Nu jävlar ska du få stryk!!!
Men då tycker du inte att man ska byta kolvar till smidda, lättare, byta stakar till lättare och inte heller lätta veven. En massa saker som ger en hel del extra hk.
Så länge du har samma vikt på båda ändar så skapar du inte vibrationer, är man tveksam så lämnar man in motorn på balansering, då är det inga probs.
... Nu kanske det är så man gör på en pråm som en Tiller.. Men på fina skönheter som en Mille så är det inte att rekomendera att ändra vikten på kolvarna från orginal vikten utan att balansera(Tagit ifrån de på af1 aprilia som håller på mycket med aprilia motor trimning)
Men visst det kanske funkar bra, men jag vill inte va försökts person. Då köper jag hällre riktiga kolvar som är väll testade som ej förkortar livs längden på motorn.
Nja de ser ut som om de kommer uppifrån främre toppen men ser inte riktigt! Ska riva o kolla närmre så snart ja har tid!
Ha de
Det är främre cylinderns ventilkåps packningen som den läker ifrån.. Hade samma problem på min 01 men det va lätt fixat, skruvarna är lite svår att komma åt och de är troligen inte åtskruvade tillräckligt.
Last edited: