Aprilia-tråden.

RSV_Ante

Fort är kul...
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Varadero -99, Tengai -91, Pegaso -05
DaLorD skrev:
Fan... felet är kvar... :huvet

Kan man köra med diagnoskbeln i???

Eftersom "EFI" dyker upp på displayen men försvinner efter ett tag så kan jag inte se felkoden.. när jag kollar den står det "0" så vad händer om man sätter dit kabeln och kör tills felet kommer??? kommer det upp en felkod då??

:confused:

Jag hade i princip samma fel.. "EFI" lös efter tvätt, kopplade bort batteriet en stund. Då "nollades" felet å allt ä rsom vanligt. Hoppas det löser sej!..

/A

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
wasa skrev:
Halloj...
Det var inte roligt att höra det där........
Hoppas du tvättade av fiber skivorna med någon typ av avfettning. Å även glasblästrade av stålskivorna lite lätt eller åtminstone putsade av dom med lite smärjelduk.

Kolla även lagret som sitter ute i kåpan som du plockar dän, det har hänt att det har gått sönder å det medför oxå kopplings problem.

Någon annan som köpt fjädrar av mej som har haft liknande problem??
Hör av er här eller PM:a mej i så fall.

Lycka till.................

Det ska även tillägas att när jag bytte olja så står det i workshop manualen att det ska i 3,7 - 3,9 liter olja... beroende på om man byter filter samtidigt vilket jag gjorde..

Men... När jag tappat i 3,9 liter så var nivån ändå under min-strecket... så jag körde någon mil för att "vispa runt" lite och få den varm men nivån kom inte upp ändå... så jag hade i lite till... vet inte hur mycket exakt men nästan en deciliter till... då såg jag nivån ligga precis på min... och när jag nu kör den varm så kommer den upp en bit till...

Hur mycket brukar ni ha i och känner ni igen scenariot??

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
RSV_Ante skrev:
Jag hade i princip samma fel.. "EFI" lös efter tvätt, kopplade bort batteriet en stund. Då "nollades" felet å allt ä rsom vanligt. Hoppas det löser sej!..

/A

Ahh...

Ska se efter jobbet... e det inte borta provar jag med din lösning...

hoppashoppashoppashoppas :Bugar

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Är det inte så att EFI alltid tänds när när den gör en systemkontroll och sen slocknar och visar annat typ temp

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
Powercommander + Falco + Renegade = ?

Hej

Har en Falco 01 med Renegade Slip-on samt airkit. Använder idag det från Renegade bifogade chipet för Slip-on.

Köpte airkitet i tidigare i vår alltså inte i samband med burkarna som satt på hojen när jag köpte den.

Nu till min fråga:
Är det lönt att investera in en PC3 och låta någon "guru" mappa den?
Eller ska jag nöja mig med renegade chippet? Den går fint som den är men mycket vill ju alltid ha mer :D

Var hittar man isåfall PC3 till bäst pris?

/BW

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
DaLorD skrev:
Joo... men den tänds när jag kör asså... = Fel
jaha ok då är jag med, inte så bra kanske, min instrument slocknade förra sommaren när jag hade tvättat, då hade det kommit in fukt i stödkontakten, sprutade i typ5-56 och sen va det bra

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Black-Wolf skrev:
Hej

Har en Falco 01 med Renegade Slip-on samt airkit. Använder idag det från Renegade bifogade chipet för Slip-on.

Köpte airkitet i tidigare i vår alltså inte i samband med burkarna som satt på hojen när jag köpte den.

Nu till min fråga:
Eller ska jag nöja mig med renegade chippet? Den går fint som den är men mycket vill ju alltid ha mer :D

/BW

tror inte det skulle ge så mycket som det kostar så frågan är om det är värt det, jag har pc3 på min :hihi :hihi :hihi

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
KTM RC8-08
Black-Wolf skrev:
Hej

Nu till min fråga:

/BW
Halloj....

Enklaste är ju att montera allt å åka till en bänk å dra en repa, pris ca 5-600:-.
Då ser du hur chippet funkar ihop med allt. Då ser du på soppa kurvan om det är värt ca 2800:- från USA + Mapp kostnad på ca 2500:-.

Ett alternativ som jag gjorde var att kontakta en dynajet firma å dila fram ett pris på PcIII + Mappning. Det blev 5500:- för mej.

Lycka till

Tokas

Hoj hänger i garagetak, dags att skruva?
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV mille -02
Jorge på Renegade menar att deras chip ska fungera utmärkt tillsammans med deras luftkit också. Jag har för mig att chipet heter 2+ eller nåt liknande.

Men, det är klart att du kanske kan klämma ut lite extra med PC3 i alla fall...
Black-Wolf skrev:
Hej

Nu till min fråga:

/BW

MC Doktorn

Guest
Hur mycket brukar ni ha i och känner ni igen scenariot??[/QUOTE]

Da Lord
För mig fick jag in 3.9L och oljan gick upp till max när den va varm , kall mellan min och max , upplever det lite fixar frasse stuk på den där konstruktionen men det funkar ju

Last edited:

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
:banana :yoparty :tummenupp

Felet var som bortblåst när jag drog igång hojen efter jobbet...

*DUNS*

Där släppte den stenen från mina axlar... var lite orolig ett tag...

:hihi :rofl :lol

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
2ono skrev:
Hur mycket brukar ni ha i och känner ni igen scenariot??

Da Lord
För mig fick jag in 3.9L och oljan gick upp till max när den va varm , kall mellan min och max , upplever det lite fixar frasse stuk på den där konstruktionen men det funkar ju[/QUOTE]

Jag har fått i 3.95 typ och den syns knappt när den e kall... kommer till mitten när den e varm... kan jag ha för mycket olja i ändå och kan det va därför kopplingen slirar när jag drar ur den.....

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
Tokas skrev:
Jorge på Renegade menar att deras chip ska fungera utmärkt tillsammans med deras luftkit också. Jag har för mig att chipet heter 2+ eller nåt liknande.

Men, det är klart att du kanske kan klämma ut lite extra med PC3 i alla fall...

Tack för inputen!

Kör nog vidare med chippet jag har, iallfall den här sommaren.
Effekt finns så det räcker och blir över ändå :)

/Peter

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
DaLorD skrev:
Da Lord
För mig fick jag in 3.9L och oljan gick upp till max när den va varm , kall mellan min och max , upplever det lite fixar frasse stuk på den där konstruktionen men det funkar ju

jag fick i 4.1 liter när jag bytte filtret och då va det lagom

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...