Aprilia-tråden.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Fuck, min mille har gjort det igen! Hojen "bryter" på 9000rpm i samtliga växlar. Om man torrgasar (i friläge) så bryter den på 12 som den ska men när den måste jobba så.. Tändstiften? kanske skulle vända mig till teknik/mek-tråden men provar här först! Får väl köra den till rep. igen =(

Hmmm den ska inte bryta vid 12 :näsblod möjligtviss <-11 det e ingen rad4a
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Den ska inte bryta på 9k iaf.. Vi får se på fredag, lämnar in den då!
Har försökt att kolla på AF1 forumet.
Inte lätt att hitta bland all info men två tänkbara orsaker dök upp.
Bränslepumpen - för lågt tryck eller ECU - tjall på elektroniken.
Men du har ju garanti kvar så det kostar ju inget...bara dyrbar åktid:huvet
Hoppas att det ordnar sig kvickt :tummenupp
 

Sulis

Elite som fän..
Gick med
19 Aug 2007
Ort
Sjöbo (and then some)
Hoj
KTM 640 Duke II
Har försökt att kolla på AF1 forumet.
Inte lätt att hitta bland all info men två tänkbara orsaker dök upp.
Bränslepumpen - för lågt tryck eller ECU - tjall på elektroniken.
Men du har ju garanti kvar så det kostar ju inget...bara dyrbar åktid:huvet
Hoppas att det ordnar sig kvickt :tummenupp

Både bränslepumpen och ECU låter som om hojen hade lagrat en felkod väl om det var it problem med nått av det? Den visar ingenting när han kopplar upp den mot datorn. Aja, vi får se...
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08

EmKao

Småläning
Gick med
20 May 2005
Ort
Höör
Hoj
Dominator - GSXR 750 K8
Där är ju immobiliser (stavning?) orginal.. Vi får se vad som händer!

Får hoppas på att ni hittar felet. Är fasen inte kul med en ny hoj som strular.

Köpte min i Gbg och på nåt vis hade de fipplat till ena sadelskruven vid montering så att "låsfästet" och skruven bara snurrade. Det var då sambon hetsade att jag skulle tagit en Honda istället :)
Annars är den hur go som helst:yoparty
 

MR. Aprilia

Gammal Hojjbuse
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Grödinge
Hoj
Hojj..
Får hoppas på att ni hittar felet. Är fasen inte kul med en ny hoj som strular.

Köpte min i Gbg och på nåt vis hade de fipplat till ena sadelskruven vid montering så att "låsfästet" och skruven bara snurrade. Det var då sambon hetsade att jag skulle tagit en Honda istället :)
Annars är den hur go som helst:yoparty

Honda:blah Nej fan:confused: Byt Sambo:va

:D :D :D :D
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Nu behöver jag lite tips och råd igen...

Provkörde en mille -01 i förrgår. Jag var inte superimponerad måste jag säga, men det kan kanske bero på att jag bara körde rakt fram och trängdes med massa bilar på en landsväg? Rätt jobbig körställning och en jävligt irriterande lampa som blinkade så fort jag började komma upp i varv. ;)

Tyckte också att det kändes konstigt att knipa åt runt den smala tanken, men å andra sidan skönt att den gick ut över knäna och stöttade uppåt om ni förstår vad jag menar.

Sen var det lite annat skit som att reglagen satt på fel ställe osv. men det är väl sådan som går att justera så det passar mig.

Det ovan nämda är väl mest vanesaker så jag tror inte det skulle vara några problem. Däremot kändes inte motorn så där vrålstark som jag trodde, och det kan ju vara svårt att göra något åt.

Det jag till slut undrar är hur ni upplever millen (99-03) på bana? Det är ju ändå det som räknas på något sätt.

Sen undrar jag med hur det är med reservdelar. Om allt skiter sig, är det omöjligt att få tag i delar, eller är det bara något dyrare än till en japanhoj?

Just nu säger hjärnan att en gammal r1.a vore ett ekonomiskt rätt val, medans hjärtat fortfarande bultar lite för millen. :)
 
Last edited:

MR. Aprilia

Gammal Hojjbuse
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Grödinge
Hoj
Hojj..
Provkörde en mille -01 i förrgår. Jag var inte superimponerad måste jag säga, men det kan kanske bero på att jag bara körde rakt fram och trängdes med massa bilar på en landsväg? Rätt jobbig körställning och en jävligt irriterande lampa som blinkade så fort jag började komma upp i varv. ;)

Tyckte också att det kändes konstigt att knipa åt runt den smala tanken, men å andra sidan skönt att den gick ut över knäna och stöttade uppåt om ni förstår vad jag menar.

Sen var det lite annat skit som att reglagen satt på fel ställe osv. men det är väl sådan som går att justera så det passar mig.

Det ovan nämda är väl mest vanesaker så jag tror inte det skulle vara några problem. Däremot kändes inte motorn så där vrålstark som jag trodde, och det kan ju vara svårt att göra något åt.

Det jag till slut undrar är hur ni upplever millen (99-03) på bana? Det är ju ändå det som räknas på något sätt.

Sen undrar jag med hur det är med reservdelar. Om allt skiter sig, är det omöjligt att få tag i delar, eller är det bara något dyrare än till en japanhoj?

Just nu säger hjärnan att en gammal r1.a vore ett ekonomiskt rätt val, medans hjärtat fortfarande bultar lite för millen. :)

Jag har lite erfarenhet av en -02. Det lustiga är att man tycker det inte är det där riktiga draget i bågen:yoparty
Men då polarna kommer så säger de att man kör som en galning:D När de testade Aprilia så har jag för mig att de tyckte att det inte gick så fort runt banan:yoparty
Men när de fick tiderna så visa det sig att de hade kört snabbare med Prillan än med risbrännarna:va För mig är det inte bara att ha den häftigaste bågen, utan att ha en personlig båge som inte alla andra har:yoparty Sen låter det ju så Gott:tuttar Inget att fundera på:D Köp en Aprilia det är mycket Manligare:2cool

:D :D :D :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top