Aprilia-tråden.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Kosta det nåt? :)

Jajemän, och det var värt varenda krona! :D Jag har inte räknat på't, men ~200 dolares något ink frakt, 10 spänn för en 90 mm lång M10 med låsmutter - och staten skulle ha 468:- i tullavgifter och moms (jävla parasiter :huvet ).

Den står så stadigt den kan nu, det blev en enorm skillnad - och frågan är varför man levererat ett mycket bättre stöd till jänkarna?

/J

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Nu måste jag fråga er alla en sak !
jag körde genom ett JÄVLA regnväder för en vecka sedan och sedan så hade ja lite o pyssla med o sedan kördes den inte på en vecka,
nu har hojjen fått för sig att inte gå över ca:3000rpm ja har rivit isär hela kabelhärvan och nu har ja fått den o gå upp till 5000rpm men bara om ja vrider hemskt försiktigt på gasrullen,
rappar ja på som vanligt så "dör" hojjen.

fukt i systemet har ja listat ut men har någon av er erfarenhet av att hitta vart fukten är ? kritiskta ställen ?
som sagt allt har varit isär o inget har hittils hjälpt.

mvh jocke

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Letar banhoj
För att jänkare vet hur man stämmer skiten ur folk? :rolleyes:

Skulle kunna vara så... :rolleyes:

Eller så beror det på att den lanserades ett år senare i USA och de vägrade (gat-/typ-) godkänna modellen med det ursprungliga kassa stödet.

Som jag tipsade om tidigare så är det en snubbe på AF1-forumet som gör egna stöd och säljer. Han bor i England och tar 55 pund inklusive frakt. Det stödet funkar kanon och man behöver inte greja lika mycket (köpa bultar, byta platta, etc) som om man köper ett amerikanskt, bara att skruva av det gamla och sätta dit det nya. Sen slipper man ju farbror statens pålagor också eftersom han skickar från EU. Rekommenderas! :yoparty

Koktkorv

Mördartjyvar finns dom ?
Gick med
19 Apr 2008
Hoj
Yamaha R1
Tjenare Jocke

Min betedde sig just så sist när det regnade överjävligt sist.... men det gav sig efter ca 5 km.... jag hade lagom stannat och skulle vända då det släppte ... när den "dör" så släppte jag av och när varvet gick ner på tomgång så kunde jag börja om ...

Tyvärr ingen direkt hjälp men iaf ..

Mvh Patrik

Nu måste jag fråga er alla en sak !
jag körde genom ett JÄVLA regnväder för en vecka sedan och sedan så hade ja lite o pyssla med o sedan kördes den inte på en vecka,
nu har hojjen fått för sig att inte gå över ca:3000rpm ja har rivit isär hela kabelhärvan och nu har ja fått den o gå upp till 5000rpm men bara om ja vrider hemskt försiktigt på gasrullen,
rappar ja på som vanligt så "dör" hojjen.

fukt i systemet har ja listat ut men har någon av er erfarenhet av att hitta vart fukten är ? kritiskta ställen ?
som sagt allt har varit isär o inget har hittils hjälpt.

mvh jocke

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
fan kanske ett köping´s syndrom :huvet
hojjen har stått i ett 30-gradigt garage i natt med alla kontakter isärtagna så jag hoppas på att det gett sig nu det mystiska eländet,

för säkerhets skull så ringde ja en kompis som har tändspolar o en beg ecu liggandes som ja kan testa med i morgon när det kommit med posten om inte felet gett sig ,,

Good save the Queen
// Jocke

Tjenare Jocke

Min betedde sig just så sist när det regnade överjävligt sist.... men det gav sig efter ca 5 km.... jag hade lagom stannat och skulle vända då det släppte ... när den "dör" så släppte jag av och när varvet gick ner på tomgång så kunde jag börja om ...

Tyvärr ingen direkt hjälp men iaf ..

Mvh Patrik

Koktkorv

Mördartjyvar finns dom ?
Gick med
19 Apr 2008
Hoj
Yamaha R1
fan kanske ett köping´s syndrom :huvet
hojjen har stått i ett 30-gradigt garage i natt med alla kontakter isärtagna så jag hoppas på att det gett sig nu det mystiska eländet,

för säkerhets skull så ringde ja en kompis som har tändspolar o en beg ecu liggandes som ja kan testa med i morgon när det kommit med posten om inte felet gett sig ,,

Good save the Queen
// Jocke

Hmm kan ju vara ett Köpingssyndrom .... iaf regnet :mad:

Jag fick i mitt nya Yamaha startrelä igår och pang så startade den igen :D bra snurr på starten nu ....

//Patrik

lill-danne

Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Letar banhoj
Sådärja, då hämtades hojen efter 3000-milaservicen hos Superbike igår.
Service gick på (som han tidigare sagt) 2500:- , till det tillkom material och det blev totalt 1000:- för 4 tändstift, olja, oljefilter samt hydraulolja.

Jag tycker de har varit kanon att ha att göra med så jag rekommenderar dom verkligen! :tummenupp

När jag nämnde Biscayas pris för samma sak bara suckade han och skakade på huvudet...

Om nu någon var intresserad alltså. :arsele

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jocke>> Kolla upp din TPS om felet kvartstår(efter att du kikat på spolarna.), verkar som det inte matar som det ska...

Casca

Numera innehavare av än V-twin
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
RSV 1000 -01
Första inlägget för mig i denna långa tråd.

Idag var jag och besiktade nya kärleken men jag fick nerslag på mitt fina Mivvslipon, så jag undrar således om det finns en skåning som kan tänka sig hyra ut sitt orginalblås en dag för besiktning. Kan vara värt en platta bira om någon känner sig manad :)

Sen en annan fråga som kanske är mer allmän, besiktningsgubben surrade nåt om att alla lampor ska vara märkta 50R eller var det R50, kollade på gamla hojjen. På den står R10 stansat i glasen. Vad är skillnaden ?

Mvh Jimmy

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
till MIVV finns det db killers att köpa vet jag ,,
mvh jocke.

Första inlägget för mig i denna långa tråd.

Idag var jag och besiktade nya kärleken men jag fick nerslag på mitt fina Mivvslipon, så jag undrar således om det finns en skåning som kan tänka sig hyra ut sitt orginalblås en dag för besiktning. Kan vara värt en platta bira om någon känner sig manad :)

Sen en annan fråga som kanske är mer allmän, besiktningsgubben surrade nåt om att alla lampor ska vara märkta 50R eller var det R50, kollade på gamla hojjen. På den står R10 stansat i glasen. Vad är skillnaden ?

Mvh Jimmy

Casca

Numera innehavare av än V-twin
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
RSV 1000 -01
Tack, jo jag vet det sitter en i redan idag, problemet är jag måste klara regbesiktningen, annars skulle jag visst ha typgodkännande och grejjer för sliponet med. dB-mätning mm mm. Tyvärr hittar jag knapert med information från vv/sbp/mivv, står visserligen att sliponet är"Homologated" men jag är itne riktigt säker på att det är det dom menar

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Tack, jo jag vet det sitter en i redan idag, problemet är jag måste klara regbesiktningen, annars skulle jag visst ha typgodkännande och grejjer för sliponet med. dB-mätning mm mm. Tyvärr hittar jag knapert med information från vv/sbp/mivv, står visserligen att sliponet är"Homologated" men jag är itne riktigt säker på att det är det dom menar

Har orginalburk, finns direkt norr om skånegränsen såvida du inte hittar en närmre.

Devon

Dumglad
Gick med
18 Jul 2008
Hoj
2001 Aprilia Pegaso
Ville bara berätta att sen 24 timmar är jag stolt ägare till en Aprilia Pegaso. Tjoo! :tuttar

En sak bara, hur justerar man handbromsen..? Jag når inte riktigt så bra som jag skulle vilja (tidigare ägaren var en jättestor kille)...

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Sådärja, då hämtades hojen efter 3000-milaservicen hos Superbike igår.
Service gick på (som han tidigare sagt) 2500:- , till det tillkom material och det blev totalt 1000:- för 4 tändstift, olja, oljefilter samt hydraulolja.

Jag tycker de har varit kanon att ha att göra med så jag rekommenderar dom verkligen! :tummenupp

När jag nämnde Biscayas pris för samma sak bara suckade han och skakade på huvudet...

Om nu någon var intresserad alltså. :arsele

Och jag hämtar min från Biscaya idag. 4500 inkl material blev det. :tummenupp Servar hellre på Biscaya än Superbike om priset inte diffar mer än så, men det är min högst personliga åsikt.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ville bara berätta att sen 24 timmar är jag stolt ägare till en Aprilia Pegaso. Tjoo! :tuttar

En sak bara, hur justerar man handbromsen..? Jag når inte riktigt så bra som jag skulle vilja (tidigare ägaren var en jättestor kille)...

Det sitter inget litet "vred" på bromsgreppet...med siffrorna 1-4 på? :)

Vrid på det...

/J

lill-danne

Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Letar banhoj
Det kan jag absolut hålla med om. Nu fick ju jag siffran 6000 av dom och då känndes det inte lika vettigt.

Vad gjorde dom på din service? Standard-paketet eller var det mindre/mer?

Och jag hämtar min från Biscaya idag. 4500 inkl material blev det. :tummenupp Servar hellre på Biscaya än Superbike om priset inte diffar mer än så, men det är min högst personliga åsikt.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Det kan jag absolut hålla med om. Nu fick ju jag siffran 6000 av dom och då känndes det inte lika vettigt.

Vad gjorde dom på din service? Standard-paketet eller var det mindre/mer?

Standardpaket exklusive framgaffeln, den renoverades nu i våras så det hoppade jag över. Jag bad dem hoppa över oljebyte + filter eftersom jag bytte i våras och tänkte byta nu i höst också, men de hade tydligen hällt i en skvätt eftersom nivån var lite låg enligt meken..

Kolla så att Superbike har bytt ditt bränslefilter föresten, det står tydligen inte som servicepunkt i instruktionerna från Aprilia men behöver bytas vid 3000 mil.

lill-danne

Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Letar banhoj
Står det inte i instruktionerna att bränslefiltret ska bytas vid 3000 mil hyser jag lite hopp om att det är gjort...fuck. :huvet

Standardpaket exklusive framgaffeln, den renoverades nu i våras så det hoppade jag över. Jag bad dem hoppa över oljebyte + filter eftersom jag bytte i våras och tänkte byta nu i höst också, men de hade tydligen hällt i en skvätt eftersom nivån var lite låg enligt meken..

Kolla så att Superbike har bytt ditt bränslefilter föresten, det står tydligen inte som servicepunkt i instruktionerna från Aprilia men behöver bytas vid 3000 mil.

aprilia00

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2008
Hoj
Mille 99
Fråga, jag har sett på rsvr.net hemsidan att dom har ett par slip on " GPR till falco" jag undrar om det är någon som vet något om dom, är det nånting att ha?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring