Aprilia-tråden.

Slakt

Allt under 1000cc är moped!
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
Tl 1000s -98
startkoppling

Är det någon som har erfarenhet av startkopplingsbyte och priser på delar till en mille? Det är väl oftast den som har blivit kass när hojen låter illa vid startförsök.

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
KTM RC8-08
Är det någon som har erfarenhet av startkopplingsbyte och priser på delar till en mille? Det är väl oftast den som har blivit kass när hojen låter illa vid startförsök.
Halloj.
De delarna är inte billiga här hemma ca 10000.-.
Af1 har oxå delarna då landar man på ca 7000:- inkl frakt å tull.

Men kolla så inte start relät är på väg att rasa så det inte orkar hålla fullt kräm vid start. Det är en del som haft problem med det. Det finns visst någe Yamaha relä som ska passa för några hundringar. Någon annan vet säkert exakt vilket det är.

Lycka till........

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Har nyligen läst på lite om detta och tydligen ska ett relä från en Yamaha atv (banshee?) eller någon liknande fungera perfekt. Bara att plugga i :)

Art nr synligt på bilden.

Bifogat

• Yam Starter Solenoid.jpg
    Yam Starter Solenoid.jpg
    66.7 KB · Visningar: 77

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Jaha då har man bytt till sig en Aprilia Falco -00. Sitter lite saker på som
Renegade luftburks-kit, bbpower Eprom, Barnett koppling, BOS Titanium slip-on.
Hoppas man inte gjort bort sig, men hojen känns riktigt trevlig det lilla jag provat :)

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Kul ,, då är det bara medlemskap i Wheelers som saknas då :tummenupp

Jaha då har man bytt till sig en Aprilia Falco -00. Sitter lite saker på som
Renegade luftburks-kit, bbpower Eprom, Barnett koppling, BOS Titanium slip-on.
Hoppas man inte gjort bort sig, men hojen känns riktigt trevlig det lilla jag provat :)

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Last edited:

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
ok ,, visseligen åker jag 15 mil enkel för o toura ibland o vara på möten men 40 mil kan vara lite drygt ,,
vet att det går en Falco i Gryxbo med ,, fast det kanske du redan visste ,,

mvh jocke

Tackar, tackar!

Avståndet till klubbkåken kommer att ändras från 1km till 42 mil :) Blir en lite nätt flytt till Uddevalla strax innan jul.

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
ok ,, visseligen åker jag 15 mil enkel för o toura ibland o vara på möten men 40 mil kan vara lite drygt ,,
vet att det går en Falco i Gryxbo med ,, fast det kanske du redan visste ,,

mvh jocke

Ok kanske var han som var med för ett år sedan på en gruppkörning men bodde och pluggade i Linköping.

Tog en sista sväng igår och är sanslöst nöjd med val av hoj. Härligt vrid och ljud och känns väldigt lättsvängd. Har iofs inte mycket att jämföra med men trots vikten känns den tillräckligt smidig för mina ändamål. Finns väl två saker man kan reta sig på om man ska vara petig då :tungan

Original skylthållare ser för bedrövlig ut. Finns det någon smidig hållare som är anpassad för just falcon?

Sidostödet verkar inte vara världens stabilaste konstruktion, känns som om det ska gå av vilken sekund som helst :näsblod

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Nej jag tror inte Jonas pluggat på väldigt länge ,,han har en svart Falco,
jobbar på Dellners i Falun.

Skylthållare snickrar du väl ihop själv !! bara o bnocka lite plåt ju,,
stödet är ju ingen hit direkt,, kolla så det sitter fast ,, annars har jag inte hört att stöden går sönder,, men därimot kan kontakten vid stödet gå sönder,o då kan du inte starta hojjen(startspärr) bygla dom 2 yttre stiften om problemet uppstår.det stora felet med stödet är ju att det sitter för nära centrumlinjen på hojjen,, därav tippbenägen :huvet

ja ett faktum är att dom flesta som kör prilla gillar gången o ljudet ,,

// Jocke

Ok kanske var han som var med för ett år sedan på en gruppkörning men bodde och pluggade i Linköping.

Tog en sista sväng igår och är sanslöst nöjd med val av hoj. Härligt vrid och ljud och känns väldigt lättsvängd. Har iofs inte mycket att jämföra med men trots vikten känns den tillräckligt smidig för mina ändamål. Finns väl två saker man kan reta sig på om man ska vara petig då :tungan

Original skylthållare ser för bedrövlig ut. Finns det någon smidig hållare som är anpassad för just falcon?

Sidostödet verkar inte vara världens stabilaste konstruktion, känns som om det ska gå av vilken sekund som helst :näsblod

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Nej jag tror inte Jonas pluggat på väldigt länge ,,han har en svart Falco,
jobbar på Dellners i Falun.

Skylthållare snickrar du väl ihop själv !! bara o bnocka lite plåt ju,,
stödet är ju ingen hit direkt,, kolla så det sitter fast ,, annars har jag inte hört att stöden går sönder,, men därimot kan kontakten vid stödet gå sönder,o då kan du inte starta hojjen(startspärr) bygla dom 2 yttre stiften om problemet uppstår.det stora felet med stödet är ju att det sitter för nära centrumlinjen på hojjen,, därav tippbenägen :huvet

ja ett faktum är att dom flesta som kör prilla gillar gången o ljudet ,,

// Jocke

He jo visst kan jag bocka lite plåt. Blev en liten anordning på 660:n som såg ok ut. Var väl mest att man blivit lite bekväm av sig och tänkte om det fanns något billigt skräddarsytt alternativ. Hittade faktiskt en "relocator" på rsvr komplett med allt som inte var alltför dyr.
Ska kolla stödet, får fixa en sån där liten platta man lägger under så kanske det blir något stadigare. Nu har man ju inte längre en hoj man kan luta mot närmsta gran om parkeringsplats saknas :)

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Tipsades ju mycket väl om modifierering av rsvn över vintern..

Jag undrar: När är det läge att skifta till map2? Redan efter slipon eller först när helsystem och öppet filter sitter på? Nån som känner sig manad att förklara närmre?

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Tjenare !
Map 2 är lämpligast att byta till när du kört in o har skaffat filter o moddat eller bytt till slipon ,, men om du har möjlighet så passa på o köp pc3 från USA nu när dollarn står lågt så är det åxå gjort,det hjälper till att få upp mellanregistret rejält,åtminstone funkade det på min -04:a ,,

mvh Jocke

Tipsades ju mycket väl om modifierering av rsvn över vintern..

Jag undrar: När är det läge att skifta till map2? Redan efter slipon eller först när helsystem och öppet filter sitter på? Nån som känner sig manad att förklara närmre?

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Såg en mycket fin rsv streetfighter på medborgarplatsen igår (måndag) parkerad. den ville man haaaaa :( mycket fina hojar det där. grå var den o stod en bit längre upp på gatan vid götakällare.....är det nån här som äger den?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln