Aprilia-tråden.

MR. Aprilia

Gammal Hojjbuse
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Hojj..
Hehe :näsblod jo det var ganska slirigt, 5-6 plusgrader kanske..men satans trevligt ändå.

Så du brukar styra kosan mot södertörn när du åker?

Jag bor och är uppfödd på dessa fina vägar:D
Där du fick lite sladd:) där for jag av och ut på åkern:yoparty Fast åt andra hållet (det är ett hyggligt dike där) rätt ut på stubbåkern hu hu:rolleyes: inga skråmer bara lite mjuka knän. året var 1978 eller -79 med en Rickman:tummenupp 1983 samma sak fast med en Suzuki 1000:yoparty Då var det grus på vägen:huvet ingen skada då heller:tungan men än en gång dariga knän:yoparty NU så smyger jag mig fram i den böjjen:tummenupp Alldrig över 80 km:yoparty Den lutar åt fel håll! i alla fall för mig:va

:D :D :D :D

IronMike

Guest
Jag bor och är uppfödd på dessa fina vägar:D

Grymt!!! Ibland tänker man dock "synd om dom som bor nära fina vägar" - att dom kanske störs av motorljud mm. Men är man hojintresserad så borde det vara perfekt, nära till bra vägar och trevliga toner att lyssna på :yoparty

Den vägen är förjävligt skön iaf, älskar dom öppna partierna längs med ängarna :tungan synd att det inte finns curbs och avåkningszoner, man vill bara gasa mer och hårdare varje gång man är där..

Annars är ju vägen från Rosenhill-Sorunda skön med (inte via bulten, utan i riktning mot torö), lite väl snabb dock :näsblod

:yoparty :yoparty

Nu börjar det ju bli dags att ställa på hojen. Finns det något försäkringsbolag för märket Aprilia? Jag har ringt runt och det bästa i halvförsäkring jag fått var hos IF på 2350 kr i månaden och då med mina 3-dubbla bonusar (totalt 20%) för hemförsäkring o ena bilen.

Har sveland kvar att ringa, de hade tyvärr stängt idag pga systemfel.

26 år o garage, låst osv.

Kollat med salusansvar? ..ok din är lite nyare än min, men jag fick 900 kr / mån halvförsäkrat, och avställningsbar.

Dom andra bolagen ville ha ungefär det dubbla..

:tummenupp

Last edited:

MR. Aprilia

Gammal Hojjbuse
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Hojj..
Grymt!!! Ibland tänker man dock "synd om dom som bor nära fina vägar" - att dom kanske störs av motorljud mm. Men är man hojintresserad så borde det vara perfekt, nära till bra vägar och trevliga toner att lyssna på :yoparty

Den vägen är förjävligt skön iaf, älskar dom öppna partierna längs med ängarna :tungan synd att det inte finns curbs och avåkningszoner, man vill bara gasa mer och hårdare varje gång man är där..

Annars är ju vägen från Rosenhill-Sorunda skön med (inte via bulten, utan i riktning mot torö), lite väl snabb dock :näsblod

:yoparty :yoparty

Du får höra av dig nån gång:D Så ska gubben visa dig lite vägar:D
En liten tuoring runda:yoparty Vi är några UNGA gubbar som brukar puttra runt
komåkorna:hojsmilie Livet börja efter 50:tuttar vetu:D

:D :D :D :D

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Inte så mkt aprilia-material till 100% men lite iaf...

at 00,47 först i ledet
at 01,34 lite sladd
at 03,31 drive-by

03,30 hörs lite redigt ljud iaf :yoparty

http://www.youtube.com/watch?v=SdIl6XffqC0

:rolleyes:

måste ju testa sakerna inför sommaren...
Ååååååå fi faan, ja blir så sugen att jag tar livet av nå'n snart!:huvet

Har snart väntat 4 veckor på en j-a nummerplåt. Inget denna helgen heller å hojen står å samlar damm hos handlarn....

Så får man sitta å dreggla åt detta. Böjarna vid 1:00 är som gjorda för feta skrap, har tränat av å till i dom se'n -77....:tummenupp

Pallar inte att kolla en gång till nu...tar ett glas rom ist...:yoparty

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
KTM SE 950 R
Nu börjar det ju bli dags att ställa på hojen. Finns det något försäkringsbolag för märket Aprilia? Jag har ringt runt och det bästa i halvförsäkring jag fått var hos IF på 2350 kr i månaden och då med mina 3-dubbla bonusar (totalt 20%) för hemförsäkring o ena bilen.

Ringde Salus Ansvar o Folksam, skiljde 1 krona till Salus fördel(7857/7858)! Men eftersom SMC-medlemskap ger 10% rabatt hos Folksam ger jag nu 7100 hos Folksam för halvförs/helår. O Folksam ger ju även möjligheten till ytterligare lägre förs då jag tänkte delta vid några av SMC bandagar som ju är premiesänkande. Jag var rädd att det skulle bli svindyrt då jag inte hunnit fylla 30 (29) än, men det var helt klart överkomligt. TryggHansa gav mig en premie på halv på strax under 12000 trots att jag har både hem, bil o företagsförsäkringar där...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Kollat med salusansvar? ..ok din är lite nyare än min, men jag fick 900 kr / mån halvförsäkrat, och avställningsbar.

Dom andra bolagen ville ha ungefär det dubbla..

:tummenupp

Va? Salus ansvar sa att det inte var avställningsbar, eller ja det gör iaf ingen skillnad på försäkringskostnaden. Samt så var det säsongsvarierat så nu under sommarmånaderna kostar det mer, men i snitt över året 1989 kr i månaden. Detta kan jag då tro blir runt 3000 kr i månaden. Det är inte OK.

Hur ni kan få så billigt hos Salus ansvar på samma hoj är ju ett mysterium.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Va? Salus ansvar sa att det inte var avställningsbar, eller ja det gör iaf ingen skillnad på försäkringskostnaden. Samt så var det säsongsvarierat så nu under sommarmånaderna kostar det mer, men i snitt över året 1989 kr i månaden. Detta kan jag då tro blir runt 3000 kr i månaden. Det är inte OK.

Jag kan konsten att låta barsk och bestämd men samtidigt väldigt vänlig i telefon. :mattias

Edit:
Nu har jag testkört min nya 16/44-drevning. Herrejevlar! Varför kommer den inte såhär från fabrik?! :banana

Last edited:

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
jag tror det är en uppdaterad -99:a ,, dom röda bromsoken sitter på 99-orna,, har svårt o tro att dom byts ut båda fram o bak,,
be om reg nummer o kolla med vägverket.
// JOcke

Hur funkar denna annonsen egentligen.
http://www.blocket.se/vi/15997992.htm?ca=10_s

Enligt mig så har han 01-03an kåpor, med R, men har inte R-grejer på. Kåpan mellan sadeln och tanken tillhör 99-00an, då 01-03 har ett galler istället.
Sen ser jag ingen logga på tanken heller, borde väl vara nått där iaf :va

Hojjen ser såklart fin ut, men med fel kåpor??

IronMike

Guest

Vad konstigt. Jag frågade upprepade gånger om jag fick ställa av - "javisst".. Har ringt insplanet ett par gånger också, en del säljare där är schyssta och ordnar hojförsäkringar också -även fast dom officiellt inte gör det. Testa det? Nu senast så ringde jag direkt till salus, fick så bra premie så jag tog den direkt =)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Inte för att jag inte har råd att betala 2350 för halv per månad, men av princip så "väntar" jag... iaf just nu. Då jag endast kommer hinna köra kanske 2-3 gånger per månad så känns det som lite väl mycket pengar i "sjön". Aprilian är troligen därmed till salu snart :(

Fick iaf köra en sväng runt kvarteret (testade bara att hojen funkade som den ska).

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Gnäll Och Ovilja Att Söka Svar

Jag tycker att vi döper om denna tråd till "Aprilia-tråden, jagvillintebetaladyrförsäkring..snyft".............så satans tråkigt det är med alla dessa j...a försäkrings "problem". Ring ett fb för h........e.

/J

IronMike

Guest
2350 för halv per månad,

Är det verkligen det billigaste som finns? :confused: ..jäkligt konstigt, jag är nog 1-2 år yngre än dig, min "r" är några år gammal men 900 kr halv / mån. Kollade även en 05a Rsv Mille - den skulle kostat mig 1090:- per mån halvförsäkrat - det är ju samma effekt som i din.

Kollat runt ifall det skulle bli billigare om du hade allt i samma bolag? Jag tog salus hemförsäkring förra året, och fick då ner hojpremien med ca 30-40% :tummenupp kan ju vara värt om hemförsäkringen ligger på 1000-1500 kr.

Kanske därför vissa får bra premie hos salus, för att man även har hemförs. i samma bolag?

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Inte för att jag inte har råd att betala 2350 för halv per månad, men av princip så "väntar" jag... iaf just nu. Då jag endast kommer hinna köra kanske 2-3 gånger per månad så känns det som lite väl mycket pengar i "sjön". Aprilian är troligen därmed till salu snart :(

Fick iaf köra en sväng runt kvarteret (testade bara att hojen funkade som den ska).

Har du testat att fråga på 24+ försäkring? LF t.ex

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Har du testat att fråga på 24+ försäkring? LF t.ex
Dom ville inte ens försäkra om jag inte hade hemförsäkringen hos dom. Erbjöd bara trafik.

Jag tycker att vi döper om denna tråd till "Aprilia-tråden, jagvillintebetaladyrförsäkring..snyft".............så satans tråkigt det är med alla dessa j...a försäkrings "problem". Ring ett fb för h........e.

/J
Har du ens läst vad du klagar på så bör du fatta rätt fort att jag redan ringt sverige runt. Så sluta snacka om ovilja att ringa runt eller söka svar.

Varje situation är även unik och olika premier ges ut även till "samma" typ av personer.

Last edited:

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-

Vad ville Folksam ha?

Jag skulle få betala ca:740:- / månad för halvörsäkring där om jag var medlem i SMC.
Visserligen har jag en RSV1000R -07 och inte en factory.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Borde gå hitta någon försäkring som är lite biligare tycker man... är själv 26år visiligen bor jag i skogen men under 1500:- i månaden halv måste man ju kunna få även om man bor i en stad.

Jag betalar ju ca 1333:- i månaden på hel men då kan jag inte ställa av och är 26 år.

Nää nu e det dags att åka till skotern och ut och leka i finvädret ;)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln