Aprilia-tråden.

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Angel1000 skrev:
Jag har likadana från RSVR, men de är ju tunnare än original (vilket är en av poängerna) så i mitt fall kommer jag att behöva distanser där de fäster i bakramen för att det skall lira ihop med mina Arrow, annars blir det väl mycket bryt och bänd.

OK. Jag kanske tänker fel men de passar perfekt på mina Tigcraft som i sin tur passar på orginalhållarna. Och Arrow passar också på orginal så Arrow borde även passa med kolfiberhållarna. Kanske lite <fel> hos Arrow + lite <fel> hos hållarna adderar upp liksom?

edit: eller lite fel hos Tigcraft som rättar till felet på hållarna - typ.
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
V-tvin träff ,,, ja det beror på väder men något annat hinder kan jag inte se jusst nu i allafall ,,
// Jocke

#Olsson# skrev:
Mina är från RSVR.net. (ej akra) Jag ögonmätte dem med orginal och de verkar ha samma hålpossitioner som orginalfästet. De bör väl passa dina dämpare eller?

Har inget o åka på till fikat tyvärr. Massa småfix kvar. Får bli annat tillfälle. V-twinträffen då? Blir du med?
 

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Ort
helsingborg
Hoj
Hyosung GT650R
1445-1500 hämtas tank och bakkåpan från lack! :)
Kan knappt hålla mig! Ska bli spännande o se om de färgmatchar
Sen ska de hetsmekas i makligt tempo! :tummenupp
 

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Fagersta
Hoj
KTM RC8-08
DaLorD skrev:
Joo det va lite scäry.. jag ska köpa nya och slänga på när jag hämtat hojen efter däckbyte... så det e bara att plocka av bakhjulet igen... så kan jag passa på att göra rent ordentligt på drev och sving m.m... nån som vet vad jag ska rengöra med?? nått speciellt medel???

Hur som tyckte jag mig känna häromdagen att kopplingen slirade... så jag var i kontakt med Christer som i sin tur var i kontakt med Wasa och det slutade i att vi alla tre möttes hos Christer på en kopp kaffe och hade en Appe-pratstund... Hur som så köpte jag då nya fjädrar till kopplingen av Wasa... skulle vara likadana som i barnett-paketet.. lite grövre och lite längre än orginal..

När jag satte i dem kollade jag på lameller o skivor och de såg helt nya ut.. inte blå o inte repor... Nu har jag bara provkört en kortis efter bytet men tyckte mig att problemet kvarstod...???

Vad kan det va då som trånglas?? Oljan jag kör på e Motul 5100 och den byte jag samtidigt...
Halloj...
Det var inte roligt att höra det där........
Hoppas du tvättade av fiber skivorna med någon typ av avfettning. Å även glasblästrade av stålskivorna lite lätt eller åtminstone putsade av dom med lite smärjelduk.

Kolla även lagret som sitter ute i kåpan som du plockar dän, det har hänt att det har gått sönder å det medför oxå kopplings problem.

Någon annan som köpt fjädrar av mej som har haft liknande problem??
Hör av er här eller PM:a mej i så fall.

Lycka till.................
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
wasa skrev:
Halloj...
Det var inte roligt att höra det där........
Hoppas du tvättade av fiber skivorna med någon typ av avfettning. Å även glasblästrade av stålskivorna lite lätt eller åtminstone putsade av dom med lite smärjelduk.

Kolla även lagret som sitter ute i kåpan som du plockar dän, det har hänt att det har gått sönder å det medför oxå kopplings problem.

Någon annan som köpt fjädrar av mej som har haft liknande problem??
Hör av er här eller PM:a mej i så fall.

Lycka till.................



Det kan vara så att du har gjort fjädrarna som sitter i min falco men jag är osäker, killen som jag köpte den av sa att han hade köpt kraftigare fjädrar av någon i dina trakter men han sa inget namn, är det nu så att dom är från dej kan jag meddela att dom funkar bra. anlednigen till bytet va slirande koppling efter att pc3 och och annat godis blev monterat. jag har castrol gps i min motor och det slirar inte det minsta
 

freddwo

BTG: 8min 14sek
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Tibro
Hoj
Aprilia RSV Factory -04 med extra godis. Förmodligen mer än 105 db.
Ny drevning

Jag har lite funderingar angående drevning. Jag har nu åkt ca 40 mil nya RSV´n. Jag upplever att den är för högt drevad. Jag kör nu med orginaldrevning. Funderar på att dreva ner med ett kugg mindre fram. Någon som har några tips ang detta. Räcker det med ett kugg eller? Självklart kan jag pröva mig fram (och det tänker jag göra) men jag vill har lite tips om var jag ska börja pröva. Så man slipper köpa drev i onödan. :confused:
 

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
freddwo skrev:
Jag har lite funderingar angående drevning. Jag har nu åkt ca 40 mil nya RSV´n. Jag upplever att den är för högt drevad. Jag kör nu med orginaldrevning. Funderar på att dreva ner med ett kugg mindre fram. Någon som har några tips ang detta. Räcker det med ett kugg eller? Självklart kan jag pröva mig fram (och det tänker jag göra) men jag vill har lite tips om var jag ska börja pröva. Så man slipper köpa drev i onödan. :confused:


Om du går in på http://www.famiglia-aprilia.se/ och reggar dej. (om du nu inte redan är reggad?) Där i filarkivet ligger en super bra exelfil som du kan sätta in lite olika parametrar i. Effekt, maxvarv, var i varvet max effekten ligger och även vilket drev du vill ha fram och bak mm, är sådant du kan ändra. Sedan ser du exakt vad som sker med toppfarten på de olika växlarna och så!

Kan inte bli bättre! :tummenupp
 

MC Doktorn

Guest
RSV-R 1000 På Le Mans

Konstaterar att det mullrar på 24 heures moto Le Mans 2005 en RSV mille i superproduktion på plats 45 :tummenupp

076_moto.jpg
 
Last edited:

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Fagersta
Hoj
KTM RC8-08
RSV_R skrev:
Vadå? :va Kanske jag som är lite på dyken men ja ser ingenting....
Halloj.....

Han menar nog att det är mina fjädrar som han har i sin. Utan problem!!
Ha det alla apriliaister ute i landet å kör siktigt...........
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
wasa skrev:
Halloj...
Det var inte roligt att höra det där........
Hoppas du tvättade av fiber skivorna med någon typ av avfettning. Å även glasblästrade av stålskivorna lite lätt ............


Jag tvättade inte av skivorna... måste man göra det?? glasbläster har jag ingen som har.. men lagret du pratar om såg fint ut... tror jag iaf.

men idag fick jag ett nytt problem... jag hade precis tvättat hojen och skulle ut å köra en sväng... då märkte jag att han gick lustigt.. o så fick jag ett par avgassmällar... sen trode jag att det gick över men sen kom det tibax.. så fort jag ska dra ur den lite så liksom dör den vid 5000 rpm och EFI tänds up i displayen... sen försvinner det o den går bra igen tills jag ska dra ur den nästa gång... HJÄLP!!! jag kan ju inte bara puttra omkring hela sommaren ...

Kan det ha med vätten att göra?? jag tvätta den innte speciellt hårt och jag sprutade inte in vatten i luftintagen... men det känns som det kan bli dyrt :( :(

nån som råkat ut för liknande... o vad var det då för fel??

Ska jag börja med att byta stiften... den gick ju kanon igår???

Damn... jag orkar inte ha såna probelm nu!!
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
DaLorD skrev:
Damn... jag orkar inte ha såna probelm nu!!

Kan vara att ECU'n bara är missnöjd med något och går ned i limp-mode. Om den inte redan går bra nu när den torkat så snabb-kolla att el-kontakter har bra kontakt och ingen halvkortis. Har inge koll på modellen men ibland kan det vara så enkelt som glappkontakt till en tempgivare eller liknande.
 

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Fagersta
Hoj
KTM RC8-08
DaLorD skrev:
Jag tvättade inte av skivorna... måste man göra det?? glasbläster har jag ingen som har.. men lagret du pratar om såg fint ut... tror jag iaf.

men idag fick jag ett nytt problem... jag hade precis tvättat hojen och skulle ut å köra en sväng... då märkte jag att han gick lustigt.. o så fick jag ett par avgassmällar... sen trode jag att det gick över men sen kom det tibax.. så fort jag ska dra ur den lite så liksom dör den vid 5000 rpm och EFI tänds up i displayen... sen försvinner det o den går bra igen tills jag ska dra ur den nästa gång... HJÄLP!!! jag kan ju inte bara puttra omkring hela sommaren ...

Kan det ha med vätten att göra?? jag tvätta den innte speciellt hårt och jag sprutade inte in vatten i luftintagen... men det känns som det kan bli dyrt :( :(

nån som råkat ut för liknande... o vad var det då för fel??

Ska jag börja med att byta stiften... den gick ju kanon igår???

Damn... jag orkar inte ha såna probelm nu!!
Troligt har du fått in fukt i någon koppling i kabelhärvan.
När du nu har åkt lite å när den kallnat så testa igen. Fukten kan da dunstat bort då.

Annars får du väll sätta ihop diagost kablarna å kolla om du får någon fel kod.
Men jag tror inte det men kolla iallafall......

Lycka till...........
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
wasa skrev:
Troligt har du fått in fukt i någon koppling i kabelhärvan.
När du nu har åkt lite å när den kallnat så testa igen. Fukten kan da dunstat bort då.

Annars får du väll sätta ihop diagost kablarna å kolla om du får någon fel kod.
Men jag tror inte det men kolla iallafall......

Lycka till...........


Jag gjorde det precis... 0 stod det som felkod och det tolkar jag som OK...

Hoppas det e fukt nånstans... men skumt ändå för det har aldrig hänt när jag tvättat förut...
 

Greenblood

http://ninjaz.kicks-ass.net/greenblood/
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Kalix
Hoj
Mitsubishi Evolution IX -06 (vässad)...:o)
Jag har fortfarande problem med att kedjan tar i mellanröret(jag har monterat ett tunnt plåtklammer för att skydda akrat)... :mad:

Jag har justerat bakdämparen så att ride-heighten är på minimum och släppt på fjäderförspänningen så mycket jag kan utan att hojen blir otrevlig....ändå så har kedjan tagit i klammret. :(
Faktum är att jag tom har kedjan lite FÖR spänd för att försöka undvika kontakt.
Funderar nu på att byta drev både fram och bak...ev köra 15/40 för att få mer utrymme.... :va

Har ni några tips...och NI som nu kör med dubbelsystem...Har ni några liknande problem...??? :confused:
 
Last edited:

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
Fan... felet är kvar... :huvet

Kan man köra med diagnoskbeln i???

Eftersom "EFI" dyker upp på displayen men försvinner efter ett tag så kan jag inte se felkoden.. när jag kollar den står det "0" så vad händer om man sätter dit kabeln och kör tills felet kommer??? kommer det upp en felkod då??


:confused:
 
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Top