Aprilia-tråden.

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
har du kollat på "la famiglia" sidan ?
jag kommer inte åt den från jobbet men det ska finnas manualer där + V-handbok ,,,
MvH Jocke

WuzUp skrev:
2134903 Hittar inte måtten någonstans...
Är det nån som har måtten på styrlagersats till RSV Mille -99?
Snälla... :7peta

YouKnowMe

Hmm...
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
KTM SuperDuke R
jocke i köping skrev:
2134963 har du kollat på "la famiglia" sidan ?
jag kommer inte åt den från jobbet men det ska finnas manualer där + V-handbok ,,,
MvH Jocke

Har kollat igenom de manualer jag har (3 pdf-filer) men jag hittar inte måtten nånstans...antingen är jag dålig på å leta eller så finns de inte där...

Ska leta lite till när jag kommer hem från jobbet (om ingen har måtten och vill skriva dom här alltså :pannkyss )

YouKnowMe

Hmm...
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
KTM SuperDuke R
Nån måste ju ha måtten på styrlager...nååååån....hallå?! :7peta :(

Eller så kanske nån vet vad styrlager heter på engelska så kan jag fråga på fler forum...

Last edited:

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
.
WuzUp skrev:
2138087 Nån måste ju ha måtten på styrlager...nååååån....hallå?! :7peta :(

Eller så kanske nån vet vad styrlager heter på engelska så kan jag fråga på fler forum...
"steering head bearings" kanske?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Slip-on

Nu vill jag göra mig av med bazookan på sidan av hojen och skaffa nåt riktigt. Vill ha lite effektökning, lite volymökning och lite posörökning och coolfiber hade ju vart fränt. Man är ju dock inte gjord av pengar... :)

Jag hittade LeoVince EVO II Alu på tyska eBay för strax över tvåtusingen - det verkar vara ett riktigt bra pris f.ö. - och ett sånt hade jag ju kunnat tänka mig. Nu vill jag dock inte vara FÖR högljud med tanke på att jag börjar tidigt på morgonen ena veckan och kommer hem sent andra veckan och det bor en del barnfamiljer runt mig. Nåt jag ska akta mig för som är lite väl tilltagen volym i då? Akrapovic har jag hört ska vara lagom "låg" volym och av det jag hört (videomässigt) så låter det riktigt maffigt också. Men det kostar ju därefter också... Tips, begagnat, varningar, dumma kommentarer. Shoot! :)

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
imaster skrev:
2139551 Nu vill jag göra mig av med bazookan på sidan av hojen och skaffa nåt riktigt. Vill ha lite effektökning, lite volymökning och lite posörökning och coolfiber hade ju vart fränt. Man är ju dock inte gjord av pengar... :)

Jag hittade LeoVince EVO II Alu på tyska eBay för strax över tvåtusingen - det verkar vara ett riktigt bra pris f.ö. - och ett sånt hade jag ju kunnat tänka mig. Nu vill jag dock inte vara FÖR högljud med tanke på att jag börjar tidigt på morgonen ena veckan och kommer hem sent andra veckan och det bor en del barnfamiljer runt mig. Nåt jag ska akta mig för som är lite väl tilltagen volym i då? Akrapovic har jag hört ska vara lagom "låg" volym och av det jag hört (videomässigt) så låter det riktigt maffigt också. Men det kostar ju därefter också... Tips, begagnat, varningar, dumma kommentarer. Shoot! :)

Leovince kan jag bara rekommendera, hade det på min firestorm. På den modellen du nämnder följer det också med insatser som går att ta ur/sätta i med en skruv, bra för grannarna =). Annars är ju acra fina, själv har jag silmotor (ducce hovleverantör). Vill du höras så finns Tigcraft 80mm slip-on
:hihi

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
imaster skrev:
2139551 Nu vill jag göra mig av med bazookan på sidan av hojen och skaffa nåt riktigt. Vill ha lite effektökning, lite volymökning och lite posörökning och coolfiber hade ju vart fränt. Man är ju dock inte gjord av pengar... :)
Tips, begagnat, varningar, dumma kommentarer. Shoot! :)
En varning ljudmässigt är Yoshimura för de smäller verkligen som en bazooka. Kanske inte uppskattat av barnfamiljerna.

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Lam-Kaka skrev:
2140156 Vaddå smäller :hihi :yoparty :yoparty
Varje tändning låter som en explosion inne i ljudämparen. :jisses

Jag är för nojig för att köra med den pipan. Efter att ha havererat en mc-motor för ca 2 år sedan, så sitter jag och lyssnar efter missljud när jag kör nu. :näsblod

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Lutar nog åt att jag beställer ett LeoVince i så fall, som det ser ut nu.

Var nere i höstas och ville ha priser på kolfiberslipon och fick svaret att "det inte är bra att ha kolfiberblås på twinnar". Ligger det nåt i det? Lät mest som bullshit för mig... :hihi

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
imaster skrev:
2140891 Lutar nog åt att jag beställer ett LeoVince i så fall, som det ser ut nu.

Var nere i höstas och ville ha priser på kolfiberslipon och fick svaret att "det inte är bra att ha kolfiberblås på twinnar". Ligger det nåt i det? Lät mest som bullshit för mig... :hihi

Det har hänt att kolfibret spricker p.g.a de starka pulserna på en twin men köper man en dämpare av god kvalitet så ska det nog inte vara några problem.

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
PC III till Falco i Göteborg?

Hej hej

Skratta inte nu men min premiärtur för i år var i fredags :(
Får skylla på båt nyinförskaffad båt och renovering av badrum...att man aldrig lär sig att inet skaffa sig mer projket än man klarar av :(

Nåväl premiärturen gick väl och utan missöden.

Men den gjorde mig också uppmärksam på det som irriterade mig lite förrra säsongen.

Upplever motorn som väl rå och ryckig vid gaspådrag och även i vid gasavdrag (Fan har jag missat det i deklarationen :va )

Motorn är orginal förutom Renegade Slippisar, matchande chip från Renegade samt Luftburk från desamma.

Skulle det hjälpa att investera i en PC III och få den ordentligt justerad på bänk eller slänger jag bara min pengar i sjön? Är inte ute efter någon effektvinst, ökar den så ses det som en bonus.

Finns det någon annat man kan göra?

Sist men inte minst, vem är kung på PC III och Aprilia kring Göteborg?

Tacksam för svar

/BW

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Hej du,

Min Mille var oxå lite ryckig när man slog på gasen lite försiktigt. Jag löste det med att spänna gasvajern så att det inte finns något glapp när man vrider på rullen.
Det vart MYCKET bättre.

Kolla på din om du inte har ett litet glapp där

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
kolla nedanstående länk om det är något som passar ,,
klicka på rutan "dynojet" o sedan hittar du vilka som är aktuella i din region ,,
// Jocke

http://motospeed.se/fs.asp

Black-Wolf skrev:
2143852 Hej hej

Får skylla på båt nyinförskaffad båt och renovering av badrum...att man aldrig lär sig att inet skaffa sig mer projket än man klarar av :(

Men den gjorde mig också uppmärksam på det som irriterade mig lite förrra säsongen.

Upplever motorn som väl rå och ryckig vid gaspådrag och även i vid gasavdrag (Fan har jag missat det i deklarationen :va )

Motorn är orginal förutom Renegade Slippisar, matchande chip från Renegade samt Luftburk från desamma.

Skulle det hjälpa att investera i en PC III och få den ordentligt justerad på bänk eller slänger jag bara min pengar i sjön? Är inte ute efter någon effektvinst, ökar den så ses det som en bonus.

Tacksam för svar

/BW

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Black-Wolf skrev:
2143852 Hej hej

Tacksam för svar

/BW
Tjenare,
Närmast till hands för Aprilia och bänkning är Biscaya i Alingsås.
Jag skall bänka min där imorgon och skriver här sedan hur det gick,

Min gissning är att den efter bänkning kommer lämna 122 bakhjulskusar,

/F

Black-Wolf

Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
Göran skrev:
2143891 Hej du,

Min Mille var oxå lite ryckig när man slog på gasen lite försiktigt. Jag löste det med att spänna gasvajern så att det inte finns något glapp när man vrider på rullen.
Det vart MYCKET bättre.

Kolla på din om du inte har ett litet glapp där

Tack för tipset, det sk ajag göra :tummenupp

/BW

Black-Wolf

Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
Däck till Falco?

Dags att köpa nya däck :(

Kör mest kurvig landsväg och kanske 30% med skjuts.
Har tidigare kört med Metzeler ME Z4 men det känns som om den modellen har hängt med ett tag.

Blev av däcksfirman rekommenderad att prova Roadtec Z6

Någon som har erfarenhet av denna modell eller Sportec?

Vad finns det annars för däck som passar Falcon, känns som den käkar bakdäck till frukost :(

/BW

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Black-Wolf skrev:
2146548 Dags att köpa nya däck :(

Har tidigare kört med Metzeler ME Z4 men det känns som om den modellen har hängt med ett tag.

Vad finns det annars för däck som passar Falcon, känns som den käkar bakdäck till frukost :(

/BW

Sportec funkade inte bra åt mig 200mil-300mil. Roadtec Z6 där imot :tummenupp 600mil + bra grep m.m

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
.
Black-Wolf skrev:
2146548 Dags att köpa nya däck :(

/BW
Köp ett par Conti Road Attacks:
roadattack.jpg

http://canyonchasers.net/reviews/accessories/road-attack.php

Last edited:
Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...