Aprilia-tråden.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Jag är också nöjd med 190-bredden. Däremot är det dags att byta och då är det ju den eviga frågan vad man ska köra med? Jag har hittills kört med Metzeler M3 och fick ut ca 700 mil på det. Frågan är om man ska våga sig på ett Z6 istället bak? Jag kör inte bana och har ca 1 cm fegrand kvar på mina däck...:)skämmas). Andra förslag på däck?

Jag har också för mig att det fanns en kille i Borås som var duktig på däck och som hade en bra deal på byte i samband med köp av däck. Det var en forummedlem och han hade länken till firman i rött i sin signatur. Jag lyckas dock inte hitta/minnas vad fasen stället hette...hilfe!


Jag kör M3 fram och Z6 bak funkar fin fint på gatan och banan.
 

Ride

Det löser sig
Gick med
6 Jul 2006
Ort
Piteå
Hoj
H-D
hörni milleägare! vad kör ni med för slipon/bolton/hel/halvsystem?

Jag är på jakt efter ny ljuddämpare, jag är lite less på högpipan som jag har nu. För det första så är jag less ljudnivån. Visst är det kul att den vrålar, så jag kan skrämma ihäl vilken hd-knutte som helst när jag vrider på rullen. Men det är lite synd om resten, tanter&gubbar&barn&andra övriga levande varelser som är i närheten. För det andra så är den rätt ful

Förslag mottages tacksamt:tummenupp
 

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
När jag pratade om instruktionsboken, refererar jag till den som följde med hojen. Jag tror även att det inte är samma bok till en gammel mille som till en -06. Men tack för länken där jag hade möjlighet att söka mig vidare till avsedd modell!
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
hörni milleägare! vad kör ni med för slipon/bolton/hel/halvsystem?

Jag är på jakt efter ny ljuddämpare, jag är lite less på högpipan som jag har nu. För det första så är jag less ljudnivån. Visst är det kul att den vrålar, så jag kan skrämma ihäl vilken hd-knutte som helst när jag vrider på rullen. Men det är lite synd om resten, tanter&gubbar&barn&andra övriga levande varelser som är i närheten. För det andra så är den rätt ful

Förslag mottages tacksamt:tummenupp

Om du vill ha lägre ljud är tipset att köpa i denna ordning...

Lägre ljud =
1.Aprilia race titan(eller vad de heter)
2.Acra burkar
3.Leo

Värsta :yoparty ljudet =

MIVV
Yosuhimura (stavning) finns tyvär ej till 04->
TIGG
Smalt 65mm
Cored 04-> orginal pipor
 

Stargazeer

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Bålsta
Hoj
GSXR 1000 -01
Funderar starkt på att köpa mig en rsv, denna säsong.
Sitter och kollar för tillfälet på två stycken 04'or där den ena heter RSV 1000R och den andra RSV 1000 Factory. Vad skiljer dessa två åt? Är den andra nämnda där igentligen RSV 1000 R Factory, eller hur funkar det?

Jämförelse med min nuvarande TL1000R med någon av dessa två, enorm skillnad eller?



Var det verkligen ingen som tänkte försöka övertala en att bytta till aprilia? :va
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Är det någon här som i samband med chip byte (Eprom) ställt om sina by-pass skruvar samt CO-trimmers?

Gäller Aprilia Mille R -00.
 

Mickeson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Jönköping
Hoj
RSV1000R
tjena! fick ett problem med min rsvr -05 idag när jag var ute och drog en runda.
helt plötsligt dog varvräknaren och min shiftlight började lysa och indikatorn för stödet också, sen stod det Err vid temp mätaren.
allt annat funka som det skulle.
stanna och stängde av hojen. sen när jag vred på tändningen ingen så gick allt jätte segt i instumenteringen. start motorn gick runt som den ska men den startade inte.
någon som har en aning va det kan vara?
 

aprilia00

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2008
Ort
Metropolen Norr
Hoj
Mille 99
hej är det någon som vet hur mkt ett blinkersrelä kostar till mille årsmodell 99?
Jag förmodar att det är samma relä som sitter i dom flesta.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
hej är det någon som vet hur mkt ett blinkersrelä kostar till mille årsmodell 99?
Jag förmodar att det är samma relä som sitter i dom flesta.

Ska du ha originalrelä, eller nöjer du dig med annat fabrikat? FettSnok postade ett inlägg hur man kan få ett relä från Biltema att funka.

"Tycker ni som jag att det är både "fult" och lite raggarmeck om att sätta motstånd till led-blinkers på Aprilian? Jag löste det enkelt;

Man tar biltemas relä 42-140 (blinkersrelä utan felvarning). Sen byter man plats på de två kontakterna(stiften) i aprilians relä sockel (annars blir det fel).
Trycker dit biltemas och kopplar in en jordning på jordanslutningen på biltema reläet. Nu blinkar det i rätt takt och man slipper de där motstånden"

Om det skulle funka så kommer du undan med 39.90:-, och det är ju inte så dyrt.
 

GubbMisilen

När jag slutar med hoj tänker jag åka...
Gick med
8 Sep 2008
Ort
Stavsnäs
Hoj
...fort-farande...2000, Aprilia RSV Mille R
Extra påminnelse för er i Stockholmsområdet

Har precis dragit igång en intresseanmälan för frukostfika på Aprilia Center i Haninge innan avfärd mot Skokloster 1:a maj

Anmälan här: http://mini.nu/www.famiglia-aprilia.se

:D

Om ni inte har något speciellt för er 1 maj.
Missa inte en trevlig tur runt Mälaren... med många fina kurviga mil och solen i ryggen :D

Särskilt några från de erfarna gardet skulle vara kul att träffa - hur är det, gammal är äldst eller... :tungan

Gissar jag rätt - kommer Jocke i Köping till Starol åsså.:krama
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
ha ha några av det gamla gardet ,, *ler*
riktigt så gammal e ja ju inte ,,
jag har inte bestämt om jag ska åka veteran italienare (30 årig LAVERDA)
eller Prilla ,, blir det prilla så blir det Starol blir det gamlingen så blir det raka vägen.
// Jocke
 

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Ort
Såtenäs
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
ha ha några av det gamla gardet ,, *ler*
riktigt så gammal e ja ju inte ,,
jag har inte bestämt om jag ska åka veteran italienare (30 årig LAVERDA)
eller Prilla ,, blir det prilla så blir det Starol blir det gamlingen så blir det raka vägen.
// Jocke

Varför inte haka på med Laverdan? Den skäms väl inte för sig att hänga med i vanlig landsvägstempo eller?
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Absolut inte ,, det hänger bara lite på om det kommer ansluta flera Laverdisti o jag sammanstrålar med dom till skokloster ,, det e bara de som är haken,
annars så går den ju riktigt bra för o vara en 30-åring.

mvh jocke (som för övrigt ska ta en pilsner på Engelen ikväll)
 

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Letar banhoj
Byta upp sig till Factory?

Nu har uppgraderingsdjävulen börjat bita mig i häcken igen...är det värt att uppgradera sig från en Mille R -03:a till en Factory -04:a?

Vad är en 04:a bättre på och hur mycket?

Give it to me!
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Ett klantarsels bekännelse!

Trogna läsare av tråden vet att jag hade lite strul med min hoj nyligen. Det var felmeddelande (EFI), och ojämn motorgång utan någon till synes röd tråd. Jag laddade även hem verkstadsmanualen och testade att följa instruktionerna för att få fram en felkod. Givetvis blev jag förbannad när jag inte fick någon kod. Så i stället för att tänka steget längre och inse att inget var egentligen fel, så rev jag isär hojen igen och testmätte alla trådar i kabelstammen. (Bytte stam under vintern.) Hittade givetvis inget fel där heller.:va
Någonstans i bakhuvudet hade jag under hela den här tiden en tanke som jag verkligen ansträngde mig för att tränga undan. Under vintern har jag även demonterat och dragit om gasvajrarna, och det kan väl möjligen vara så att jag även var och skruvade på vajern till choken. Så till sist och slut när jag testat allt annat, gav jag efter för den allt mer påträngande känslan att det faktiskt hade med det att göra. Följdaktligen tog jag mitt (väldigt begränsade) förnuft till fånga och släppte lite på chokevajern. Som genom ett trollslag var så alla problem lösta. Jag hade helt enkelt bara spänt chokevajern för mycket så när motorn blev varm fick den för lite luft och började gå ojämnt och ryckigt.
Jag inser att jag inte är någon mästare på det här med motorcyklar, men nu vet jag åtminstone en sak till om dem. Och jag bjuder på lite skam, om det kanske kan hjälpa något annat klantarsel till hemmapulare med begränsade kunskaper.:tummenupp
 
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

Top