Aprilia-tråden.

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
Vad har ni gjort under vintern?

Hallå där!

Lite nyfiken på vad ni gjort i väntan på att hojlivet ska börja.

Jag har satt på Gilles fotpinnar och vänt växellägena.
Nyligen beställt kraschkåpor... Här ska det köras bana! :)
Ska även köpa R&G kraschpuckar.
Andra saker som jag funderar på att göra är bl.a att ta bort vikten bakom svänghjulet. Fast körde hojen en kort sväng idag och tyckte att det räckte till... :hihi fast det dröjer kanske inte så länge...

Annars sålde jag min gamla R1 banhoj och köpte en KTM 525:a och kört is med. 12 bankörningar hittills i år... :yoparty

Nå få höra nu då!
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
RookieSM skrev:
2060397 Öhh, hehe, vet inte, har inte hunnit skruva isär den än. :)
Det jag vet om insprutet är väl i princip att den är programmerbar med Axone som era hojar. Väntar på race-mappen.


Ja, det var lite bökigt i början med Axone. Allt var nytt och okänt men verkar vara mer rutin numera. Har du bra tillgång till Axone i närheten?

Har du sett om det sitter co-portar i "krökarna" i god bruklig Aprilia-anda?
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
#Olsson# skrev:
2060451 Ja, det var lite bökigt i början med Axone. Allt var nytt och okänt men verkar vara mer rutin numera. Har du bra tillgång till Axone i närheten?

Har du sett om det sitter co-portar i "krökarna" i god bruklig Aprilia-anda?
Änsålänge finns det ingen kabel i Sverige men även sen kommer jag nog behöva åka 10 mil.

Tror inte de finns, har inte lagt märke till något på krökarna men då har jag iofs inte letat efter något speciellt heller. :) Ska kika på det sen, om de skulle finnas där, vad skulle det innebära?
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
mikcar skrev:
2060439
Nå få höra nu då!

Jag har försökt mentalt komma över faktumet att jag måste lämna in den på verkstad. (Det ligger en uppdaterad sving och väntar)

Jag har kollat ventilspel för tredje gången. Klart innom toleranserna men lika läskigt varje gång.
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
RookieSM skrev:
2060355 Är jag en av er nu eller måste man ha en sporthoj för att accepteras? Ska tydligen vara ensam i norden om att ha en SXV så jag har inte hunnit få några egna kompisar än. ;)

Asläcker!!! Kungen av SM nu då...

Liten fråga, vad är det för serviceintervall på den?

#Olsson# skrev:
2060493 Jag har försökt mentalt komma över faktumet att jag måste lämna in den på verkstad. (Det ligger en uppdaterad sving och väntar)

Jag har kollat ventilspel för tredje gången. Klart innom toleranserna men lika läskigt varje gång.

Ska kolla ventilspel på min med nu har jag tänkt. Hoppas det ligger inom toleranserna. Vad det verkar som brukar det inte behövas göras på så många under 3.000 mil
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
RookieSM skrev:
2060477 Ska kika på det sen, om de skulle finnas där, vad skulle det innebära?

Att man kan tappa avgaser för co-mätare (eller lambda). Bra möjligheter för justering m a o. Vanligt på Aprilia och Ducati, mindre vanligt på japanska hojar.
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
mikcar skrev:
2060495 Asläcker!!! Kungen av SM nu då...

Liten fråga, vad är det för serviceintervall på den?
För gatåka med hojen strypt som den levereras är det 300 mil på oljan och 900 på kolvarna bla. Men även om den är gatreggad så är det ju en racehoj och det är på banan den hör hemma så för tävlingsåka ostrypt hoj gäller oljebyte 15 timmar och kolvar 90, ungefär samma som andra racehojar dvs.

Edit: Har du motardhjul till crossen? Har ett par över annars om du är intresserad.
 
Last edited:

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Har någon läst Allt om MC, senaste nummer. Aprilia-test av nya. (06?) Fick den bra...? Jag hoppas det!

------citat:
Provkörd: Aprilia RSV 1000R
Den redan alerta tusenracern har uppdaterats på ett antal punkter. Bland annat har insprutningen mappats om och gaffelvinkeln finjusterats.
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
RookieSM skrev:
2060355 Är jag en av er nu eller måste man ha en sporthoj för att accepteras? Ska tydligen vara ensam i norden om att ha en SXV så jag har inte hunnit få några egna kompisar än. ;)
Tror att dom flesta på hela sporthoj .com är avundsjuka på dig nu. Jag är det i alla fall. Otroligt rå hoj du har. Och jag tror jag talar för alla aprilia-människor när jag säger att du är hjärtligt välkommen här.

mikcar skrev:
2060439 Hallå där!

Lite nyfiken på vad ni gjort i väntan på att hojlivet ska börja.

Jag har satt på Gilles fotpinnar och vänt växellägena.
Nyligen beställt kraschkåpor... Här ska det köras bana! :)
Ska även köpa R&G kraschpuckar.
Andra saker som jag funderar på att göra är bl.a att ta bort vikten bakom svänghjulet. Fast körde hojen en kort sväng idag och tyckte att det räckte till... :hihi fast det dröjer kanske inte så länge...

Annars sålde jag min gamla R1 banhoj och köpte en KTM 525:a och kört is med. 12 bankörningar hittills i år... :yoparty

Nå få höra nu då!
Jag har lackat och strajpat om hela hojen i en "annorlunda" färgsättning, monterat kraschpuckar och servat hojen lite extra.
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Wee...

Snart helg igen :yoparty

@RookieSM: You are one lucky guy... Grattis till den absolut snyggaste Motarden på marknaden :tummenupp

Men nu till min egentliga tittarfråga...

Är det någon som vet om en styrdämpare från -03:ans Mille passar på en -99?

Den som ger mig ett bra svar på den frågan kommer att belönas med bättre begagnad luftfylld orginal styrdämpare :hihi ELLER kanske rent av ett flak öl :fyllisar

//TwinSucker
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
TwinSucker skrev:
2061043 Snart helg igen :yoparty

@RookieSM: You are one lucky guy... Grattis till den absolut snyggaste Motarden på marknaden :tummenupp

Men nu till min egentliga tittarfråga...

Är det någon som vet om en styrdämpare från -03:ans Mille passar på en -99?

Den som ger mig ett bra svar på den frågan kommer att belönas med bättre begagnad luftfylld orginal styrdämpare :hihi ELLER kanske rent av ett flak öl :fyllisar

//TwinSucker

JA ! GE MIG ÖÖÖÖÖÖLLLLL !
 

Dr.Bike

Guest
TwinSucker skrev:
2061043 Snart helg igen :yoparty

@RookieSM: You are one lucky guy... Grattis till den absolut snyggaste Motarden på marknaden :tummenupp

Men nu till min egentliga tittarfråga...

Är det någon som vet om en styrdämpare från -03:ans Mille passar på en -99?

Den som ger mig ett bra svar på den frågan kommer att belönas med bättre begagnad luftfylld orginal styrdämpare :hihi ELLER kanske rent av ett flak öl :fyllisar

//TwinSucker


Svaret är ja! (men KAN behöva nån liten mod)

Ge mig öl!
 

Dr.Bike

Guest
TwinSucker skrev:
2061063 Grattis och tack för hjälpen :banana ... du får ett flak!
Men det blir efter sista helgen i April för då bär det av till Tyschkland :)

Lägg av! Fjäskis, jag vill ha ett flak! :jäs
Trigger ska inte dricka öl har Trinity sagt sådeså!
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
I Arboga hos Italia Bike center finns det ju Axone ,,

RookieSM skrev:
2060477 Änsålänge finns det ingen kabel i Sverige men även sen kommer jag nog behöva åka 10 mil.

Tror inte de finns, har inte lagt märke till något på krökarna men då har jag iofs inte letat efter något speciellt heller. :) Ska kika på det sen, om de skulle finnas där, vad skulle det innebära?
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Dr.Bike skrev:
2061060 Svaret är ja! (men KAN behöva nån liten mod)

Ge mig öl!
Du får tröstpriset eftersom Trigger va snabbare... Så du får den gamla styrdämparen som låter som en gammal kärring som dricker kaffe på fat :3freak

Men jag ska bjuda dig på en Lagavulin iaf vid tillfälle :tummenupp
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
TwinSucker skrev:
2061122 Du får tröstpriset eftersom Trigger va snabbare... Så du får den gamla styrdämparen som låter som en gammal kärring som dricker kaffe på fat :3freak

Men jag ska bjuda dig på en Lagavulin iaf vid tillfälle :tummenupp

Låter som en optimal lösning , rätt don till rätt person *LUBBAR* :tuttar
 

Dr.Bike

Guest
Triggerhappy skrev:
2061139 Låter som en optimal lösning , rätt don till rätt person *LUBBAR* :tuttar

Jojo... vi ses när vi möts! ;)

You´d better have a half flak of öl med dig då! :lol

TwinSucker skrev:
2061122 Du får tröstpriset eftersom Trigger va snabbare... Så du får den gamla styrdämparen som låter som en gammal kärring som dricker kaffe på fat :3freak

Men jag ska bjuda dig på en Lagavulin iaf vid tillfälle :tummenupp

Ja det var blandade budskap! Å dig har jag närt vid min barm din orm!
Lagavulin gjuter olja på alla vågor... ;)
Blev en del sorter i helgen som jag kan berätta om i Whiskytråden f.ö, men Isle of Jura var verkligen inte min kopp te, så den som först når min dörr får den! (½kvar ung.)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top