Aprilia-tråden.

MilleRille

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Lund
Hoj
RSV Mille
Dekaler till Mille 2002

Hjälp,

Har hittat alla dekaler till min Mille 02:A förutom de nedre röda
dekalerna.

Någon som vet var jag kan köpa dessa?

Synes

/Rickard, Lund
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Gussy skrev:
2096957 Jag kan rekommendera Mitonga Racing i Malmö.

/Gussy
Var i kontakt med Mitonga igår och de verkar trevliga/kunniga.. Tack för tipset (ni andra också, såklart!)..
Var hos Gert´s i Ä-holm idag och tittade på en fantastisk Mille-R "Colin Edwards"..
För dyr för mig men en vacker hoj som verkligen syns bland alla "slätstrukna" japanare!!
 
Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
MilleRille skrev:
2099600 Hjälp,

Har hittat alla dekaler till min Mille 02:A förutom de nedre röda
dekalerna.

Någon som vet var jag kan köpa dessa?

Synes

/Rickard, Lund

http://www.ebay.de

Dekaler heter "Aufkleber" på tüska... :tummenupp
Annars tror jag det finns ett gäng här på SH som kan trycka upp åt dig faktiskt... :)
 

_basse_

ailirpA
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia RSV Mille
Vad är nu detta då??

En koppling som är isär? 1st grön/blå + 2st grön/vita.
Någon som vet varför? Den kan väl knappast "hoppat" loss av sig själv?
 

Bifogat

  • 3.JPG
    3.JPG
    94.9 KB · Visningar: 85

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
_basse_ skrev:
2101107 Vad är nu detta då??

En koppling som är isär? 1st grön/blå + 2st grön/vita.
Någon som vet varför? Den kan väl knappast "hoppat" loss av sig själv?

Det där ser ut som den där testkontakten, den ska vara loss.

När den sätts ihop hamnar hojen ii nån test-mod

/Pajje
 

jsredna62@yahoo

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2005
Ort
Oskarström
Hoj
Aprilia RSVRF
_basse_ skrev:
2101107 Vad är nu detta då??

En koppling som är isär? 1st grön/blå + 2st grön/vita.
Någon som vet varför? Den kan väl knappast "hoppat" loss av sig själv?

Jag råkade ut för en liknande grej på min -04 när jag fällde upp tanken lite för långt. Det blev sånt sträck på trådarna som går in till tanken att de hoppade isär i en koppling.
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Hej alla. Har hojen inne på bänkning/injustering nu med pc3. På hojen sitter Puretec-kittet med öppen luftbox och annat chip samt puretec-filtret och ett silmotor-slipon. Killen som bänkar tycker att jag bör byta till ett KN-filter eller bmc-filter och istället köra med orginal luftbox, dvs med locket på. Han trodde det skulle ge bättre resultat.

Killen kör själv en rsv factory 04 som han justerat in och tror att han hade den äldre millen innan så han borde ju veta vad han pratar om, eller vill han bara sälja ett filter till mig?

Vad tror ni?? Puretec-kittet skall ju ta bort svackan vid 5000 rpm.

Hjälp mig nu Jocke i Köping och kaz, Lam-Kaka med flera :)

mvh Jörgen
 
Last edited:

Angel1000

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Västerås
Hoj
KTM 990 Adventure
fogerty skrev:
2103225 Hej alla. Har hojen inne på bänkning/injustering nu med pc3. På hojen sitter Puretec-kittet med öppen luftbox och annat chip samt puretec-filtret och ett silmotor-slipon. Killen som bänkar tycker att jag bör byta till ett KN-filter eller bmc-filter och istället köra med orginal luftbox, dvs med locket på. Han trodde det skulle ge bättre resultat.

Killen kör själv en rsv factory 04 som han justerat in och tror att han hade den äldre millen innan så han borde ju veta vad han pratar om, eller vill han bara sälja ett filter till mig?

Vad tror ni?? Puretec-kittet skall ju ta bort svackan vid 5000 rpm.

Hjälp mig nu Jocke i Köping och kaz, Lam-Kaka med flera :)

mvh Jörgen

Det finns två skolor, stängd eller öppen burk. Båda hävdar att deras lösning är bäst. Personligen tror jag att de är bra på olika saker. Ett helt öppet kan kanske ge lite bättre prestanda i lågfart och ett stängt kanske lite bättre i högfart, pga trycket i luftburken.

Ärligt talat tror jag att själva justeringen gör mest för att ta bort svackan och att du inte kommer att märka någon skillnad på de olika filtren, utan du kastar nog pengarna i sjön om du köper ett nytt. Men det är ju bara vad jag tror.
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
fogerty skrev:
2103225 Hej alla. Har hojen inne på bänkning/injustering nu med pc3. På hojen sitter Puretec-kittet med öppen luftbox och annat chip samt puretec-filtret och ett silmotor-slipon. Killen som bänkar tycker att jag bör byta till ett KN-filter eller bmc-filter och istället köra med orginal luftbox, dvs med locket på. Han trodde det skulle ge bättre resultat.

Killen kör själv en rsv factory 04 som han justerat in och tror att han hade den äldre millen innan så han borde ju veta vad han pratar om, eller vill han bara sälja ett filter till mig?

Vad tror ni?? Puretec-kittet skall ju ta bort svackan vid 5000 rpm.

Hjälp mig nu Jocke i Köping och kaz, Lam-Kaka med flera :)

mvh Jörgen

Puretec-filter + att man tättar mot tanken är ett av de bästa sätten. KN filter naa blir nog bara sämre med det eftersom orginal luftburken är på tok för liten. Annars är renagde"stavning" filter + att man tättar mot tanken den bästa lösningen men tror ej det skiljer mycket mot puretec. Så skipa KN-filter.


Edit: lite mer info :)

Det finns ett biligt modd man kan göra på avgassystemet som gör att 2-1 ger en bra kurva som ett 2-2 system

http://kotisivu.suomi.net/koskela.tomi/images/kayrat.jpg

Sen lite mer info dyno siffror m.m finns i denna tråd:
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=81373
 
Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Ok tack för svaren, jag är dock kluven fortfarande hehe, Får ta och prata lite till med honom. Vet att killen är duktig men det är ju ni här också :)
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
fogerty skrev:
2103570 Ok tack för svaren, jag är dock kluven fortfarande hehe, Får ta och prata lite till med honom. Vet att killen är duktig men det är ju ni här också :)

La till lite mer info så du inte missar den..:)
 

_basse_

ailirpA
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia RSV Mille
AAhh, skramlande ljud från motorn, kopparspån i oljan!!

Helvete!!! Det är väl bara att dela motorn och byta lager?

Köpte Millen för att den skulle vara driftsäker :huvet
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Lam-Kaka skrev:
2103573 La till lite mer info så du inte missar den..:)

jo den tråden har jag allt läst, kommer inte göra mer moddar nu dock. Tycker den går rätt bra som den går. Vill bara få den att gå så bra som möjligt med det jag har nu. Tack för infon :tummenupp
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Tjenare !
ja du det är inte så lätt det här heller ,,
men jag antar att du har standard toppar som inte är portade eller moddade på annat vis,
helt riktigt att din lösning ska ge mera i botten och mellanregistret med puretec filter men det kan ju vara så att dom insugstrattar som sitter där inte är riktigt optimala heller,, lite kortare kan ju åxå göra positiv verkan,
men jag vet att montera på en powercommander inte är någon optimal lösning för mycket toppeffekt,på min 04:a så tjänade jag bara 3-4Hk i toppeffekt,inte så mycket men jag fick en enorm skillnad i jämnhet på vridmomentskurvan ,, mycket jämnare o brantare utan stora svackor,

du köpte väl ditt filter för att få bort svackan vid 5000 + att du monterar en pc för mera effekt,tyvärr så blir det lite kaka på kaka tycker jag,självklart blir ingenting sämre med öppet insug som du har det men pc`n gör jobbet med svackan galant åxå.

jag hade en 00:a förut som jag fixade med luftburken på ,, jag tätade alla anslutningar till den med silicon så att det inte blev någon tryckförlust i högfart och det tjänade jag 7km/t på i toppfart,, så det fungerar det vet jag.

på den hade jag dessutom ett Shark chip som var en riktig fullträff ,,, den hojjen går riktigt bra.

kontentan av allt:pc`n trollar inte fram massor av mera effekt utan jämnar mest ut svackor i vridmomentskurvan,orginal luftburk eller inte är nog hugget som stucket enl,mig.man lurar sig ganska rejält på det feta insugsljudet åxå ,,

min fråga är ,, hur mycket effekt har du nu ? hur ser vridkurvan ut ? vad är det för sorts bromsbänk ? mäter ni lambda-värden under körning o balanserar in efter det åxå ?

mvh Jocke i köping,.

fogerty skrev:
2103225 Hej alla. Har hojen inne på bänkning/injustering nu med pc3. På hojen sitter Puretec-kittet med öppen luftbox och annat chip samt puretec-filtret och ett silmotor-slipon. Killen som bänkar tycker att jag bör byta till ett KN-filter eller bmc-filter och istället köra med orginal luftbox, dvs med locket på. Han trodde det skulle ge bättre resultat.

Killen kör själv en rsv factory 04 som han justerat in och tror att han hade den äldre millen innan så han borde ju veta vad han pratar om, eller vill han bara sälja ett filter till mig?

Vad tror ni?? Puretec-kittet skall ju ta bort svackan vid 5000 rpm.

Hjälp mig nu Jocke i Köping och kaz, Lam-Kaka med flera :)

mvh Jörgen
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
jocke i köping skrev:
2103783 Tjenare !
ja du det är inte så lätt det här heller ,,
men jag antar att du har standard toppar som inte är portade eller moddade på annat vis,
helt riktigt att din lösning ska ge mera i botten och mellanregistret med puretec filter men det kan ju vara så att dom insugstrattar som sitter där inte är riktigt optimala heller,, lite kortare kan ju åxå göra positiv verkan,
men jag vet att montera på en powercommander inte är någon optimal lösning för mycket toppeffekt,på min 04:a så tjänade jag bara 3-4Hk i toppeffekt,inte så mycket men jag fick en enorm skillnad i jämnhet på vridmomentskurvan ,, mycket jämnare o brantare utan stora svackor,

du köpte väl ditt filter för att få bort svackan vid 5000 + att du monterar en pc för mera effekt,tyvärr så blir det lite kaka på kaka tycker jag,självklart blir ingenting sämre med öppet insug som du har det men pc`n gör jobbet med svackan galant åxå.

jag hade en 00:a förut som jag fixade med luftburken på ,, jag tätade alla anslutningar till den med silicon så att det inte blev någon tryckförlust i högfart och det tjänade jag 7km/t på i toppfart,, så det fungerar det vet jag.

på den hade jag dessutom ett Shark chip som var en riktig fullträff ,,, den hojjen går riktigt bra.

kontentan av allt:pc`n trollar inte fram massor av mera effekt utan jämnar mest ut svackor i vridmomentskurvan,orginal luftburk eller inte är nog hugget som stucket enl,mig.man lurar sig ganska rejält på det feta insugsljudet åxå ,,

min fråga är ,, hur mycket effekt har du nu ? hur ser vridkurvan ut ? vad är det för sorts bromsbänk ? mäter ni lambda-värden under körning o balanserar in efter det åxå ?

mvh Jocke i köping,.


Ok tack för din info! Hojen skall upp i bänk imorrn först så jag har ingen kurva än. Bänkningen sker på www.powerperformance.se vet inte vad det är för bänk han har, är inte så insatt i det här. kan nog vara som du säger att det blir lite av kaka på kaka med luftburksmodden samt pc3. Kittet satt på när jag köpte hojen.

:)
 
Last edited:

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
fogerty skrev:
2103807 ... kan nog vara som du säger att det blir lite av kaka på kaka med luftburksmodden samt pc3...


Jag har försökt, men kan inte förstå hur det resonemanget går ihop. För mig är det exakt tvärt om. Varför skulle man vilja öka luftmassan in i motorn? För att öka VE såklart. Men om den ökningen bara består av luft - vad är poängen? Den enda logiska lösningen är att öka luft och bränslevolym, t ex med hjälp av en pCommander. Vad har jag missat?
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
_basse_ skrev:
2103712 AAhh, skramlande ljud från motorn, kopparspån i oljan!!

Helvete!!! Det är väl bara att dela motorn och byta lager?

Köpte Millen för att den skulle vara driftsäker :huvet

Illa.. det värkar som de där 300m med hojen gående utan olja inte va så bra :/ , kolla Ebay efter ny billig beg motor!. Svårt att veta hur mycket som har gått åt pipan i motorn. Kan vara biligare med en beg motor, leta efter 01-03 så får du lite mer effekt(störe ventiler)
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Tjenare Olsson 1§
jag menade att om man är ute efter att få bort svackan vid x-rpm så är det ju inte nödvändigt med både luftburk mod + pc heller ,, pc grejjar det mesta av svackan i registret,
självklart så måste både bränsle o luft öka för mera power ,, men vi måste ju åxå ha en bra förbränning för att det ska funka,och bara pc`n ändrar ju inte tändningen utan då måste du ju åxå köpa tillbehöret som finns till pc`n för att kunna göra det ,, o då händer det nog mera roligt när tändningen modefieras.
så det stämmer det du skriver ,,, mera bränsle o luft är grunden för mera klös ,

Natti Natti // Jocke



#Olsson# skrev:
2103911 Jag har försökt, men kan inte förstå hur det resonemanget går ihop. För mig är det exakt tvärt om. Varför skulle man vilja öka luftmassan in i motorn? För att öka VE såklart. Men om den ökningen bara består av luft - vad är poängen? Den enda logiska lösningen är att öka luft och bränslevolym, t ex med hjälp av en pCommander. Vad har jag missat?

Millen är driftsäker ,,,,,,,,
kopparspån ??? vevlager ??
vad har du haft för olja i ?
jag har en vev som passar till övers om det är
så att du behöver.


_basse_ skrev:
2103712 AAhh, skramlande ljud från motorn, kopparspån i oljan!!

Helvete!!! Det är väl bara att dela motorn och byta lager?

Köpte Millen för att den skulle vara driftsäker :huvet
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top