jag är lönnfet men du kanske är helt ärligt fet ,, jag är fet i lönndom
av din avatar att dömma så är du minst 190cm kort o då platsar dom kilona rätt bra skulle ja tro ,, ja e 10cm kortare o är lönnfet på riktigt ,,
i allafall om jag ska tro på hur tajt skinnstället sitter nu
jag tror i ärlighetens namn att hojjarna är väldigt olika inställda,jag har kört lam-kaka´s hoj o den känns inte alls som min i motorgång,
den är slö o hackar skramlar o går sävligt (ha ha jag vet att du läser detta lamkaka),,
skämt åt sidå så kändes det som om den hade en aningen råare motorgång,lenare växellåda,lättare o få i friläge.
vi var till Åland tillsammans i sommras o på ca 18 mil så tankade han ca 1 liter mer än mig,vilket är försummbart,jämförelsen är ju bara värdefull i hänseende att vi kört lika fort/sakta under dessa mil,
moddningen av burken är gjord av mig själv med hjälp av en tushpenna o en plywoodskiva + en sticksåg ,, är du med ?
lossa på locket på luftburken,ta en plywoodskiva o rita av konturen på locket,dra en paralell linje på insidan ca 10mm bred,markera borrhålen,borra hålen,ta sticksågen o kör för fullt,sopa upp sågspånet o häll det i ljuddämparen på en honda ,, alltid kul
leta på en lämplig gummilist att sätta på över o undersida,jag valde en vanlig fönsterlist,om nu allt gått bra så har du en färdig adapter du lägger mellan över o underdel,
ett tips som är viktigt är att du måste mäta upp hur hög adapterplatta ska vara,jag har för mig att min är 12mm + fönsterlister,min blev så pass exakt att jag fick ta bort isoleringen på undersidan av tanken.
jag chimsade upp höjd på överdelen med hjälp av brickor jag satte på skruvarna till locket.
lycka till,,
ps! det går lika bra med en alternativ japanhoj att hälla spånet i om så behövs Ds!
// Jocke