glad att man äntligen hitta en firma som ville/kunde skicka. I Sverige va det ju helt kört...

(vanliga skiten, gå till en återförsäljare, han ska leta upp något han aldrig hört talas om, lägger sen en beställning hos grossist, som beställer av..... osv, osv... för att sluta med att man fått fel grejer)

Men tummen upp för www.carpimoto.com än så länge.

MC Doktorn

Guest
(vanliga skiten, gå till en återförsäljare, han ska leta upp något han aldrig hört talas om, lägger sen en beställning hos grossist, som beställer av..... osv, osv... för att sluta med att man fått fel grejer)

Men tummen upp för www.carpimoto.com än så länge.[/QUOTE]

Känner igen det där och man får inte bara fel grejer priset är högre och leder till att det är bättre att agera egen importör.
Ta ex däck priser vem köper hos lokala däckhandlarn som har samma inköpspris som jag importerar för.

Last edited:

putteb

Live hard, die young.
Gick med
25 Mar 2004
Hoj
Ingen just nu.
motormessan i sundsvall..

jag och ett par polare gled ner på motormässan i sundsvall, inte för att jag hade så stora förhopningar på messan men Aprilia hadde ju en egen monter så jag tänkte alltid något att vila ögonen på..

gled runt ett tag och och funderade på var Aprilia kunde hålla till någonstans :confused: medans jag konstaterade att det var den sämsta mässan jag någonsin satt min fot i.. :huvet :huvet

tillslut hittade jag på det, och det var ju inte så konstigt att man inte såg det sisst man gick förbi. där stod DEN ju, ja just det DEN 1ST aprilia RSV-R inträngt i ett hörn så den knappt syntes... :kocko

Last edited:

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Lamell paket

Kan jag använda mej av ett lamellpaket ifrån en 02:a till min 00:a ?
Vet att det gjordes förändringar 2001, men vet inte om det är kompatibelt bakåt......

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
christer skrev:
Kan jag använda mej av ett lamellpaket ifrån en 02:a till min 00:a ?
Vet att det gjordes förändringar 2001, men vet inte om det är kompatibelt bakåt......
Jag tror inte att det är något som skiljer på lamellerna.

Vill du ha en koppling som funkar på riktigt så skulle jag satsa på en kopplingssats med kolfiberlameller från Barnett. De verkar inte skilja årsmodellerna åt.
http://www.barnettclutches.com/applicat/a_clutch.php3?make=Aprilia

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Buster skrev:
Jag tror inte att det är något som skiljer på lamellerna.

Vill du ha en koppling som funkar på riktigt så skulle jag satsa på en kopplingssats med kolfiberlameller från Barnett. De verkar inte skilja årsmodellerna åt.
http://www.barnettclutches.com/applicat/a_clutch.php3?make=Aprilia

Det var väl min initiella tanke, grejen var den att jag eventuellt kunde få tag på ett paket till en billig peng, men å andra sidan så kanske det innebär att man ganska snart igen har en slirande koppling.
Skickar man efter ifrån AF1 så kostar ett paket inte mycket mer än tusingen, vet inte hur mycket frakt kostar och ifall man kan klara sej ifrån införelse kostnaden..............

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
christer skrev:
Det var väl min initiella tanke, grejen var den att jag eventuellt kunde få tag på ett paket till en billig peng, men å andra sidan så kanske det innebär att man ganska snart igen har en slirande koppling.
Skickar man efter ifrån AF1 så kostar ett paket inte mycket mer än tusingen, vet inte hur mycket frakt kostar och ifall man kan klara sej ifrån införelse kostnaden..............

Christer...

Du har möjligtvis inte ett depåställ för framhjulet att låna ut nån dag eller två??

//Daniel-som-jobbar-med-winberg-som-du-mötte-i-sommras-på-en-likdan-mille-som-du

Alt. hur gör du när du byter framdäck??? lämnar in för dyra pengar???

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
DaLorD skrev:
Christer...

Du har möjligtvis inte ett depåställ för framhjulet att låna ut nån dag eller två??

//Daniel-som-jobbar-med-winberg-som-du-mötte-i-sommras-på-en-likdan-mille-som-du

Alt. hur gör du när du byter framdäck??? lämnar in för dyra pengar???

Hej Daniel,

Jag har ett depåställ för framhjul som ärt gjort för grabbens Rs 125, jag har inte testat det på millen, jag har inte bytt mitt framdäck än men det bör göras snart och jag har däck som ligger och väntar. Om det fungerar med det jag har så kan du givetvis låna det, du får väl ta en sväng förbi Askeby och kolla, alternativt så sätter jag två kraftiga krokar i taket på garaget och sedan använda mej av två spännband.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring