VR-8
Fabrikör Mr.J
Varje situation är även unik och olika premier ges ut även till "samma" typ av personer.
Just därför är det bäst att ringa FB själv och få svar på förs frågor...............
/J
Varje situation är även unik och olika premier ges ut även till "samma" typ av personer.
Just därför är det bäst att ringa FB själv och få svar på förs frågor...............
/J
Efter att ha kört ninja ett par år är jag sugen på att byta hoj. Antingen till en r1-98 pga. förmånlig försäkring, eller en rsv mille.
Den gula mille-R har varit en drömhoj länge nu, men jag har en budget på ca 50k så den är nog fortfarande lite dyr, dessutom verkar den inte helt lätt att få tag i.
Dock finns ett par 99-00 på blocket som ligger i min prisklas. Jag tycker dessa är rätt fula, men det är ju prestandan som räknas. Kom det en helt ny hoj vid 01 nånstans, eller är det bara färgerna som skiljer? Något särskillt att tänka på om man ska kika på en 99 eller 00?
Visa nu att ni är bättre än gubbarna i r6/r1-tråden och kom med lite reflektioner på ovanstående!
Tack på förhand!
/Linus
Hej det fins en röd -00 på Blocket som ser mycket fin utUtagen -02 Den kanske du kan få för dina 50
Jag tror nästa modell kom -02 Jag hadde en -02 Var mycket nöjd med den Lycka till
Nu behöver jag lite tullhjälp...om jag ska shoppa hos AF1Racing, finns det någon gräns för tull? Alltså, om man köper något tillräckligt billigt, åker man på tull iaf? Vad ska man räkna med för merkostnad? Jag har för mig att det har stått i tråden men hittar det inte igen. Vad brukar de ha för leveranstider?
/Danne, redan i pimp- och uppgraderingstagen...
Den har jag sett. Finns flera -99 och -00 på blocket som ligger hyffsat rätt i pris.
Den här ser ju fin ut. Annonsen säger -99 men bilden och priset säger 02 tycker jag?
Ni som kört både den gamla och "nya" modellen som kom vid -02. Upplevde ni någon enorm skillnad som motiverar att man läggar några slantar extra på en sådan?
Någon utav apåkarna här som har en bra lösning på bankörning=95dBa och ett akra 2-2 helsystem som vid mätning idag låg på ca 100dBa vid förbipassering. Det är ju ett ganska gediget arbete att byta tillbaka till orginalet bara för en dag på banan.
Någon som provat att montera dubbla orginalburkar alternativt orginalburkar från någon 1000 kubiks radfyra eller liknande.
Tror inte det finns en undre gräns men om den finns så ligger den så lågt attJapp, tänkte jag skulle räkna med tullen i totalkostnaden så därför var det lite intressant att veta dels om det fanns någon undre gräns som det inte bryr sig om att förtulla och dels vad för kostnader som tillkommer när tullen har kikat i mitt paket. Det är väl inte bara moms? Räknar de på totalsumman inklusive frakt?
Är den någon som har koll på Mille ifrån 99 och 00 ? Jag tänkte åka och kika på några i helgen , så det kan vara bra och veta vad man ska kika extra noga på som är modellspecifikt....
Jag har nyss köpt en Mille 00a och är jättenöjd med både inköpspris o försäkrings kostnader. De går kanon o motorn och är väldigt roliga att köra. Den känns ganska stor på mig som "bara" är strax över 170, men den känslan försvinner då den är väldigt lättkörd"
Vad som kan strula är ev kopplingen, i övrigt har jag inte hört så mkt. Kolla även att fram-skivorna inte är snea, märker du direkt vid bromsning.<
Går den bra så köp. Tänk bara på att inte ge "för mycket" för dessa hojjar om slitdelar behövs bytas, fast du är köpsugen. Försök pruta. De är ju trots allt snart 8-9år gamla! mellan 43-50 är väl ok pris.
Funderar på att skaffa en styrdämpare till Falcon. Frågan är om en dämpare passar från en Mille ( ej R) av lika årgång? Vad skiljer dem åt eller inte? Kan man köpa en universal? Vilken slaglängd ska man ha i sådana fall?
/Mattias
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |