Aprilia-tråden.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag har sneglat lite oroat på den där patetiska ursäkten till stöd på millen, och surfat lite på det, tydligen finns det ett US-spec stöd som är betydligt kraftigare, och ger mer nerlägg (längre stöd, som går längre ut med) - är det någon här som provat?

/J - lär ordna något, tidigare ägare har lyckats trampa av den lilla pinnen man fäller ut stödet med...

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag har sneglat lite oroat på den där patetiska ursäkten till stöd på millen, och surfat lite på det, tydligen finns det ett US-spec stöd som är betydligt kraftigare, och ger mer nerlägg (längre stöd, som går längre ut med) - är det någon här som provat?

/J - lär ordna något, tidigare ägare har lyckats trampa av den lilla pinnen man fäller ut stödet med...

US-stödet är en vettig lösning, borde väl finnas hos AF1?
http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodList.asp?idCategory=900 just så

Last edited:

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös...
men fan då var det ju du som kom som en raket förbi mig vid esset ,,
jag hade en likadan hoj som min första mille o den var jag sjukt nöjd med ,,
ja kollade efter dig lite i depån tänkte spåna lite men hittade inte på dig eller din millepolare,
en annan gång ,,
// Jocke i köping.

Ja, vi stod rätt högt upp mot sekreteriatet ihop med ett gäng från E-tuna, bl.a den kawagröna och den gula duccen plus 2 millar till som körde i grupp 2. Av en händelse råkade det bli en liten milleträff bara där (och den gula då :D ). Jäkligt trevligt folk var det i alla fall. Du stog mest och häckade nere vid depåinfarten va? Man satt ju mest och flåsa mellan passen så det blev inte av att man gick och kolla runt. Skulle vara kul med något aprilia-arrangemang i samband med bankörning någon gång. Det är ju inte utan att man blir lite avundsjuk på Ducceklubbens engagemang.

Jovars hojen går bra med tanke på att den snart gått 6k mil, saknar väl liiite kusar på rakorna ibland men svänga går ju bra :tummenupp

/R

Xcess

Ny medlem
Gick med
23 Dec 2003
Hoj
RSVR-03, B52 Edition.
Stödet

Året var 2004, en helt vanlig dag i april med någon minusgrad i Västerbottens inland. Min supernya Mille ställdes på gården för en snabb lunch, var lite tveksam och nojjig eftersom stödet var lite sådär. Säkrade med en platt sten under på grusgården. Efter avslutad lunch kliver jag ut i mitt tajta skinnställ och........! Ja, ni vet, rycker upp hojjen från backen, in i garaget, fram med vinkelslip och svets. En plåt á 75x50 o 3mm tjock svetsades under befintligt (försök till) stödfot, mattsvart färg och aldrig mer tippar min Mille!

Ett tips, billigt och bra!

MVH André

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Men 190/55 då? På Tuonon funkar det iaf riktigt bra.
Skickar upp baken några mm så den svänger in lättare men med mer gummi
i backen än ett 180/55.

190/55 funkar nog bra... förutom att det är så jävla svårt att få tag på + är dyrare än 180/55 , 190/50 :huvet

little_fraz

Medlem
Gick med
13 May 2008
Hoj
R1 2003
Aprilia tuono -07

har en Tuono -07 som det sitter Acrapovic pipor på, måste man mappa om cyckeln med dessa på eller??
vid låga varv typ 1:ans växel dör den nästan för att sen hosta till om man försöker smyga med gasen ska det vara på det sättet eller??
ganska ny Aprilia ägare annars en kanon hoj.

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
har en Tuono -07 som det sitter Acrapovic pipor på, måste man mappa om cyckeln med dessa på eller??
vid låga varv typ 1:ans växel dör den nästan för att sen hosta till om man försöker smyga med gasen ska det vara på det sättet eller??
ganska ny Aprilia ägare annars en kanon hoj.

Är din ECU i variant1 eller 2?

/J

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
APRILIA Körning/fika/hängaround?

Nu är det en vecka kvar på industrisemestern! Några som är sugna på en liten intern Aprilia-träff? Antingen en körning eller bara fika/luch längs nån trevlig hojväg, ifall folk har långt att köra.
Mest för att skaka hand, dregla över hojjar och snacka muller!

Vet inte om man skall utgå från Sthlm, men det beror på vart folket som är intresserade bor. Eller så kan var o en (ev fler från samma område), toura till en plats någonstans där alla möts!
Förslag välkomnas!

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Dagens nördloggande med Smaltmoto:

Bågen är en 2004 och med variant-2 (664584) i ECUn. Där över satt en Power Commander USB installerad med alla celler satta till noll (0).

Lamda och loggnings prylar är 2 x LC-1 Lambda controller och en DL-32 logger. (Innovate Motorsports)

Grafen är en fullgasrepa på tvåan från 3500 rpm till 10700.

Soppa: V-Power

Grön: Trottel (%)
Svart: RPM
Röd: Lambda Cyl-1
Blå: Lambda Cyl-2

Jag blev lite förvånad vad hyfsat rätt den går från sådär 8000 och upp. Med orginalsystemet behövde jag krana-av på bränslet med PCn. Jag kommer troligen snarare få krana-på något. Under 7000 RPM är det som vanligt röjigt värre.

Imorn blir det Excel och ett par nya mappar som förhoppningsvis funkar.

Last edited:

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Nu är det en vecka kvar på industrisemestern! Några som är sugna på en liten intern Aprilia-träff? Antingen en körning eller bara fika/luch längs nån trevlig hojväg, ifall folk har långt att köra.
Mest för att skaka hand, dregla över hojjar och snacka muller!

Vet inte om man skall utgå från Sthlm, men det beror på vart folket som är intresserade bor. Eller så kan var o en (ev fler från samma område), toura till en plats någonstans där alla möts!
Förslag välkomnas!

Bra idé! Jag föreslår Finsta kafé. Så kan vi köra Södertjära några gånger fram och tillbaka och sedan dra vidare. (Knappt en mil öster om Rimbo) Folk närmare Stockholm kan ju mötas upp tidigare.

Last edited:

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
halojs! någon som kan göra mig en jätte tjänst?
mitt framdäck på aprilian exploderade igår i 170km/h är värkligen tacksam att jag lyckades rädda det hela utan att landa på arslet. men men, är nu i jakt efter ett nytt framdäck, så min fråga är enligt boken ska man ha ett 120/65-17, men passar ett 120/70-17 lika bra?? vad blir skillnaderna?

kan någon skicka ett mejl eller ett PM med svar, tittar inte allt för ofta inne i trådarna. hade varit bussigt.

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
190/55 funkar nog bra... förutom att det är så jävla svårt att få tag på + är dyrare än 180/55 , 190/50 :huvet
Svåra att få tag i ?? Däckonline o Refenversand har ett helt gäng modeller ju...
Men dom är snäppet dyrare förstås...

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Bra idé! Jag föreslår Finsta kafé. Så kan vi köra Södertjära några gånger fram och tillbaka och sedan dra vidare. (Knappt en mil öster om Rimbo) Folk närmare Stockholm kan ju mötas upp tidigare.
Tycker jag är en bra idé! Folk söderifrån kan ju köra genom arlanda och därmed flertalet fina vägar dit! Jag körde däromkring senast idag, långhundra och allt va de heter.

Några som är sugna nu på Torsdag?? Samling på platsen ovan vid 14, så kanske folk som har längre dit hinner komma.

(Eller tid enlig andras önskemål)
Vädret skall vara kanon, 24grader och sol.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Svåra att få tag i ?? Däckonline o Refenversand har ett helt gäng modeller ju...
Men dom är snäppet dyrare förstås...

Nja svårare kanske inte... men Z6 som jag vill ha är svårare att få tag på ivarjefall....+ att de andra är dyrare.

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Letar banhoj
Jag köpte ett stöd från en britt som kallar sig för "bubseywoo" på det amerikanska Aprilia-forumet. Han har designat ett eget som han tar hem ca 20 åt gången av. Det funkar kanon och kostade 52 pund. Inte gratis men för mig var det värt det iaf, nojig som man är...

Lam-kött ,, förlåt Lam-kaka har ett usa stöd på sin -06:a och det är en jäkla skillnad mot orginal,man jag har åxå läst att vtr eller om det är vfr stöden ska passa rakt av, typ plug and play till o med passande kontakt till brytaren.

någon som testat kanske ?

// Jocke

SERVICE!

Jag har precis passerat 3000 mil med hojen och det är därför dags för den stora servicen. Jag snackade med Biscaya och fick en tid och priset 5900. :näsblod

Är det verkligen ett normalt pris för servicen? Låter helt sjukt dyrt...
Finns det några andra i närheten av Göteborg som rekommenderas? Vågar man tex anlita Superbike? Hur är det med Speedgear i Lödöse? Markussens i Halmstad?

Suck, 6 papp för lite pill...

/Danne, snart utfattig.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
SERVICE!

Jag har precis passerat 3000 mil med hojen och det är därför dags för den stora servicen. Jag snackade med Biscaya och fick en tid och priset 5900. :näsblod

Är det verkligen ett normalt pris för servicen? Låter helt sjukt dyrt...
Finns det några andra i närheten av Göteborg som rekommenderas? Vågar man tex anlita Superbike? Hur är det med Speedgear i Lödöse? Markussens i Halmstad?

Suck, 6 papp för lite pill...

/Danne, snart utfattig.

Jag är samma situation faktiskt. Har inte hunnit ringa runt ännu men planen hittills är att göra det på Biscaya fast förhandla bort lite jobb som man lätt gör själv (typ luftfilter som ändå ska bytas mot eftermarknad etc), fast ändå få papper på att de viktiga sakerna (typ ventilspelskoll) är gjorda av firma.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring