Aprilia-tråden.

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
Är det någon som har mätt ljudet på sin aprilia med 2-2 helsystem???
Tänkte köra lite bandagar på Anderstorp nästa år och antar att gränsen på 95dBa vid förbipassering blir svår att klara av med det avgassystemet

Har funderingar på att fixa en originalsoptunnedämpare till och göra adaptrar till dessa så man enkelt kan montera dämparna vid bankörning borde väl ta ned ljudet under 95 dBa:confused:

Hur gör ni andra med era apor vid bankörningarna.
 

Tunkur

Crosstyre e tufft
Gick med
3 Jun 2006
Ort
Gnesta
Hoj
Aprilia Tuono 1000R


Nästa vecka skall PC3:an och luftfilter på, samt bänkning. Det skall bli jäkligt spännande att se och märka resultatet:D

Resultatet blev 129,2 hk på bakhjulet. helt linjär kurva...känns riktigt bra, har tyvärr inte fått vrid kurvan än.

Rent spontant från att innan haft, akra pipor och map 2:
Efter att sedan installera PC3 och KN filter och mappning i bänk så visst känns det som mer orr på höga varv och mer varvvillighet.
Och satan vilken hoj det blev på låg och mellanregister....så grymt skön..

Slanga?

Nä tycker inte att det är roligt!:D
 
Last edited:

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Resultatet blev 129,2 hk på bakhjulet. helt linjär kurva...känns riktigt bra, har tyvärr inte fått vrid kurvan än.

Rent spontant från att innan haft, akra pipor och map 2:
Efter att sedan installera PC3 och KN filter och mappning i bänk så visst känns det som mer orr på höga varv och mer varvvillighet.
Och satan vilken hoj det blev på låg och mellanregister....så grymt skön..

Slanga?

Nä tycker inte att det är roligt!:D

Den pep ju iväg riktigt bra när vi drog iväg från Rosenhill!:tummenupp
Riktigt skoj att vara tre Prillor på samma ställe.
Vi får tajma lite bättre nästa gång, kanske neråt Nyköping till.
 

Tunkur

Crosstyre e tufft
Gick med
3 Jun 2006
Ort
Gnesta
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Den pep ju iväg riktigt bra när vi drog iväg från Rosenhill!:tummenupp
Riktigt skoj att vara tre Prillor på samma ställe.
Vi får tajma lite bättre nästa gång, kanske neråt Nyköping till.

Ja det var skitkul, snacka om att jag blev paff.. Man hör skönt ljud och så glider det upp 2 prillor :yoparty .Det händer inte så ofta.

Satan vad ni körde efter färjan:Bugar , var svårt att hänga på men jag skyller på alla bilar:rolleyes: :tungan.

Tack för en lite kort men jäkligt trevlig tur:tummenupp

Absolut finns mycket sköna vägar netåt Nyköping-Jönåker-kvarsebo.
Ett litet fikabesök på Oskarshäll vore najs.

Lite bilder:
 

Bifogat

  • DSC00667.JPG
    DSC00667.JPG
    138.5 KB · Visningar: 70
  • DSC00668.JPG
    DSC00668.JPG
    126.8 KB · Visningar: 77

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
...Satan vad ni körde efter färjan:Bugar , var svårt att hänga på men jag skyller på alla bilar:rolleyes: :tungan.
Hemmaplan o Öhlinare bak vettu...:D
Tack för en lite kort men jäkligt trevlig tur:tummenupp
De samma...de var faktiskt bara andra gången i år som vi kom ut tillsammans.
Åsså träffar man på en till...:yoparty
Absolut finns mycket sköna vägar netåt Nyköping-Jönåker-kvarsebo.
Ett litet fikabesök på Oskarshäll vore najs.
De e bara att hoppas att vädergudarna spelar med ett litet tag till...
Under tiden får man väl sitta å tråna över bilderna:kär :kär
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Nää det verkar vara för mycket förspänning ,, fast den kanske är i proportion till dämpningen ,, hur fet var förra ägaren ?? en koloss på 130 kg kanske ? då är det säkert bra för denne men inte för dig ,,
dom tidiga Falco hade ju fab,fel på fjäder så den var ofta i botten om man vägde omkring 75 kg ,, men har inte hört att det ska gälla för millen ,,

har du hittat verktyg för att släppa på förspänningen ? jag km o tänka på att dom flesta mc-handlare har nog något universalverktyg för o släppa på förspänningen ,, annars så kolla med "Touringbutiken" eller "lelles"

lycka till
// Jocke

Fjäderförspänningen tänkte jag på, kan väll inte vara rimligt att den skall var max spänd när jag väger 73kg??



Tack!
 

CeZar

Medlem
Gick med
11 Oct 2005
Ort
Visby
Hoj
KTM 660 SMC -04
Nää det verkar vara för mycket förspänning ,, fast den kanske är i proportion till dämpningen ,, hur fet var förra ägaren ?? en koloss på 130 kg kanske ? då är det säkert bra för denne men inte för dig ,,
dom tidiga Falco hade ju fab,fel på fjäder så den var ofta i botten om man vägde omkring 75 kg ,, men har inte hört att det ska gälla för millen ,,

har du hittat verktyg för att släppa på förspänningen ? jag km o tänka på att dom flesta mc-handlare har nog något universalverktyg för o släppa på förspänningen ,, annars så kolla med "Touringbutiken" eller "lelles"

lycka till
// Jocke

Hittade på Touringbutiken men tyckte frakten var onödigt dyr så ska kolla här i stan idag..

Tack!
 

MR. Aprilia

Gammal Hojjbuse
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Grödinge
Hoj
Hojj..
Köra!!

Den pep ju iväg riktigt bra när vi drog iväg från Rosenhill!:tummenupp
Riktigt skoj att vara tre Prillor på samma ställe.
Vi får tajma lite bättre nästa gång, kanske neråt Nyköping till.

Tjäna! Hoppas på väder så kanske det kan bli Nyköping
Nästa helg:
 

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Är det någon som har mätt ljudet på sin aprilia med 2-2 helsystem???

Hur gör ni andra med era apor vid bankörningarna.

Jag kör med G&G slipon med DB-killers i, kör jag utan så hojtas det! Jag har dock ett 2-1 system.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jaha gott folk! I med att Aprilian verkar svårsåld så håller jag på att sätta ihop den till en gathoj igen och blir den inte såld så får jag väl lov att köra den själv lite grann! Jag har INGET emot att ha en RSV som gathoj! Den måste vara urgo att köra runt på.

Så vad för strikt Aprilia/muller-träffar har vi därute?
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Jaha gott folk! I med att Aprilian verkar svårsåld så håller jag på att sätta ihop den till en gathoj igen och blir den inte såld så får jag väl lov att köra den själv lite grann! Jag har INGET emot att ha en RSV som gathoj! Den måste vara urgo att köra runt på.

Så vad för strikt Aprilia/muller-träffar har vi därute?

Va? Ska du inte köra i SO med apan nästa säsong? Eller får du en ny av Aprilia? :)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
3199585 Va? Ska du inte köra i SO med apan nästa säsong? Eller får du en ny av Aprilia? :)
V4:an kommer inte förrän 2009, så det blir ett mellanår på en radfyra... vad gäller racingen alltså.

Dock är ju Aprilian så fin så jag vill gärna ha den själv o köra på gata med. Så går pengarna ihop sig så behåller jag den. Annars tar jag första bästa bud liksom.
 

OJAK

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Mille
Hej,
Några bromsfrågor, med anledning av att jag varit tvungen att ta isär ena oket på min Mille R -01 :huvet

Var hittar man lämpligast packningar till kolvarna? Pris? (Visst är det samma som på en del Duccar?)

Vilket moment ska man dra de tre M8(?) Torxbultarna med som håller ihop de två ok-halvorna?
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Jaha gott folk! I med att Aprilian verkar svårsåld så håller jag på att sätta ihop den till en gathoj igen och blir den inte såld så får jag väl lov att köra den själv lite grann! Jag har INGET emot att ha en RSV som gathoj! Den måste vara urgo att köra runt på.

Så vad för strikt Aprilia/muller-träffar har vi därute?

Aprilia, Muller träffar går nog fixa till nästa sommar :) , i år vart det väldigt lite åkade för min del tyvär va meningen åland igen men vart inget av med det på grund av väder m.m. Annars är åland ett het tips i början av juli(italiensk träff). Men annars går det nog dra ihop någon egen också eftersom flera aprilia åkare känner varandra(skulle va kul med xx antal aprilia hojar tillsammans)

Trist att hojen är svår såld...Extra motorn borde nog gå sälja utan något störe problem, är själv lite sugen :) men jag ger nog för lite för den hehe
 

MR. Aprilia

Gammal Hojjbuse
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Grödinge
Hoj
Hojj..
Jaha gott folk! I med att Aprilian verkar svårsåld så håller jag på att sätta ihop den till en gathoj igen och blir den inte såld så får jag väl lov att köra den själv lite grann! Jag har INGET emot att ha en RSV som gathoj! Den måste vara urgo att köra runt på.

Så vad för strikt Aprilia/muller-träffar har vi därute?

Om du tar vägen mellan Östertälje och vårsta med din Factory, så hör jag dig och hänger på med min DÅ blir det muller i Byn.:D :D Om du nu har kvar den:)
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Håller på att meka ihop den till original just. Säljer av alla raceprylar. Så det finns ett helsystem till salu därmed... det låter mycket. Db-killers finns oxå.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top