He he he du är inte den förste som gjort detta ,,
nu blev du skyldig mig en fika
Kommer du upp till umeå någon gång
Lätt att jag bjuder fika då
He he he du är inte den förste som gjort detta ,,
nu blev du skyldig mig en fika
jag har ju inte vare sig factory eller R-modell att jämföra med ,, jo jag har kört båda men inte tillräckligt för att bilda mig någon uppfattning,
bängny var något jag uppfann för stunden o du förstod då måste det ordet in i akademins ordlista
sitter bättre ,, hmm det är svårt o säga exakt men lite extremare kan nog svaret vara ,, jag har alltid gillat att sitta som en räka på mina hojjar
så det är nog det enda svar jag kan ge dig,,
annars så finns det ju produktblad på båda modellerna ang, sitthöjd,fotpinneplacering,styrhöjd etc att jämföra data med.
jag sålde min 99:a på vintern o började köra bängny hoj slutet av april o totalkvaddade den o min handled så till den milda grad att nästa åktur på hoj blev först i mitten på juli,,så jag gick ju inte direkt från den ena till den andra så att säga.
// Jocke
Men Jocke har du börjat bli dålig att räkna på gamla dar , 20hk är lite väll att ta i.. Närmare 10-15hk stämer bättre, vill du har mer info så finns det på af1 forumet vet att det är en ganska ny tråd där om <-03 vs 04->
Jag skulle nog vänta tills vanliga RSV4 kommer ut i september och kolla vad den kostar + vad som man får på den hojen.
Ok, tack för infon. Sitta mer som en räka lockar ju inte mig SÅ mycket eftersom jag vill kunna köra längre sträckor även i fortsättningen. Jag vet att det finns produktblad men det är lite svårt att bilda sig en uppfattning från dom tycker jag så det är bra att höra hur andra upplever skillnaderna.
Lätt att bängny ska in i SAOL, bara att skicka ett mail till Sture Allén!
Jag har också misstänkt att det ska finnas en tråd om det på AF1-forumet men jag har letat som en tok och hittar den inte. Antingen är jag inkompetent (vilket inte är HELT otroligt) eller så har den hamnat väldigt långt ner i arkiven. Jag har alltså sökt på forumet och hittat några halvdanna trådar som inte har gett mig tillräckligt med kött på benen.
Det lutar i dagsläget åt att jag slutar titta på gräset på andra sidan och njuter av den hoj jag har fram tills RSV4 har fått visa sin potential och bli några år gammal så att man har råd med den.
Tack för info och glada tillrop allihop!
Du är för tjock... (skojade bara)
Jag brukar titta mellan min arm och kroppen om jag skall kolla rakt bakom mig... (men jag har ju inte en sån där nyyy hoj)
PS.
Du kommer väl med på frukost och motionsåkning den 1 maj till Skokloster
här har du en feeet ringen film (om du nu inte redan sett den)
http://www.youtube.com/watch?v=ZL7T9BD_Q3k
du råkar inte ha plats för en apriliabroder på resan dit förresten?
Mmm härligt, är också jäkligt sugen på ringen....
Här är en till ringen film, med en mille http://www.youtube.com/watch?v=P74dEmLO-ns&fmt=
Undrar vad det är för hoj som filmar? Han såg ut som att kunde kör om var och när som helst trots att det gick duktigt fort.
Sista 20 sekunder är det en musik snutt "beer is good" Grupp?
RSV vs RSV snack
En liten allmän fråga !
Hur många här kan knö in sig i en bil/buss o åka till något superbikerace i sommar över en helg ?
nää jag har ingen buss utan undrar bara om det finns intresse för det,
någon annan här kanske har en buss som går till sachsenring kanske ?
Well ??
Felet är att han inte har bytt till map2
Mycket riktigt.. Supertack. Fick in rätt mapp via Powerbike i Arlanda Stad.
Men är fortfarande besviken på resultatet av bänkningen.
122hk... på bakhjulet.
* PCIII
* Arrow helsystem
* Trattar
* Race luftburk
* Race luftfilter
* Större kopplings "mojäng"
Borde väl ge mer?? Någon som har andra siffror?
(Hade iofs nya slicks på vid bänkningen, vilket tydligen ger sämre siffror?)
Annars gick den bra på Anderstorp i Lördags förutom rejält wobblande över 200km/t. Ska sänka ridehight & byta olja i styrdämpen, sedan väntar BoTT i helgen.
Mvh
//
Benny
Mycket riktigt.. Supertack. Fick in rätt mapp via Powerbike i Arlanda Stad.
Men är fortfarande besviken på resultatet av bänkningen.
122hk... på bakhjulet.
* PCIII
* Arrow helsystem
* Trattar
* Race luftburk
* Race luftfilter
* Större kopplings "mojäng"
Borde väl ge mer?? Någon som har andra siffror?
(Hade iofs nya slicks på vid bänkningen, vilket tydligen ger sämre siffror?)
Annars gick den bra på Anderstorp i Lördags förutom rejält wobblande över 200km/t. Ska sänka ridehight & byta olja i styrdämpen, sedan väntar BoTT i helgen.
Mvh
//
Benny
vi drar ut nån kväll i veckan så kan du få testa min 05a en sväng PMa ditt tel nr så slår jag en pling när jag ska ut (jobbar rätt oregelbundna tider)...
Alla bänkar är olika men det ser väldigt lågt ut det där..... vad har du installerat för trattar.... kan man få se hela graffen?
Här är min när den va nästan ny med bara Acra slip-on + map2.
Enna graffen är när den va helt orginal innan map2
Benny>> Är det Factory -08:an som "presterat"? Eller kör du nåt annat järn i bott? Verkar för tunt isf..
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|