Jag har haft millen nu sedan i maj och jag trivs verkligen med den. Har ändå tyckt att att den är lite stökig i låg och mellanregistret. Ryckig gång, av och på effekter på gasen, vibrationer m.m. Jag har de vanliga avstrypningarna, öppnad luftburk, klippt kabel och öppet avgas. Dessutom är den drevad 16/44.
I helgen slängde jag dit ett GRT-chip från Gabro på af1 forumet och lät svetsa på ett rör på grenröret för att utjämna avgaspulserna. Jäklar vilken skillnad det blev!
.
Chippet är kalasbra, av/på nästan borta, bra och mjukt drag från låga varv men ändå fullt ös på topp. Jämfört med original A63 chippet är skillnaden stor. Även röret gör sitt till på låg och mellanvarv, massa vibrationer försvann och hojen drar fint även mellan 4 och 6000 där det förut var lite tamt. Varför gjorde inte Aprilia så här från början kan man undra...?
Sumerar man det hela så kostade chippet 75 EUR och svetsningen fick jag gratis så det blev stor skillnad för kaffepengar. Kanske inte så mycket på topp men väl i körbarhet och det även exlusive placeboeffekten
Röret svetsades enligt denna bild:
http://www.apriliaforum.com/forums/attachment.php?attachmentid=65642&stc=1&d=1182986666
/R