3106852 Det låter ju bra
Hittade ju faktiskt en här bland annonserna, har pm:at annonsören och hoppas den finns kvar.
Ingen som vet något om tryckplattan? Min bär sig lite konstigt åt, det är inte så att den bara slirar. Det började med att kopplingen under pådrag helt plötsligt började slira samtidigt som kopplingshantget blev väldigt stumt.
Jag linkade hem med hojen och plockade loss tryckplattan och då visade det sig att den yttre metallskivan hade släppt ifrån sig några "taggar" som lagt sig i spåren i tryckplattan. Detta gjorde att plattan inte rörde sig riktigt som den skulle. Hoppas någon fattar vad jag menar...
Nåväl, jag rensade bort bitarna och skruvade ihop allt igen och då kändes kopplingen helt normal igen och hojen drog som den skulle... nästan. När jag drog på lite rejält såblev kopplingen tyvärr likadan igen, stumt hantag och slirande koppling.
Kan detta bero på att metallskivan är slut eller har det med tryckplattan och korgen att göra kanske? Eller om vi säger så här, räcker det med att byta lameller och stålskivor eller bör jag byta tryckplatta och eventuellt korgen också?
På något sätt känns det som ett mekaniskt fel mer än slirande lameller eftersom kopplingen kändes helt ok igen efter att jag plockat isär och ihop den en gång.
/R