lill-danne
Strip the flesh, salt the wound
USA-stöd till min Mille är på väg från AF1, blir bra skönt att slippa oroa sig om pärlan står kvar där man ställde den..
Fultemas depåställ rockar, framstödets "piggar" behöver konas lite mer, bak lirar inte alls mot banansvingen (som verkar vara en smula osymmetrisk) - men ibland har man tur som en tok, det satt kvar bobbiner på min sving från tidigare ägares stöd...
Dessa passade som handen i handsken i fyrkantsröret som "klackarna" till bakstödet är fastsatta med genomgående bult.
Ur med klack/bult - på med fyrkantsrören från vardera sidan på bobbinerna, justera tills det är tight, lyft - voilá - står stadigare än den någonsin gjort.
Fram säkrade jag med min gamla (Fultema) motorlyft i styrkronan, det kändes lite vobbligt...
Både fram och bak skulle tjäna på lite triangulering, bak är betydligt kraftigare, men det skulle ändå kännas bra med ett triangelstag på vardera sidan till vinterförvaringen senare.
Maxxis Presa Sport monterade och klara - får se hur de känns bara det här evinnerliga regnandet ger sig...
Naturligtvis gjorde man bort sig, min vanliga däckgubbe hade samma däck på hyllan (om än 180/55 bak...men det velade jag om i all oändlighet) - 2190 monterat och klart för fram och bak, nu blev det 300:- för montering balansering, plus lite över 2200 för däck+frakt från Hojdäck.Man lär sig...
Surahammars däckservice är att rekommendera helt klart.
/J
Grymt att det funkade med Biltema-prylar! Om jag inte är helt ute och cyklar så har alla Mille bobbiner monterade från början iofs...