Provkörde en
mille -01 i förrgår. Jag var inte superimponerad måste jag säga, men det kan kanske bero på att jag bara körde rakt fram och trängdes med massa bilar på en landsväg? Rätt jobbig körställning och en jävligt irriterande lampa som blinkade så fort jag började komma upp i varv.
Tyckte också att det kändes konstigt att knipa åt runt den smala tanken, men å andra sidan skönt att den gick ut över knäna och stöttade uppåt om ni förstår vad jag menar.
Sen var det lite annat skit som att reglagen satt på fel ställe osv. men det är väl sådan som går att justera så det passar mig.
Det ovan nämda är väl mest vanesaker så jag tror inte det skulle vara några problem. Däremot kändes inte motorn så där vrålstark som jag trodde, och det kan ju vara svårt att göra något åt.
Det jag till slut undrar är hur ni upplever millen (99-03) på bana? Det är ju ändå det som räknas på något sätt.
Sen undrar jag med hur det är med reservdelar. Om allt skiter sig, är det omöjligt att få tag i delar, eller är det bara något dyrare än till en japanhoj?
Just nu säger hjärnan att en gammal r1.a vore ett ekonomiskt rätt val, medans hjärtat fortfarande bultar lite för millen.