Halloj..RSV_R skrev:En annan rolig sak jag hört, är att shark chipet ska öka varvstoppen med 500 rpm. Någon som vet eller testat hur det ligger till?
KaZ skrev:Tycker ändå att min Photoshoppade e coolare!
Greenblood skrev:Som jag fattar det så styr PC:n öppningstider på injektorerna vid olika trottelpositioner
Jag misstänker att vissa chip kan vara utformade för att ge mycket effekt på topp för banåkning etc etc
Men jag är ju bara ute efter att få ett traktorvrid och mycket effekt på mellanregistret eftersom jag bara ska busa på gata nu när bankarriären är över...
Som tur är är det en switch på min Tuono så att jag kan växla mellan dom olika chipen som finns....blir intressant och jämföra i bromsbänken...
Lam-Kaka skrev:Vart köper ni drivpacket till millen?
#Olsson# skrev:Om någon undrade hur en pc funkar så ser man det rätt tydligt här.
Lådan t h genererar en fyrkantsvåg som ett subsitut för ECU'n. Kolla på skåpet och jämför de två strecken längst ned med de två näst längst upp. De undre är duty cycle efter mappen och är lite längre än de andra(orginalsignalen). Jag kranade på lite soppa i tabellen och "gasade" med en trimpot till ett "rikt" område i mappen. Funkade perfekt.
(PC'n hängde med bra upp till ca 46 000 rpm
Halloj!!!2ono skrev:Passar Fälgarna från RSV Mille 1999 på en Tuono
(samma chassi som RSV01-03)
Snart ska tjuren ut på grönbete
Glödande avgasrör
#Olsson# skrev:Om någon undrade hur en pc funkar så ser man det rätt tydligt här.
Lådan t h genererar en fyrkantsvåg som ett subsitut för ECU'n. Kolla på skåpet och jämför de två strecken längst ned med de två näst längst upp. De undre är duty cycle efter mappen och är lite längre än de andra(orginalsignalen). Jag kranade på lite soppa i tabellen och "gasade" med en trimpot till ett "rikt" område i mappen. Funkade perfekt.
(PC'n hängde med bra upp till ca 46 000 rpm
mikcar skrev:Jag utnämner dig härmed till PhD i PCIII
Verkar lite överkurs att ha ett oscilloskop för att installera PCIII....
Du som vet... behöver man bara ha aktiverat "racemappen" för att installera PCIII:an? Om man redan gjort det behövs inte Axeone för nåt annat eller...?
#Olsson# skrev:Tack . Ville bara se att den funkade
Man behöver egentligen inte aktivera racemappen men det är starkt rekomenderat eftersom O2-sensorn är då inkopplad vid vissa tillfällen och stör. Ytterligare ett alternativ är DJ's "O2 Sensor Controller" (kolla på deras websida) Vet inte hur den funkar men den kanske fejkar sig själv som en "nöjd" O2-sensor liksom.
Om du redan ändrat till racemappen behövs inte Axone i sammanhanget med pc-installationen. Bra kan vara att se till att man updaterat till senaste programvaran i ECU'n. Det kom ju en bulletin i somras. Det figurerar m a o två st "racemappar" där ute liksom. Det kan ju även vara bra att göra det innan man gör sitt livs pciii-mapp. I så fall om du har den gamla programvaran i ECU'n så blir svaret på din fråga annorlunda. Axone behövs helt plötligt för mer än för att skifta till racemappen. Men, om nu någon skiftat till racemapp på din hoj så är det rätt osannolikt att de hoppade över uppdatering av programvaran eftersom man ändå är igång och Axone har man inte drällandes omkring sig direkt.
Har du gjort något Axone-jobb någonstans? Var?
mikcar skrev:Ja ok, det var väl ungefär så jag trodde... Fick bara höra förut att man var tvungen att ha Axeone för att installera PCIII men då är det alltså menat så att "racemappen" ska vara aktiverad.
Jag åkte till Tejbys i Oxelösund på första service och uppdatering samt ommappning. Kan säga att det helt klart var värt det. AVA MC skulle ha över 4.000:-. Tejbys tog 2.000 + 1.000 kr för ommappningen. Mecken där har en 04 Mille själv så det känns ju bra. Han har för övrigt bänkat sin hoj till 139 hk... verkar lite smått otroligt men kan ju säkert vara möjligt med ett helsystem.
Uppdateringen gjordes i början av augusti så då borde jag väl ha senaste uppdateringen eller?
#Olsson# skrev:Sannolikheten är ju rätt stor att det var låneinstrumentet som användes. Och isåfall var det samma instrument AVA använde på min hoj och det hadde senaste programvaran laddat
Halloj...putteb skrev:i sundsvall har dom fått en ny aprilia återförsäljare. pratade med dom om 750mil servicen. och då berättade dom att dom hade köpt in Axeone instrumentet..
och som det lät på killenjag pratade med så skulle inte servicen bli någe mycket dyrare för det... nån krona till sa han men det kan man ju leva med..
om det nu går som jaghar tänk så ska dom få sätta in chipet åt mig på samma gång som 750 servicen. ska man köra Axeone ändå??
wasa skrev:Halloj...
98-03 behövs det inget sådant för vi har ju gamla grejorna.
Vad heter firman i Sundsvall?
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |