jocke i köping
det som skramlar ska repareras :o)
riktigt snabba tider gjorde denna farbror ,, http://en.wikipedia.org/wiki/Helmut_Dähne 7:49:71 och karl´n är född 1944,,
med andra ord en snabb gubbe,
med andra ord en snabb gubbe,
Hallå gubbs!
Jag skulle byta mitt eprom efter jag har bytt slipon till
Aprilia racing med tillhörande chip.
Dock blev jag tveksam till chippet som redan satt i.
Vet ni vad det är för något?
jag tror jag törs sätta en liten slant på att du kopplat ihop diagnostik sladdarna du har undersitsen på din hoj,, i vanliga fall är det 2 lösa ändar som hänger fritt !!! o det ska dom göra,såvitt du inte ska justera TPS eller köra diagnostik.
titta efter så får du se
lycka till / Jocke
Så sant såg att sladdarna inte var ihop kopplade så då fixade jag det
Det var ju dumt av mig
TUSEN TACK FÖR HJÄLPEN
Nu har uppgraderingsdjävulen börjat bita mig i häcken igen...är det värt att uppgradera sig från en Mille R -03:a till en Factory -04:a?
Vad är en 04:a bättre på och hur mycket?
Give it to me!
Lill-Danne !
jag har kört båda modellerna,, Hade min 1:a prilla som var en 99:a i 3 år o haft min -04:a sedan den var bängny.
det jag säger om -04 generationen är väl att det är bättre klipp i bromsar o bättre chassie att svänga med,att det är 20 pållar extra svider inte så fasligt heller *ler*
att den nya generationen har en utstrålning som får dom flesta på knä är väl heller inget minus tycker jag.
jag är 182cm kort och sitter enligt mig bättre på -04 än min -99:a
det som retat gallfeber på många med R och Factory modellerna är väl först o främst packboxarna i framgaffeln som har en benägenhet till att läcka betydligt oftare än Showa,, gjorde vi en pull här på forumet över bytta packboxar på dom olika modellerna så är Öhlin klart överrepresenterade ,, men det där vet du förmodligen redan efterssom du har en R enligt din profil.
kort o gått så är "nya" generationen en nyare o bättre prilla överlag,, 04 var ju första året o en del barnsjukdomar har förekommit men det får du fördjupa dig om mera på eget initiativ.
jag har väl uppdaterat det som krävts på min o det har inte varit gratis men enl mig så har det varit värt det.
Bästa hälsningar till alla oss prilla-åkare denna soliga dag.
// Jocke
Bängny? Det måste vara köpingska för "flångny"...![]()
![]()
Tack för infon, nu blev jag köpsugen igen. Jag har för övrigt faktiskt haft tur med mina packboxar. Under vintern tenderar jag att neurotiskt gå ner i garaget och pumpa gaffeln varannan vecka eller så, det sägs ju hjälpa.
Vad menar du med att du sitter bättre förresten? Jag är lika lång ungefär och kör dubbelbubbelglas.
Gäller det bättre chassiet/bromsarna även om jag sitter på en R med radialbromsar och allt det där extragodiset som ju -03rna har?
Skiljer sig effektkurvan? Jag har fått för mig att generation två är mer "radfyrig" i registret, stämmer det? Jag vill ju inte gå miste om den brutala känslan i mellanregistret som jag har nu.
Fler åsikter som kan hjälpa mig att tippa över till spenderarsidan?
Lill-Danne !
jag har kört båda modellerna,, Hade min 1:a prilla som var en 99:a i 3 år o haft min -04:a sedan den var bängny.
det jag säger om -04 generationen är väl att det är bättre klipp i bromsar o bättre chassie att svänga med,att det är 20 pållar extra svider inte så fasligt heller *ler*
att den nya generationen har en utstrålning som får dom flesta på knä är väl heller inget minus tycker jag.
jag är 182cm kort och sitter enligt mig bättre på -04 än min -99:a
det som retat gallfeber på många med R och Factory modellerna är väl först o främst packboxarna i framgaffeln som har en benägenhet till att läcka betydligt oftare än Showa,, gjorde vi en pull här på forumet över bytta packboxar på dom olika modellerna så är Öhlin klart överrepresenterade ,, men det där vet du förmodligen redan efterssom du har en R enligt din profil.
kort o gått så är "nya" generationen en nyare o bättre prilla överlag,, 04 var ju första året o en del barnsjukdomar har förekommit men det får du fördjupa dig om mera på eget initiativ.
jag har väl uppdaterat det som krävts på min o det har inte varit gratis men enl mig så har det varit värt det.
Bästa hälsningar till alla oss prilla-åkare denna soliga dag.
// Jocke
Men Jocke har du börjat bli dålig att räkna på gamla dar, 20hk är lite väll att ta i.. Närmare 10-15hk stämer bättre, vill du har mer info så finns det på af1 forumet vet att det är en ganska ny tråd där om <-03 vs 04->
Jag skulle nog vänta tills vanliga RSV4 kommer ut i september och kolla vad den kostar + vad som man får på den hojen.
som jag förstått så tänder de samtidigt.
He he he du är inte den förste som gjort detta ,,![]()
nu blev du skyldig mig en fika![]()
Det måste vara allt du gör, blir bjuden på fika menar jag..
Tack för hjälpen med PCIII:an![]()
Fika finns alltid redo, om du dyker upp på nått BoTT race.
//
Benny
Nr 16
låter bra att du fick det du sökte ,,
hade du haft riktig tur så hade du haft transport på den åxå,
ja e ju i dina krokar varannan helg så det hade inte varit något problem alls.
Fika är alltid gott![]()
Ha det gott
// Jocke
Tack Jocke men den sidan har jag redan på favoriter.
en mycke matnyttig sida dock![]()
Det var där jag läste om att det skulle saknas en "pinne"
på mitt factory epromSkumt, undrar varför?
Det andra epromet som satt där innan hade alla "pinnar" på plats![]()
Hej hopp, har nu hunnit med en 40mil på nya hojen och är riktigt nöjd med allt förutom backspeglarna...Jag ser fan inte ett piss i dom går det att ställa in dem på ngt magiskt sätt som jag inte har förstått eller??
rsv08...vill inte byta ut dem...
här har du en feeet ringen film (om du nu inte redan sett den)
http://www.youtube.com/watch?v=ZL7T9BD_Q3k
du råkar inte ha plats för en apriliabroder på resan dit förresten?![]()
![]()
Hej hopp, har nu hunnit med en 40mil på nya hojen och är riktigt nöjd med allt förutom backspeglarna...Jag ser fan inte ett piss i dom går det att ställa in dem på ngt magiskt sätt som jag inte har förstått eller??
rsv08...vill inte byta ut dem...
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |