Aprilia-tråden.

Etona44

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2008
Hoj
En himla massa genom åren
Jag har lite erfarenhet av en -02. Det lustiga är att man tycker det inte är det där riktiga draget i bågen:yoparty
Men då polarna kommer så säger de att man kör som en galning:D När de testade Aprilia så har jag för mig att de tyckte att det inte gick så fort runt banan:yoparty
Men när de fick tiderna så visa det sig att de hade kört snabbare med Prillan än med risbrännarna:va För mig är det inte bara att ha den häftigaste bågen, utan att ha en personlig båge som inte alla andra har:yoparty Sen låter det ju så Gott:tuttar Inget att fundera på:D Köp en Aprilia det är mycket Manligare:2cool

:D :D :D :D

Om det inte känns att det går fort, vad är det då för vits :D

IronMike

Guest
Nu är det dags för en service, jag har inte servat aprilia själv förr.. Läste ngt om 2 oljepluggar? Sen tänkte jag höra vad ni kör på för olja i era millar?

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Nu är det dags för en service, jag har inte servat aprilia själv förr.. Läste ngt om 2 oljepluggar? Sen tänkte jag höra vad ni kör på för olja i era millar?

Aprilian har lite kinkig koppling om den får vissa oljor. För att hålla mig så god vän som möjligt med kopplingen kör jag på denna Motulen.

Bifogat

• motul.JPG
    motul.JPG
    103.6 KB · Visningar: 39

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Letar banhoj
Apropå reglagekommentaren här tidigare: Någon mer än jag som stör sig på att de har bytt plats på reglagen för tuta och blinkers? Tycker det är sjukt irriterande eftersom jag aldrig hittar tutan när jag behöver den...och eftersom jag bor i Göteborg så är det ganska ofta. Jag tycker också det är svårt att nå blinkersreglaget när man slirar på kopplingen, också något som kan behövas i rusningstrafik.

Ja, i övrigt är jag förstås tokigt nöjd och kan bara hålla med om att man blir lite lurad att tro att det inte går så fort...tills man tittar på de där digitala nuffrorna nere till vänster.

MR. Aprilia

Gammal Hojjbuse
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Hojj..
Apropå reglagekommentaren här tidigare: Någon mer än jag som stör sig på att de har bytt plats på reglagen för tuta och blinkers? Tycker det är sjukt irriterande eftersom jag aldrig hittar tutan när jag behöver den...och eftersom jag bor i Göteborg så är det ganska ofta. Jag tycker också det är svårt att nå blinkersreglaget när man slirar på kopplingen, också något som kan behövas i rusningstrafik.

Ja, i övrigt är jag förstås tokigt nöjd och kan bara hålla med om att man blir lite lurad att tro att det inte går så fort...tills man tittar på de där digitala nuffrorna nere till vänster.

Jag kan rekomendera dig att sätta på blinkers innan du börnar med kopplingen:D :D
övrigt så lär du komma in i det när du fått några mil i kroppen:tummenupp

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux

Hmm varför tuta?, åt mig brukar det räcka med att trycka in kopplingen och varva lite gran istället ;) , men det kanske är för att jag har 60mm system med 65mm slip-on.

MR. Aprilia

Gammal Hojjbuse
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Hojj..
Hmm varför tuta?, åt mig brukar det räcka med att trycka in kopplingen och varva lite gran istället ;) , men det kanske är för att jag har 60mm system med 65mm slip-on.

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Om det inte känns att det går fort, vad är det då för vits :D

Det slog mig att du kanske skulle åka med bakpå:yoparty
Så förstår du liiite bättre:D

Jag vet preciiis hur det känns för jag heller aldrig fel...nästan:D
11k är "maximum allowed rpm" men "rpm limit" är 12k.
Har varit där och testat på 06'an...blir ibland så när twinnen börjar sjunga ut på riktigt..:yoparty

Käns det bra med din nya Brud:tuttar Blinkar Lampan än:D :D :D :D :D :D :D :D

:hojsmilie

Last edited:

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Motul 300V verkade funka bra i min. OKQ8 har en fullsyntet 15/50 för MC som oxå funkar bra.

Pluggen som sitter nere vid filtret brukar sitta hårt som faaan.
Var försiktig med den...lätt att dra sönder skallen.

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Letar banhoj

Bra idé! Sitter slipon på nu men blir 2-2 Akra nästa vecka, borde räcka va? :yoparty

Jag kan rekomendera dig att sätta på blinkers innan du börnar med kopplingen:D :D
övrigt så lär du komma in i det när du fått några mil i kroppen:tummenupp

Alltså, jag BRUKAR faktiskt...äsch, jag ska vara tyst nu. :rolleyes:

Last edited:

IronMike

Guest
Motul 300V verkade funka bra i min. OKQ8 har en fullsyntet 15/50 för MC som oxå funkar bra.

Pluggen som sitter nere vid filtret brukar sitta hårt som faaan.
Var försiktig med den...lätt att dra sönder skallen.
schysst, ska tänka på det :tummenupp

Tunkur

Crosstyre e tufft
Gick med
3 Jun 2006
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Belray..någonting.:gnissla orkar inte springa ut i garaget o kolla just nu:D .
Den har funkat kanon på min gamla mille och med tuonon:tummenupp.
Hojta till om du vill veta exakt vad den heter. :) .
Har du hittat handböckerna som finns att ladda ner?

IronMike

Guest
Motul 300V verkade funka bra i min.
Hehe, du byter var 10e körtimme då eller? :rolleyes: ...vad jag förstått så är den skitbra, vid hårdkörning, upp till typ 10h. Perfekt för en bandag eller så, men att köra 300-500 hårda mil på?

:va

Har du hittat handböckerna som finns att ladda ner?

Tack, men dom behövdes inte :rolleyes: ...MEN satan i helvete vad jag avskyr den där ena plugg-fanskapet som sitter bredvid oljefilterkåpan. Jag drog å drog, gick ut med 100% för att sen öka, men inget funka. Sen drog jag lite snett, å halka, slog i knogarna i nåt,, så att jag drog av en massa hud å börja blöda, å sen fastna lilla insektsnyckeln där inne, gick inte att få loss. Sen pilla jag med det i ngn timma, sen fick jag loss skiten, sabba alla naglar. Sen gjorde jag en sista kraftansträngning, då kom helvetet loss, men då hade jag råkat rubba min plastmojäng under, så olja rann ut överallt på garagegolvet, och över mina händer -för som en reflex så försökte jag stoppa oljerinnandet med ena tummen - kanske inte så bra, för jag oljade ner mina blödande knogar :huvet :huvet :huvet

Djävla skit...

Tillslut ordna det sig, men jävla skit. Idiotisk lösning. Man ska bara behöva lossa en oljeplugg lite lätt, å sen fylla på. Det ska inte vara sånt meck för att fylla på lite olja :mad:

Det kanske blev mer meck i onödan pga mitt fredagsmeck med öl och musik... Spelade black metall och hinkade mariestads 7,2or :rolleyes: :tuttar :D :yoparty :3freak :crash :rock :öl :mattias

Om detta menlösa meck ska fortsätta iom mer avancerat meck i framtiden så får jag skaffa potta och dator i garaget för att hänga med på sporthoj.com..då man kan fastna i flera dagar i garaget :3freak

Lägesrapport "del 2" kommer om 300 mil när jag ska ställa ventiler... :rolleyes:

Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Hehe, du byter var 10e körtimme då eller? :rolleyes: ...vad jag förstått så är den skitbra, vid hårdkörning, upp till typ 10h. Perfekt för en bandag eller så, men att köra 300-500 hårda mil på?

Tack, men dom behövdes inte :rolleyes: ...MEN satan i helvete vad jag avskyr den där ena plugg-fanskapet som sitter bredvid oljefilterkåpan. Jag drog å drog, gick ut med 100% för att sen öka, men inget funka. Sen drog jag lite snett, å halka, slog i knogarna i nåt,, så att jag drog av en massa hud å börja blöda, å sen fastna lilla insektsnyckeln där inne, gick inte att få loss. Sen pilla jag med det i ngn timma, sen fick jag loss skiten, sabba alla naglar. Sen gjorde jag en sista kraftansträngning, då kom helvetet loss, men då hade jag råkat rubba min plastmojäng under, så olja rann ut överallt på garagegolvet, och över mina händer -för som en reflex så försökte jag stoppa oljerinnandet med ena tummen - kanske inte så bra, för jag oljade ner mina blödande knogar :huvet :huvet :huvet

Djävla skit...

Tillslut ordna det sig, men jävla skit. Idiotisk lösning. Man ska bara behöva lossa en oljeplugg lite lätt, å sen fylla på. Det ska inte vara sånt meck för att fylla på lite olja :mad:

Det kanske blev mer meck i onödan pga mitt fredagsmeck med öl och musik... Spelade black metall och hinkade mariestads 7,2or :rolleyes: :tuttar :D :yoparty :3freak :crash :rock :öl :mattias

Om detta menlösa meck ska fortsätta iom mer avancerat meck i framtiden så får jag skaffa potta och dator i garaget för att hänga med på sporthoj.com..då man kan fastna i flera dagar i garaget :3freak

Lägesrapport "del 2" kommer om 300 mil när jag ska ställa ventiler... :rolleyes:

Mekhandskar kostar inte många kronor :rolleyes:

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux

Djävla skit...

Naaa oljan funkar bra vid gatkörning också :tummenupp , den luktar gott också :)

Sen är det väll lätare om du drar los olje plugen med riktiga grejer?, insex hylsa å förlängare + spärskaft?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Nån som vet hut svårt det är att byta instrumentpanel på en Rsv 00a? Har en liten spricka i glaset, sugen på att skaffa en beggad och byta när miltalen är densamma på en ev inköpt panel.
Är det bara plugga ur o plugga in?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...