Aprilia-tråden.

IronMike

Guest
:va

Nu tänkte jag ju dekaltrimma cykeln... Detta kitet ser väl ganska komplett ut?

http://www.redracingparts.com/italiano/motocicli/partiedaccessori/adesivistampini/SBA300.jpg

"The complete kit is meant for a whole bike. It includes all stickers reproduced in the design. Number of stickers is mentioned at the side of each code."

Betyder det att man kan ta av alla dekaler som sitter på hojjen org? För att sätta dit dom nya...

Vet inte än om jag vågar göra det själv, har ni annars några tips på firmor som pysslar med dekor mm? Rädd att det blir en massa luftbubblor å hamnar snett mm om jag gör det själv :gnissla

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Ok det där låter inte så nyttigt,,
är det fler med mig som funderar på att handla nya infästningar ?
i så fall vore väl ett gruppköp vara i sin ordning tycker jag.

någon mera som är intresserad i så fall ?

------------------Obs!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Viktigt!!!!!!!--------------------------

Kommer nu spama ett nytt medelade angående länk platorna som sitter i svingen som värkar olyckligtviss gå sönder om man har otur...nu värkar en aprilia förare tyvär ha dött pågrund av att de har gått sönder(6+ aprilia förare har åkt omkul tack vare att de har gått sönder).

Så ALLA som har en aprilia rsv 1000 04-08 eller nyare modelen touno 06-08 bör genast köpa nya plator som är förstärkta, finns att köpa på: http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodView.asp?idproduct=5467

Trådar om olyckorna

http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=74529
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=145682

Så gör er en själv en tjänst och köpa nya bättre plator så är risken mindre att ni hamnar på sjukhuset.(platorna går även av när vägen är rak, det kan Zejtan intyga om här på forumet)

Jävligt dålig av aprilia att inte göra något åt problemet.....när de vet om det!" Det är tragiskt att någon har satt livet till pågrund av detta!"

---------------------------------Obs------------------------------------

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Hmmm, man får ju onekligen upp styret en bit. Men man får inte det grymma fighterutseendet :) Vill dessutom gärna ha ett crosstyre eftersom det är rakare och bredare, ger en annan körställning (Väldigt behagligt vid bakhjulskörning).

Men tack för tipset!

Någon som vet om Millens styrkrona passar på Falcon?

Hade vägarna förbi en handlare i eftermiddags. Det visar sig att det ligger till på det här viset; Alla Aprilia av större kaliber har samma krona, Mille, Falco, Tuono. De enda som skiljer sig är de modeller som har Öhlinsdämpare, alltså Mille R, Factory och så.

Lycka till igen, vore kul om du lade upp en tråd, alltid roligt att se även om det bara gäller mindre operationer.

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Hade vägarna förbi en handlare i eftermiddags. Det visar sig att det ligger till på det här viset; Alla Aprilia av större kaliber har samma krona, Mille, Falco, Tuono. De enda som skiljer sig är de modeller som har Öhlinsdämpare, alltså Mille R, Factory och så.

Lycka till igen, vore kul om du lade upp en tråd, alltid roligt att se även om det bara gäller mindre operationer.

Schysst som fan att du frågade :tummenupp Finns ju en kille här på sporthoj som gör styrkronor till bra priser, får ta o höra med honom om han gjort nån till en mille nån gång.

Tyvärr är ekonomin körd i botten för tillfället, men blir det ombyggnation lovar jag att lägga upp en tråd :)

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Letar banhoj
Tack för stödet! :tummenupp

Jag var faktiskt och kollade på ett intressant objekt i helgen men det var svårt att komma överrens om priset. Jag tyckte tyvärr den var för dyr med tanke på vilket "bagage" hojen hade med sig. The search goes on...

Jag ville också ha en svart mille. Men, jag prioriterade låga mil, billigt i inköp och fint skick. Var lite tveksam på röd, men fan när man kom o såg den i verkligheten, fyfan va snygg! Jag är inte alls missnöjd över färgen, tvärtom nu!

Tänkte verkligen "ska jag vänta eller inte..." Men jag slog till, prutade som bara fan, och kom hem skitnöjd! Att jag sen backade ner i ett dike med hojjen i släpet, är en annan historia :D

Hoppas du hittar nått fint iaf!

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
Var har nr 41 tagit vägen i det där kitet? För jag antar att du är ute efter samma kit som sitter på millen i min profil?

Angående montering, så kan jag kolla med Intergraphix i S-tälje. Jag kan nog få ganska bra rabatt också..

Nu tänkte jag ju dekaltrimma cykeln... Detta kitet ser väl ganska komplett ut?

http://www.redracingparts.com/italiano/motocicli/partiedaccessori/adesivistampini/SBA300.jpg

"The complete kit is meant for a whole bike. It includes all stickers reproduced in the design. Number of stickers is mentioned at the side of each code."

Betyder det att man kan ta av alla dekaler som sitter på hojjen org? För att sätta dit dom nya...

Vet inte än om jag vågar göra det själv, har ni annars några tips på firmor som pysslar med dekor mm? Rädd att det blir en massa luftbubblor å hamnar snett mm om jag gör det själv :gnissla

Last edited:

IronMike

Guest
Var har nr 41 tagit vägen i det där kitet? För jag antar att du är ute efter samma kit som sitter på millen i min profil?

Angående montering, så kan jag kolla med Intergraphix i S-tälje. Jag kan nog få ganska bra rabatt också..

Juste 41 måste vara med också... Det kanske annars intergraphics kan tillverka?

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
KTM SE 950 R
Ok det där låter inte så nyttigt,,
är det fler med mig som funderar på att handla nya infästningar ?
i så fall vore väl ett gruppköp vara i sin ordning tycker jag.

någon mera som är intresserad i så fall ?

Självklart vill jag med ha ett par. Såg inget misstänkt på mina org men vem fan vågar chansa på en sån sak!

IronMike

Guest
Finns det inget aprilia-kör i detta land, motsvarande ducatiklubben som arrar div banåkardagar? ..om inte så borde det väl finnas intresse att styra upp?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Nån som testat att köpa icke lagerförda delar mha produkt-nummer på www.af1racing.com ?
Jag har skickat en förfrågan på ett par bultar, bl.a. till sidostödet.

Vet inte alls hur bra de har att göra med men nån här har säkert beställt!

Förresten så var hemresan från servicen i fredag bland de bästa på länge. Första riktiga premiärturen! Skulle sätta in ett KN-filter, när service-gubbarna på STAROL i Enköping öppnar huven, så satt det redan ett där :p
Kul med v-twin! :yoparty

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Nån som testat att köpa icke lagerförda delar mha produkt-nummer på www.af1racing.com ?

Förresten så var hemresan från servicen i fredag bland de bästa på länge. Första riktiga premiärturen! Skulle sätta in ett KN-filter, när service-gubbarna på STAROL i Enköping öppnar huven, så satt det redan ett där :p

Vilka bultar behöver du?, kommer få hem ett usa stöd snart kommer inte ihåg om bultarna skulle följa med också... men jag kan kolla på det.

Af1 är väldigt bra att ha att göra med brukar ta lite längre på grejer som inte finns i lager men 2-3 v så borde du ha grejerna.

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Fabrikare

Handlat en hel del där och slutsatsen är :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Sulis

Elite som fän..
Gick med
19 Aug 2007
Hoj
KTM 640 Duke II
Är det nån mer än jag som har sån JÄVLA otur med sin aprilia??

Köptes fabriksny och vid:

38mil --> Fukt i en kontakt så motorn bryter vid 3000rpm
55mil --> Blinkersen "hänger sig" och slutar inte blinka
96mil --> Oljegivaren läcker olja så det rinner längs kåpan

Har nu kört 150mil och bara väntar på nästa grej! Hoppas verkligen att detta var en tillfällighet och att den håller nu!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln