Aprilia-tråden.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Ingen som har en styränds-plugg (vibrationsdämpare) över passande mille 00a?
Min har verkligen lossnat o fallit av...borta! :va

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Idag knipsade jag bort den bruna kontakten till voltregulatorn och ersatte med sockerbit. Konstaterade en del oxid på de gamla kontaktstiften men inget som såg direkt matchavgörande ut. Får se om detta gör att hojen slutar dumma sig när man startar ibland. :)

Luftade bakbromsen (igen) enligt tvåstegsmetoden på apriliaforum. Blir inte klok på skiten, det slutar liksom inte att komma bubblor. Efter att ha tryckt en halv flaska bromsvätska genom systemet tröttnade jag/gav upp och monterade oket igen. Fick en hyfsat styv bromspedal ändå, konstigt nog, men det lär väl inte vara så länge. :rolleyes:

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Jag TROR att en RSV4 kraschade på Anderstorp idag! Jag stod i kön för gatgruppen, redo att köra ut, då bilen åkte och hämtade en cykel som verkade ha trillat i backen. Såg inte detta själv men ett par sa att det var RSV4an. Den var nämligen borta resten utav dagen också efter att jag körde mitt pass....
usch :(

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Fabrikare
Va:confused:när jag lämnade atorp vid 12 så var den hel iallafall däremot såg jag den aldrig på banan, pratade med ägaren och han var lite orolig över att inte hunnit få på några kraschkåpor, hans oro kanske var befogad då.
Imorgon kommer jag att göra dig sällskap på banan Morecore suget blev för stort idag när jag bara var åskådare.

heueh

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2008
Hoj
Yamaha R1, Honda CB1000R
Jag TROR att en RSV4 kraschade på Anderstorp idag! Jag stod i kön för gatgruppen, redo att köra ut, då bilen åkte och hämtade en cykel som verkade ha trillat i backen. Såg inte detta själv men ett par sa att det var RSV4an. Den var nämligen borta resten utav dagen också efter att jag körde mitt pass....
usch :(

Jepp, det var RSV4'an (min sons). Han highsidade ut från högern efter norra kurvan. Små skador på cykeln faktiskt, bromshandtag+cylinder, fotpinne samt avbrutet styrdämparfäste. I övrigt inget som inte lite silvertejp och tuggummi kan fixa. Ny hjälm blir nog den dyraste posten på listan faktiskt.

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Fabrikare
Jepp, det var RSV4'an (min sons). Han highsidade ut från högern efter norra kurvan. Små skador på cykeln faktiskt, bromshandtag+cylinder, fotpinne samt avbrutet styrdämparfäste. I övrigt inget som inte lite silvertejp och tuggummi kan fixa. Ny hjälm blir nog den dyraste posten på listan faktiskt.
Vad tråkigt, gick det bra för grabben?? den kurvan verkar av någon anledning alltid vara sämre fäste i.
En fundering är det inte traction control på RSV4 och borde den inte isåfall motverka highsiders:confused:

RSVRemil

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2008
Hoj
RSV4 -09
Vad tråkigt, gick det bra för grabben?? den kurvan verkar av någon anledning alltid vara sämre fäste i.
En fundering är det inte traction control på RSV4 och borde den inte isåfall motverka highsiders:confused:

Det är ingen traction control på rsv4 men det ryktas att det kommer som tillbehör.

heueh

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2008
Hoj
Yamaha R1, Honda CB1000R

Grabben är helt OK, bara lite sur för att han kommer att missa ett par bandagar framöver.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Hamnade på bild gjorde man också. Se så rött det lyser i sommarsolen :)
2 heldagar bankörning, 27grader och sol. Jag är helt utmattad, men med ett stort leende!
544.JPG

Per Larssons bilder är grymt snygga, han är mästerlig!

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
jäklar vad trist o repa ner en ny hoj ,,
ser att du bor i köpingebro ,, fasen jag var där o hälsade på en kompis för 4 veckor sedan,, på essvägen.
nästa gång så kanske jag kan komma förbi o säga hej :tummenupp

// Jocke

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
oljelampan lyser på min mille när motorn är av, den slocknar såfort motorn är igång.

oljenivån ligger perfekt.

vad kan det bero på?

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
det betyder att du har dåligt oljetryck när motorn inte går o har bra tryck när den går,
kolla med din bil om du inte har samma fenomen där ! ganska normalt skulle jag tro.
mvh jocke

marowex

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2003
Hoj
TTR 600 -98, Ducati Scrambler Icon -15
Ibland när jag ska starta hojen nollställs t ex trippmätare, klocka och lite annat. Någon som har något tips på vad det kan vara? Mille -01

// Magnus

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...