Triggerhappy skrev:Flugan: Var har du hittat allt detta ???
flugan skrev:Nu är det så fint att Benedixen inte greppar längre. Eller rättare sagt det har den väl inte gjort ordentligt på sista tiden. Men beroende på vilka 'experter' man ringer här i regionen så får man olika svar om det är konstigt startmotorljud eller om det 'skall låta så'.
Varken Ahlqvist, Wallins eller Biscaya hade en blekaste. Biscaya sa t o m att deras Demohoj låter så, 'man får ont i magen av ljudet'. Tror att man skall endast vända sig till Biscaya med Ducati. De har själva sagt att de har väldigt lite erfarenhet av Aprilia. På Superbike kunde de säga vad det var med en gång.
Nu till saken. Är Benedixen ngt att ta ur själv eller krävs det manualer å special verktyg för att låta sig göras? Är det ngn som har en verkstadsmanual på engelska. Jag har en i wordformat på tyska .
Vill inte korsposta så jag la den i mekanikerns hörna här .
Aprilia Fan skrev:Det sitter en fjäder bakom svänghjulet, den lossnar om den är sliten.
hoppas verkligen inte att det är kugghjulet, det är inte billigt.
Haft samma fel på min för ett år sedan.
flugan skrev:Bakom svänghjulet inne i huset där startmotorkoppling å drev sitter? Menar du inte bakom frihjulet (bendixen)?
Triggerhappy skrev:Aprilia Fan: Bromsade du din hoj i "färdig moddat" skick nångång??
Triggerhappy skrev:Hadde inte du runt 105 kusar första gången ??
Triggerhappy skrev:Skönt att se att grejorna hjälpte lite i allafall.
Vart mellanregistret bättre ??
Triggerhappy skrev:Jag tackar Mickar för en skön sväng i Roslagen idag.
Vi var ute och mullra lite för oss alla.
Första gången jag provkört en mille också, helt ok men Falcon e inte så kass...
Det är väl en vanesak antar jag....
mikcar skrev:Tack själv! Det svänger i Roslagen... Kul med alla nya sträckor som jag inte kört förut! Vi får köra en en sån tur till med Appegänget här innan sommaren är slut iaf. tycker jag!
Och jag säger bara en sak... Jag ska ha RENEGADE!!!!
mikcar skrev:Tack själv! Det svänger i Roslagen... Kul med alla nya sträckor som jag inte kört förut! Vi får köra en en sån tur till med Appegänget här innan sommaren är slut iaf. tycker jag!
Och jag säger bara en sak... Jag ska ha RENEGADE!!!!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|