MR. Aprilia
Gammal Hojjbuse
Jag gjorde ventiljustering på 1500mils servicen. Ska väl göras igen vid 3000mil antar jag.
En liten fråga Blev det någon ventiljustering! Eller var allting OK
Jag gjorde ventiljustering på 1500mils servicen. Ska väl göras igen vid 3000mil antar jag.
Prutt....nu tror jag att något gick snett i millen.
Misstänker startrelät - skulle starta den i garaget igår (kallgarage), och den ville inte spela, vevade runt motorn hyfsat ordentligt dock, körde starten ett par ggr, och bäst vad det var kommer det bara ett klick från startreläet när man håller in startknappen, men startmotorn snurrar inte.
Batteritorsk tänkte jag, och provade med startkablar, det gjorde nada skillnad. Laddade batteriet och lät det vara tills idag, men det är exakt samma-lika med fulladdat batteri, alla säkringar vid boxen till höger om instrumenteringen är hela.
Av de tre reläna bakom databoxen under kutsen, så känns det som det längst till vänster klickar när man pillar på starten.
Några tankar/ideer?
/J
Lite surf på't, så sitter det ett biffigare relä som är det som matar startmotorn med ström i krokarna runt batteriet, det är väl det relät, som det relät som klickar matar med ström antar jag.
Tydligen verkar det inte helt ovanligt att startrelät brakar när spänningen blir för låg från batteriet, sjukt stabilt...
/J
Ja, jag tänkte likadant då jag tidigare har läst att det inte behövts justering utan att det bara har kollats...
Ok, ventil-KOLL kanske är ett bättre ord behövdes som sagt ingen justering
Förresten, vet någon hur mycket en operation kan kosta?
Mvh
hej nån som vet om några andras motorcyklars broms skivor passar till mille 99 typ liter japsar
Några Ducati skivor ska passa lika bra... har inte hört att några japs ska passa tyvär.
Några Ducati skivor ska passa lika bra... har inte hört att några japs ska passa tyvär.
ok tack. då får man söka igenom ebay då, en fråga till undertail var kan man köpa det
Är skivorna skeva?? Det är mina iallafall söker efter ett par nya eller så ska jag lämna in dom så jag får dom riktade
Kolla så att inte flytbrickorna (eller vad man nu skall kalla dem ) har beckat fast innan du byter. Mina hade gjort det och efter att ha knackat loss dem så kändes skivorna bra igen. Man skall känna ett rätt så rejält "glapp" när allt är som det skall.
Tråd på af1 som visar det hela.
/R
jaha då bytte man tlsen mot en mille idag, känner mig rätt nöjd förutom att jag lastade lite fel på släpan så när jag kom hem hängde hojen i spännbanden och stödet var krokigt, ja så kan det gå, och rätt mycke digital information fanns det till skillnad mot tlsen såsom laptimer ballt nu kan dom roliga vägarna klockas ha de gott over and out mvh tommy
jaha då bytte man tlsen mot en mille idag, känner mig rätt nöjd förutom att jag lastade lite fel på släpan så när jag kom hem hängde hojen i spännbanden och stödet var krokigt, ja så kan det gå, och rätt mycke digital information fanns det till skillnad mot tlsen såsom laptimer ballt nu kan dom roliga vägarna klockas ha de gott over and out mvh tommy
tackar blev åxå nöjd, tls:en kändes ju som en gammal cadillac efter man kört millenÄr bara att gratulera. Jag bytte från TLS till Mille för några år sedan och har inte ångrat mig en sekund. Då var jag ändå riktigt nöjd med TLS:en, hade faktiskt inga planer alls på att byta förrän jag fick en krashkurs i hur stabil en Volvo 240 är i förhållande till en MC.
Trist det där med stödet, men det finns säkert begagnat på nån MC-skrot nånstans, har beställt delar från Fleninge MC-skrot idag, de hade vettiga priser.
Ha det.
hej nån som vet om några andras motorcyklars broms skivor passar till mille 99 typ liter japsar
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|