Ja jag vet (eller snarare har fått veta) följande av Denny på Aprilia-Center i Haninge:
Så fort man sätter på andra rör eller slipons för högre effekt, så måste hojjen mappas om. D.v.s att originalmappen i ECU´n skall ställas in på läge 2, vilket betyder "Race-Mappen". Det tar max 5 min att mappa om ECU´n i hojjen på verkstan, så det borde inte kosta ens i närheten av vad en Dyno-mappning gör gissar jag. PM:a Zacke, jag vill minnas att han redan gjort denna mappning hos just Aprilia-Center i Haninge, så han kanske vet priset
Det är faktiskt t.o.m som så enligt Denny, att när man ska montera Akrapovic-burkar, så MÅSTE verksta´n mappa om till 2:ans mappning i ECU´n - det är ett krav från Akrapovic-firman...annars pajjar något i motorn (jag vet inte vad dock).
Har du fler frågor, så tveka inte och ring Denny på Aprilia-Center i Haninge, han är riktigt schysst & trevlig att ha å göra med
Själv kör jag med LeoVince-rör, PowerCommander III samt just racemapp nr: 2