Aprilia-tråden.

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
mikcar skrev:
2120087 Kan tro det... Vad är det för nåt då?

Jag vill inte avslöja för mycket men jag kan säga att ni som letar effekt kan sluta leta....min motor kommer förhoppningsvis leverera mer effekt än en Gixxer lr en R1.......

J

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
VR-8 skrev:
2121719 Jag vill inte avslöja för mycket men jag kan säga att ni som letar effekt kan sluta leta....min motor kommer förhoppningsvis leverera mer effekt än en Gixxer lr en R1.......

J

1060cc , TB 60mm , vikten borttagen på svänghjulet, portad top, annan luft burk+justerbara trattar, andra camar, pc III, helsystem = 150-160bhp

Eller hmm haha du kanske har köpt en motor med kompressor monterad :hihi :yoparty

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Lam-Kaka skrev:
2121779 1060cc , TB 60mm , vikten borttagen på svänghjulet, portad top, annan luft burk+justerbara trattar, andra camar, pc III, helsystem = 150-160bhp

Nej nej.........150-160 hästar på bakhjulet då? Min hamnar nog på 185-195.....

J

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
VR-8 skrev:
2121784 Nej nej.........150-160 hästar på bakhjulet då? Min hamnar nog på 185-195.....

J

Ah kompressor då haha :yoparty , föresten är det hans Touno motor eller har han byggt en ny åt dig?

Föresten skicka pm med ca pris vad du har fått betala, jag har en plan :tungan , zx10r m.m ska rastas i sommar

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Lam-Kaka skrev:
2121851 Ah kompressor då haha :yoparty , föresten är det hans Touno motor eller har han byggt en ny åt dig?

Föresten skicka pm med ca pris vad du har fått betala, jag har en plan :tungan , zx10r m.m ska rastas i sommar

Detta är en -04 motor som grund och en helt ny kompressor.....

J

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
VR-8 skrev:
2121858 Detta är en -04 motor som grund och en helt ny kompressor.....

J

oh nice vill veta ungefär hur mycket man får betala för en sådan skönhet. antingen skriver du det här elelr skickar pm till mig :) väldigt nyfiken.

Angel1000

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
KTM 990 Adventure
Igår fick jag ÄNTLIGEN hojen från Guzzi Center. De har haft den väldigt länge...

Nåväl, premiärtur idag blev det. Det var riktigt härligt, men jag har bytt växlingshåll så det det blev två rejäla felväxlingar med mycket varv.

Givetvis var oxå gaffeln blöt efter turen, trots ihärdigt smörjande under dammskydden i höstas. Suck! Nåja, får åka till Biltema och köpa bladmått imorgon och göra ett försök att få det tätt.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Angel1000 skrev:
2124127 Igår fick jag ÄNTLIGEN hojen från Guzzi Center. De har haft den väldigt länge...

Nåväl, premiärtur idag blev det. Det var riktigt härligt, men jag har bytt växlingshåll så det det blev två rejäla felväxlingar med mycket varv.

Givetvis var oxå gaffeln blöt efter turen, trots ihärdigt smörjande under dammskydden i höstas. Suck! Nåja, får åka till Biltema och köpa bladmått imorgon och göra ett försök att få det tätt.

Har du/ska du börja rejsa med millen?
:)

Angel1000

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
KTM 990 Adventure
fogerty skrev:
2124188 Har du/ska du börja rejsa med millen?
:)

Ha ha, så långsamt som jag kör på bana?!

Nej, men jag tyckte det kunde vara kul att prova när jag köpte nya fotpinnar. Byter tillbaks om jag inte får ordning på det, men det får jag nog. Det är ju egentligen mer logiskt med omvänd växling.

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Angel1000 skrev:
2124346 Ha ha, så långsamt som jag kör på bana?!

Nej, men jag tyckte det kunde vara kul att prova när jag köpte nya fotpinnar. Byter tillbaks om jag inte får ordning på det, men det får jag nog. Det är ju egentligen mer logiskt med omvänd växling.

Vilka fotpinnar köpte du då?

Min fotbroms funkar nu........

J

Angel1000

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
KTM 990 Adventure
VR-8 skrev:
2124357 Vilka fotpinnar köpte du då?

Min fotbroms funkar nu........

J

Gilles Tooling. Är än så länge mkt nöjd med både utseende och funktion. Min bakbroms funkar också nu och neutralen är lätt att hitta, men så är iofs kopplingens huvudcylinder också bytt.

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Angel1000 skrev:
2124372 Gilles Tooling. Är än så länge mkt nöjd med både utseende och funktion. Min bakbroms funkar också nu och neutralen är lätt att hitta, men så är iofs kopplingens huvudcylinder också bytt.

Sjyssta pinnar....vilken kopplingscylinder har du köpt?

J

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Angel1000 skrev:
2124389 Har en Evoluzione slav sen tidigare. Det är ny huvucyl på garanti bara.

Ok...Du har den nya mastern och en Evoluzione. Funkar Evo'n bra? Någon skillnad på känsla mot standard? Den är lite större lr?

J

Angel1000

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
KTM 990 Adventure
VR-8 skrev:
2124453 Ok...Du har den nya mastern och en Evoluzione. Funkar Evo'n bra? Någon skillnad på känsla mot standard? Den är lite större lr?

J

Ja, jag tycker att det är lite lättare att trycka in kopplingen med Evo´n, vilket jag önskade. Den är bra tung original.

Angel1000

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
KTM 990 Adventure
Sådärja! Då har jag ägnat mig åt lite framgaffelmagi. Nu verkar den inte läcka längre. Ska åka till Skokloster imorgon, så då lär jag ju märka om det blev bra.

Jag har även bytt till normal växling. Har inte tid att lära om nu. Ska vara borta för mycket innan bankörningarna.

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!