Aprilia-tråden.

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Och så visar ju Sweedie att den går o köra på racerbana med ,, det är ju åxå fantastisk reklam,,
jag tror inte att du kommer bli besviken om du väljer en Mille.

förresten kul o se att du mår bra ,, jag har flera ggr läst om din tillfriskning
efter smällen och glädjer mig över att du är med i matchen igen ,,
Rock on ,,,
// Jocke

Bättre marknadsföring kan dom inte få, jag blir ju skitsugen..

Återkommer i tråden när jag hittat nåt objekt sen!

Lam-kaka---->

Tack för info.

Gjorde de som volvo brukar göra på 04:an? Samlade in alla för svingbyte, eller var det endast vissa som krånglade?

Tellan

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
Aprilia Mille-04
Hej på er.

Har problem med millen (-04).
Huvudcylindern till kopplingen läcker.
Finns det ngn repsats.???
Måste jag köpa ny.???
Eller finns det ngn som har en beg.

Mvh.

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Och så visar ju Sweedie att den går o köra på racerbana med ,, det är ju åxå fantastisk reklam,,
jag tror inte att du kommer bli besviken om du väljer en Mille.

förresten kul o se att du mår bra ,, jag har flera ggr läst om din tillfriskning
efter smällen och glädjer mig över att du är med i matchen igen ,,
Rock on ,,,
// Jocke

Absolut bra reklam det med!

Jo tack, det går framåt =).

Är det någon som har en länk till någon tråd med het diskussion om V2 o radfyra att tipsa om?

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
Hej på er.

Har problem med millen (-04).
Huvudcylindern till kopplingen läcker.
Finns det ngn repsats.???
Måste jag köpa ny.???
Eller finns det ngn som har en beg.

Mvh.

Är det verkligen huvudcyl. som läcker (den vid handtaget)?
Är vanligare att slaven går. Kolla bakåt i tråden så finns det info om slaven har jag för mig.

Tellan

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
Aprilia Mille-04
Är det verkligen huvudcyl. som läcker (den vid handtaget)?
Är vanligare att slaven går. Kolla bakåt i tråden så finns det info om slaven har jag för mig.

Jo visst e det den.
Fick rådet att det va slaven oxå. Testade Tuonons slav och hade fortfarande samma problem.
Tog Tuonons kopplingsgrepp med cyl., då fungerar det som det ska.

MVH

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
Jo visst e det den.
Fick rådet att det va slaven oxå. Testade Tuonons slav och hade fortfarande samma problem.
Tog Tuonons kopplingsgrepp med cyl., då fungerar det som det ska.

MVH

Okej... då får du nog kolla med nån åf om rep.sats.
Kan vara samma grejor som sitter på ducce. Vet att själva handtaget är samma och då är ducce mycket billigare än Aprilia. Fast det gäller kanske bara de tidigare modellerna 98-03 kanske inte stämmer från 04-.

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Men ponera att man istället är två välvuxna svenskar á 70-80 kilo istället för ett par italienska flugviktare? :gnissla

För det första är man inte välväxt på 70 kg:D och för det andra var jag fett ironisk. Håller med att det verkar mysko med 105 kg som max, och i såfall varför finns det dyna?:va

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
Om man ska se till priset så är ju 05:an helt klart att föredra.
Nyare modell och lägre miltal :tummenupp

Sen får man ju kolla upp exakt vad som är skadat och vad det kostar att reparera om du vill ha hojen i mint condition.
Av erfarenhet är orginal dekaler hutlöst dyra och svåra att applicera :(

Repa/skadan på ljuddämparen kanske inte är så viktig då du säkerligen snart vill köpa till mullerpipor.

Sen är det ju som nämnts tidigare en del barnsjukdomar innan 06 men det är ju inte säkert att just denna drabbats.

Sen kan försäkring skilja något men bör inte vara avgörande.

Jag skulle nog titta närmare på 05:an

Lycka till!

/BW

Då har jag hittat följande objekt:

http://www.blocket.se/vi/12699521.htm?ca=14_s

http://www.blocket.se/vi/12504764.htm?ca=14_s

Åsikter?

Mycket tacksam för alla påpekanden..

MadAx

Fort och fel
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
Triumph 675
Mm bra pris på -05:an.
Jag her en -03:a som den andra den har funkat riktigt bra enda problemet jag har är att bakbroms måste luftas lite då å då.

kurre3

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Ja, jag har pratat med 05ans ägare och tar på mig mitt nybeställda skinn och sätter mig på tåget till Gävle nästa lördag. =)

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Nice! :)

Själv är jag skitförbannad på allt och alla just nu. Hojen stod parkerad utanför en kompis hus, och välte pga att stödet sjönk genom asfalten. Resultat: två mosade blinkers, avbrutet kopplingsgrepp och en liten repa på sidokåpan, rätt långt ner, kunde lika gärna varit ett stenskott egentligen. Så inget dyrt gick ju sönder som tur var, men det är väl fan att det ska hända över huvud taget. Helvetes jävla skit... :mad:

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Ja, jag har pratat med 05ans ägare och tar på mig mitt nybeställda skinn och sätter mig på tåget till Gävle nästa lördag. =)

Sweet!!
Måste kännas skönt att ha sikte på ett nytt objekt efter din resa...
Litet tips innan provkörningen; Apan har visserligen ett hyffsat vrid från botten men kanske inte riktigt i klass med KTM SD eller en s4r...MEN...en apa har ett liv över 8k varv som dessa inte kommer i närheten av.
Den ska varvas ordentligt!
Kombinationen botten och underbar topp e apans verkliga charm...osså chassit förstås...

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Fabrikare
Nice! :)

Själv är jag skitförbannad på allt och alla just nu. Hojen stod parkerad utanför en kompis hus, och välte pga att stödet sjönk genom asfalten. Resultat: två mosade blinkers, avbrutet kopplingsgrepp och en liten repa på sidokåpan, rätt långt ner, kunde lika gärna varit ett stenskott egentligen. Så inget dyrt gick ju sönder som tur var, men det är väl fan att det ska hända över huvud taget. Helvetes jävla skit... :mad:

Detsamma har hänt mig så efter det meckade jag till stödet så det har en helt annan lutning och och större fot men smiter fortfarande upp fint under sving och kedja faktiskt riktigt nöjd med min insats det bidde riktigt bra.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Så vad kostar ett par nya blinkers och ett kopplingsgrepp? Jag gillar originalblinkersena, men om de är apdyra får det väl bli eftermarknads.. Kopplingsgrepp känns dyrt... :(

Last edited:

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös...
Så vad kostar ett par nya blinkers och ett kopplingsgrepp? Jag gillar originalblinkersena, men om de är apdyra får det väl bli eftermarknads.. Kopplingsgrepp känns dyrt... :(

Kolla på ebay, brukar dyka upp där. Jag köpte ett par original blinkers till min 99:a för 13,50 euro från tyskland. Överkomligt :tummenupp

/R

kurre3

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Sweet!!
Måste kännas skönt att ha sikte på ett nytt objekt efter din resa...
Litet tips innan provkörningen; Apan har visserligen ett hyffsat vrid från botten men kanske inte riktigt i klass med KTM SD eller en s4r...MEN...en apa har ett liv över 8k varv som dessa inte kommer i närheten av.
Den ska varvas ordentligt!
Kombinationen botten och underbar topp e apans verkliga charm...osså chassit förstås...

Japp. Är lika förväntansfull som en 6-åring kvällen innan födelsedan!h

Kan så lite om dessa maskiner så jag sitter och plöjer tråden nu... =)

Fråga: De slutade heta mille efter 03 eller?

Last edited:

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02

Ett tips angående kopplingsgreppet är att kolla om du kan använda ett från Ducati. De är av någon anledning mycket billigare än till Aprilia.

Köpte bromshandtag till min Falco 01:a från en Ducce 900 tror jagdet var och det var halva priset jämfört med Aprilia :tummenupp

/BW

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM