Aprilia-tråden.

gearhead

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Hoj
Blitz-liter
Nån som testat att köpa icke lagerförda delar mha produkt-nummer på www.af1racing.com ?
Jag har skickat en förfrågan på ett par bultar, bl.a. till sidostödet.

Vet inte alls hur bra de har att göra med men nån här har säkert beställt!

Beställde lite blandat därifrån. Inga problem, hade prylarna på fem dagar. Dock så var de inte sugna på att sända prylarna som "gift" för att slippa tull. Så jag rök på 1000 spänn i moms och tull. Men blev ändå en dryg tusing billigare än att handla inom EU.

/Henrik

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Vilka bultar behöver du?, kommer få hem ett usa stöd snart kommer inte ihåg om bultarna skulle följa med också... men jag kan kolla på det.

Af1 är väldigt bra att ha att göra med brukar ta lite längre på grejer som inte finns i lager men 2-3 v så borde du ha grejerna.

Bulten som går genom stödet, och som även har en onvändig gänga, där ytterligare en bult sitter o håller fast givaren som märker om stödet är uppe eller nere. Enligt Af1 så är inte usa-stödet detsamma, vad det gäller en av dessa bultar. Beställde iaf EU-varianten. Detta är den sista "lagningen" jag gör på min hoj, sen blir de endast körning ;) (yeah sure)

ps. sporthoj är så jäkla segt på kvälarna!!!

Olander

Olander
Gick med
12 Jan 2005
Hoj
CRF 450 X / R1
Är det någon som kan svara på vad det är för dimension på distansen till bakhjulet på bromsskivs sidan. På en Mille -06.

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Letar banhoj
Nu är hojen hemma!

Efter en massa letande, provkörande och funderande så blev det till sist affär igår kväll: En RSVR -03:a med 2600 mil på mätaren blev det. Sökandet är över, iaf för den här gången...

Bifogat

• Annonsbild.jpg
    Annonsbild.jpg
    52.9 KB · Visningar: 50
  • Aprilia 04s.JPG
    Aprilia 04s.JPG
    80.7 KB · Visningar: 46
  • Aprilia 06s.JPG
    Aprilia 06s.JPG
    163.8 KB · Visningar: 48

lill-danne

Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Letar banhoj
Nu gäller det bara att hålla sig borta från uppgraderingsdjävulen ett tag. Det finns ju så mycket roliga prylar att kitta upp den med. :näsblod

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Efter en massa letande, provkörande och funderande så blev det till sist affär igår kväll: En RSVR -03:a med 2600 mil på mätaren blev det. Sökandet är över, iaf för den här gången...

Grattis! Har för mig att jag sett den på annons, bodde säljaren i Götet? Ser schysst ut i vilket fall som helst. :tummenupp

Jag har en likadan fast kycklinggul. :banana

lill-danne

Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Letar banhoj
Jepp, ligger faktiskt fortfarande ute på Blocket. Han verkar inte ha tagit bort annonsen. Den var i riktigt fint skick trots sina mil så jag är mer än nöjd.

Den kycklinggula är riktigt cool tycker jag, ovanlig färg och det gillar jag. Finns den som -03 eller var det bara -02:eek:rna som hade den färgsättningen?

Grattis! Har för mig att jag sett den på annons, bodde säljaren i Götet? Ser schysst ut i vilket fall som helst. :tummenupp

Jag har en likadan fast kycklinggul. :banana

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Jepp, ligger faktiskt fortfarande ute på Blocket. Han verkar inte ha tagit bort annonsen. Den var i riktigt fint skick trots sina mil så jag är mer än nöjd.

Den kycklinggula är riktigt cool tycker jag, ovanlig färg och det gillar jag. Finns den som -03 eller var det bara -02:eek:rna som hade den färgsättningen?

02 och 03 och de är inte så ovanliga som man tror :) , den mest ovanliga är blå 01, röd värkar också va ganska ovanlig

Gul 02 hade blåa oz fälgar och Gul 03 hade guld oz fälgar

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Nu börjar det ju bli dags att ställa på hojen. Finns det något försäkringsbolag för märket Aprilia? Jag har ringt runt och det bästa i halvförsäkring jag fått var hos IF på 2350 kr i månaden och då med mina 3-dubbla bonusar (totalt 20%) för hemförsäkring o ena bilen.

Har sveland kvar att ringa, de hade tyvärr stängt idag pga systemfel.

26 år o garage, låst osv.

Last edited:

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Har du ringt SalusAnsvar? Jag pitalar 11k/år för halvförsäkring hos dem för min 03:a, klart godkänt tycker jag.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Hur funkar denna annonsen egentligen.
http://www.blocket.se/vi/15997992.htm?ca=10_s

Enligt mig så har han 01-03an kåpor, med R, men har inte R-grejer på. Kåpan mellan sadeln och tanken tillhör 99-00an, då 01-03 har ett galler istället.
Sen ser jag ingen logga på tanken heller, borde väl vara nått där iaf :va

Hojjen ser såklart fin ut, men med fel kåpor??

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Fabrikare
Är det någon från sydlgare breddgrader som skall åka upp till skokloster 1 Maj.
Skulle vara trevligt att träffa lite andra Apriliaåkare och det känns som lite sällis på vägen upp skulle vara trevligt.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln