GubbMisilen
När jag slutar med hoj tänker jag åka...
Grattis - Den är verkligen läcker !!!
Hur är den storleksmässigt jämfört med millen?
Känns den mycket rappare i motorn än den gamle?
Grattis - Den är verkligen läcker !!!
Den är lite annorlunda, millen kändes lite mindre faktiskt, speciellt knävinkeln är lite styggare på millen.
Tanken känns lång på duccen, så man får en rätt elak framåtlutad sittställning.
Duccen är betydligt jobbigare att toura på, den spottar och fräser under 4000, och det känns som man sitter i utförsbacke, och benen får jobba om man inte vill hänga på handlederna.
Men allt klarnar när man släpper loss den, när man börjar hänga av så stämmer allt, man får perfekt stöd här och var.
Duccen är sjukt lättsvängd och styr in hårt, bromsarna är helt bisarra (men jag antar att det är samma brembo på en nyare mille med ).
Det är ändå en rätt snarlik upplevelse, twinkänslan är densamma, men allt är lite styggare (utom knävinkeln). Ljudet med termisar och öppen kopplingskåpa får jag säga är bra mycket hårigare.
Men, rent vardagsmässigt är Millen kanske en lättare maskin att leva med, vill man vara fin får man lida pin som det heter. Men det är det värt.
/J
Sorry grabbar, har svikit er, och det var med ett hugg i bröstet man lämnade Millen idag.
Jag har gått över till den mörka sidan... :iamyourfather
/J
Var inne och tittade på RSV4-an hos Denny i Haninge igår... ojojoj...!!!
...
Jag var inne idag, och kan bara hålla med.. ojojoj RSV4:an är ju grymt läcker, väcker ha begär, Hoppas det blir en riktig Tuono variant av den sedan.
Jag förstår om den blivande ägaren är ivrig
Haha, luktar lite surt-sa-räven här.
Det är en *grym* båge helt klart, och servicekostnaderna verkar faktiskt inte vara fullt så stygga som det målas upp, stor service är bara marginellt dyrare än på Millen...
Jocke - AVA i fjollträsk. Jag har inte haft kontakt med dem tidigare, och det är utan jämförelse den trevligaste firman man dealat med hittills, ordning och reda värre..
/J
... Hoppas det blir en riktig Tuono variant av den sedan.
Är den kvar på lördag så ska jag dit o kolla in den jag med,
BTW.
Fan vet om man törs provköra en sådan maskin... sen är man väl rökt och börjar panta flaskor på lunchrasten och gömma pengarna för familjen...
Som den här, menar du? Vet inte om den varit uppe tidigare. Kul grej, men nae inte verklighet riktigt än.
Tyvärr är jag på fest hela lördag (kompis som fyller jämnt) - annars hade du varit välkommen att ta några mil till på din nya hoj och få nåt i kistan innan du vänder hemmåt...
Vi ses senare !
Är den kvar på lördag så ska jag dit o kolla in den jag med,
Hejsan !
Vet att Jocke har varit inne och läst på tråden, den om att gasa fullt på ett flygfält i Halmstad 11-12 juli.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=206164
Hur många här skulle vara intresserade - kunde ju vara kul att träffa några av er och samtidigt putsa egna rekordet på hojen.
När man åker på bana hinner man ju aldrig upp i topphastigheten... däremot har jag kontrollerat underlaget
Jag måste kolla med familjens kalender mm, tänkte i alla fall börja med att slänga ut frågan.
visst vore det intressant att testa under kontrollerade former,
vad säger Lam-Kaka ,, är du på ?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati