2103783 Tjenare !
ja du det är inte så lätt det här heller ,,
men jag antar att du har standard toppar som inte är portade eller moddade på annat vis,
helt riktigt att din lösning ska ge mera i botten och mellanregistret med puretec filter men det kan ju vara så att dom insugstrattar som sitter där inte är riktigt optimala heller,, lite kortare kan ju åxå göra positiv verkan,
men jag vet att montera på en powercommander inte är någon optimal lösning för mycket toppeffekt,på min 04:a så tjänade jag bara 3-4Hk i toppeffekt,inte så mycket men jag fick en enorm skillnad i jämnhet på vridmomentskurvan ,, mycket jämnare o brantare utan stora svackor,
du köpte väl ditt filter för att få bort svackan vid 5000 + att du monterar en pc för mera effekt,tyvärr så blir det lite kaka på kaka tycker jag,självklart blir ingenting sämre med öppet insug som du har det men pc`n gör jobbet med svackan galant åxå.
jag hade en 00:a förut som jag fixade med luftburken på ,, jag tätade alla anslutningar till den med silicon så att det inte blev någon tryckförlust i högfart och det tjänade jag 7km/t på i toppfart,, så det fungerar det vet jag.
på den hade jag dessutom ett Shark chip som var en riktig fullträff ,,, den hojjen går riktigt bra.
kontentan av allt
c`n trollar inte fram massor av mera effekt utan jämnar mest ut svackor i vridmomentskurvan,orginal luftburk eller inte är nog hugget som stucket enl,mig.man lurar sig ganska rejält på det feta insugsljudet åxå ,,
min fråga är ,, hur mycket effekt har du nu ? hur ser vridkurvan ut ? vad är det för sorts bromsbänk ? mäter ni lambda-värden under körning o balanserar in efter det åxå ?
mvh Jocke i köping,.