Aprilia-tråden.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
11-12 juli kan jag inte. Hade jag inte haft förhinder hade jag garanterat dykt upp.

Hmm visiligen ledig då... men hmmm...

visst vore det intressant att testa under kontrollerade former,
vad säger Lam-Kaka ,, är du på ?

Föresten Jocke du som e gamal o höjd rädd ska du inte skaffa en sån här så ditt framhjul inte åker upp i luften och du spinner så mycket?, så blir din hoj gubb anpassad också :arsele :näsblod

http://shop.fgspecialparts.it/vmchk...o/Aprilia/RSV-1000-0104/TRACTION-CONTROL.html

GubbMisilen

När jag slutar med hoj tänker jag åka...
Gick med
8 Sep 2008
Hoj
...fort-farande...2000, Aprilia RSV Mille R
Hmm visiligen ledig då... men hmmm...

Föresten Jocke du som e gamal o höjd rädd ska du inte skaffa en sån här så ditt framhjul inte åker upp i luften och du spinner så mycket?, så blir din hoj gubb anpassad också :arsele :näsblod

http://shop.fgspecialparts.it/vmchk...o/Aprilia/RSV-1000-0104/TRACTION-CONTROL.html

Om du är intresserad skall du kontakta Don Tomaso, han är f.n. i Italien och kommer hem om ca 10-12 dagar.
Han skall ha med sig en växelväljare till mig och jag vet att han har MASSOR med plats för roliga saker...:yoparty:banana
Han nås på sin mobil-telefon.

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Kopplingsgrepp och växelpedal

Tänkte kolla om det finns någon här som har ett extra kopplingsgrepp och växelpedal liggandes, som passar min hoj?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Jag nämde tidigare om RSV4:an som finns ute på sveriges gator/banor. Samma kille ska köra en utav dagarna 27 eller 28 juni, om nån av er är i närheten och vill se den live så kan det ju rekommenderas! Platsen är Anderstorp.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag nämde tidigare om RSV4:an som finns ute på sveriges gator/banor. Samma kille ska köra en utav dagarna 27 eller 28 juni, om nån av er är i närheten och vill se den live så kan det ju rekommenderas! Platsen är Anderstorp.

Jag vet en RSV4 som var ute och kände på banan förra helgen, men jag tror inte vi tänker på samma :va

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
testa med att beställa genom Momentum,, det borde fungera,
känner du någon Finne som kör prilla så be dom kolla med finska agenten,,det är inte samma rikspuckon från DK som våra stackars ÅF är drabbade av,
eller kolla med engelsmännen om kostnader o lev.tider.
har du problem med att hitta lager och du har lagernummer så skicka PM till mig så löser jag det åt dig.
mvh Jocke

Fick låna styrlagret av butiken och åkte till momentum, där konstaterade dom att det inte va något lager dom kunde få tag på och hänvisade till sina konkurrenter här i Gävle. Åkte dit och killen som hjälpte mig letade länge och väl innan han konstaterade att det måste vara ett lager som Aprilia designat själva, d v s måtten är mer eller mindre helt unika och man MÅSTE gå genom Aprilia för att få tag på ett.

Mc-butiken har fortfarande inte fått tag på danskarna för att kunna kolla om dom tog hem nått mer lager än mitt när dom beställde från Italien.

Kul, snart har halva sommaren gått och hojen har bara stått. Lär inte bli nån mer Aprilia för mig i framtiden... Synd på så fina hojar

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Fick låna styrlagret av butiken och åkte till momentum, där konstaterade dom att det inte va något lager dom kunde få tag på och hänvisade till sina konkurrenter här i Gävle. Åkte dit och killen som hjälpte mig letade länge och väl innan han konstaterade att det måste vara ett lager som Aprilia designat själva, d v s måtten är mer eller mindre helt unika och man MÅSTE gå genom Aprilia för att få tag på ett.

Mc-butiken har fortfarande inte fått tag på danskarna för att kunna kolla om dom tog hem nått mer lager än mitt när dom beställde från Italien.

Kul, snart har halva sommaren gått och hojen har bara stått. Lär inte bli nån mer Aprilia för mig i framtiden... Synd på så fina hojar

Fråga usa butiken http://www.af1racing.com/store/Scripts/default.asp om de har något i lager eller det finns i lager i usa(någon mer vecka får du räkna om det är usa lagret)... Brukar ta ca en vecka om man beställer därifrån... Bästa sättet är att undvika dansk jävlarna om man ska ha grejer snabbt.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj

Jäkla skumt, om delarna inte finns på lagret i Danmark (vilket det mesta gör..) så brukar jag få dem på 1-2v. Finns de i DK så har jag dem samma vecka..

Ska jag se om jag kan få hem ett lager ASAP via min ÅF? PM.

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
jag och polaren va ute med våra millar igår när vi mötte en superfin Tuono vid Frölish grill i Skene, nån härifrån? :tummenupp

smiskade nästan 20mil på fiiiina landsvägar i toppenväder förresten, gött mos! :D

Rolle247

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Hoj
00 Apa Mille Räser
Någon som vet om det är möjligt att korta/ eller byta tändkablar på en mille?
Det verkar vara helgjutet dock, från spolar till tändhattar.
Och troligen carbon också va ?
Ska sätta dom närmare och då blir dom på tok för långa.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Någon som vet om det är möjligt att korta/ eller byta tändkablar på en mille?
Det verkar vara helgjutet dock, från spolar till tändhattar.
Och troligen carbon också va ?
Ska sätta dom närmare och då blir dom på tok för långa.

Jag bytte tändkablar på min vid ombyggnaden, var inga som helst problem med det. De var dessutom gängade i både hatt och spole, vet inte om det är annorlunda på tidigare modeller. Jag köpte faktiskt dessutom tändkabel på Biltema, billigt som fan och funkade hur fint som helst.
Börjar det bli klart för start...snart?

Rolle247

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Hoj
00 Apa Mille Räser
Ok. tack för tips:tummenupp Tyckte det var bäst att kolla innan man förstörde nägon svindyr originaldel som kanske var ihopgjuten och ej modifierfbar.
Nä tar nog ett tag till innan uppstart.....

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Vem, vilka här inne kör motty AFR på sin aprilia?
Är klart sugen på att sätta dit en sådan, så jag kan få en vettig förbrukning på nye hojen...

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Vem, vilka här inne kör motty AFR på sin aprilia?
Är klart sugen på att sätta dit en sådan, så jag kan få en vettig förbrukning på nye hojen...

Jag kör med en sån :) , va den första som installerade den på en aprilia 04-> :) den funkar fin finnt.... det va inte du som pm mig på af1 forumet? T Davidsson?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Jag kör med en sån :) , va den första som installerade den på en aprilia 04-> :) den funkar fin finnt.... det va inte du som pm mig på af1 forumet? T Davidsson?

Joförfan, samme person! MM, jag är jäkligt nyfiken på det där!

Den går ju nu med Map 2 samt Aprilia Racing map för Evo6 systemet. Men den är ju gjord för racing, låglasten lämnar "lite att önska" så att säga...

Mats J

Lite större, lite starkare...
Gick med
25 Mar 2007
Hoj
Aprilia SL1000 Falco
Nu är jag lycklig ägare av en Falco -00:a. Den har lite extra grejer som BOS högdragna slipon, renegade chip och airkit. Öhlinsfjädrar fram och öhlinsbakdämpare. Stålomspunna bromsslangar fram.
Det är stor skillnad att köra en sån här twin mot Honda VFR, klart råare motorkaraktär på Aprilian.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati