MR. Aprilia
Gammal Hojjbuse
Sorry:
Kolla in på köp och sälj
Där kanske du hittar nått

Där kanske du hittar nått
Har du tips på återförsäljare i USA? Nån som av erfarenhet kan säga nåt om lyckade åtgärder för just 05an?Tjenare !
Map 2 är lämpligast att byta till när du kört in o har skaffat filter o moddat eller bytt till slipon ,, men om du har möjlighet så passa på o köp pc3 från USA nu när dollarn står lågt så är det åxå gjort,det hjälper till att få upp mellanregistret rejält,åtminstone funkade det på min -04:a ,,
mvh Jocke
Har du tips på återförsäljare i USA? Nån som av erfarenhet kan säga nåt om lyckade åtgärder för just 05an?
Jag försöker komma nån vart med effektpyssel men gör inte det. Jag har aldrig spetsat en motor i livet förut..![]()
Svårt att få helhetsbilden klar.. Vad är enkelt, vad är svårt, vad är dyrt i förhållande till resultat etc etc..
Kollade på pc3 från länken jocke, tack! Vet dock inte vad jag ska börja med efter drevning.. pc3 eller helsystem.
Djungel för mig, om än ganska rolig....
edit:
Bytte till förvaringsoljan i dag men fick bara i precis dryga 3 liter tills det var proppfullt.. Läste då manualen och såg att "motordräneringspluggen" skulle lossas för att tömma motorn också. Det skiter jag väl i nu men vill ju byta allt till våren. Är det torq till den eller nåt annat special?
Trimming till aprilian..
1. Störeluft burk + eventuellt annan tratt (gör det själv eller köp ring på http://www.italoparts.de/airboxring-p-111.html )
tratt/snabel( http://www.ducati-kaemna.de/cms_en/katalog.htm?&view=artikel&artikel=1162 )
2. Slip-on eller helsystem(bästa helsystemet går på ca 16-17k med frakt"finns på smaltmoto.com" slip-on MIVV är biliga och låter bra men ger inte bästa effekten. Annars kan man gå halvvägs med helsystemet så länge och köpa TIG slip-on eftersom de passar på smaltmoto headers(rören)
3. PC3
Efter det så är det antingen Bigbore kit 100mm eller kompressor som gäller.
Andra olje plugen har insex gjäng
Ja, du vet ju var GPR'na kommer ifrån men ta en titt på Swedies grejjer.Tack för hjälpen.
Jag har beställt PC3 från AF1 racing tillsammans med luftfilter. Ett par GPR-slipon är på väg att köpas (kommentarer?). och så är tanken att begagnat eller annat bra helsystem ska hittas...
Ja, du vet ju var GPR'na kommer ifrån men ta en titt på Swedies grejjer.
Han säljer ett EVO6 system. En hel del pengar men mycket billigare än nytt.
Betr effekttrim:
Inte säker på om du redan gjort det...men drevning måste du börja med. 15 fram, 42 bak.
Billigt och det blir en helt "ny" hoj.
Drevningen kan ha lite med hoj-typen å göra oxå.Nu vet jag inte vad swedie skulle ha för Evo6 systemet men det är väldigt dyrt nytt och är sämre än smaltmoto helsystemet som är biligare.
16,42 värkar va bra på min aprilia den skjuter på bra med 6ans växel i runt 80km/h
Men då har jag:
Smalthelsystem
Luftburks tätning mot tank
Pc3 med bra map(ej exakt för min hoj än tyvär)
Ända anledningen om jag skulle gå ner 1 ner fram är för att göra hojen mer wheeli benägen på 2an
Hmm...intressant.Fick lov att ta mig en kort sväng igår trots avställd bara för att höra lite skönt muller igenHar beställt ett beg sidostöd från en Honda VTR för 300:- som tydligen ska passa med smärre modifieringar. Betydligt stabilare än originalet som är ett skämt eftersom det sitter för nära centrumlinjen. US versionen verkar ha ett betydligt bättre men då får man ju betala rätt mycket mer.
Några bilder.....
Jag är jäkligt nöjd med drevnings konfigurationen av 15 fram och orginal 40 bak.
Fast å andra sidan har jag inte testat med 42 bak än, har tänkt att göra det vid tillfälle får se om jag vill byta tillbaka efter det
![]()
Hmm...intressant.
Undrar om det passar på en Tuono oxå.
Kom gärna med en liten rapport om hur det funkar.
Fick lov att ta mig en kort sväng igår trots avställd bara för att höra lite skönt muller igenHar beställt ett beg sidostöd från en Honda VTR för 300:- som tydligen ska passa med smärre modifieringar. Betydligt stabilare än originalet som är ett skämt eftersom det sitter för nära centrumlinjen. US versionen verkar ha ett betydligt bättre men då får man ju betala rätt mycket mer.
Några bilder.....
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |